Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony
24.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po mnoha spekulacích, dohadech a únicích více či méně špionážních snímků vám konečně přinášíme podrobné oficiální informace o očekávaném Volkswagenu Golf GTI šeste generace. Přichází opět s jasnou ambicí být sportovním vozem v každodenně použitelném balení.
Když přišel v roce 1976 první Volkswagen Golf GTI na trh, rychle se stal snem většiny řidičů. Bokovka několika inženýrů z vývoje, na které pracovali ve svém volném čase, stavěla na lehkosti v kombinaci s na svou dobu silným motorem o objemu 1,6 l s výkonem 110 koní (81 kW). Další generace mířily trochu jiným směrem, přesto pátá generace znamenala alespoň částečný návrat k původní idee.
Na vývoji už 6. generace Golfu GTI se výrazně podílel i vyhlášený závodník a jedna z legend automobilového sportu, Hans-Joachim Stuck přezdívaný Strietzel. Ten je podle vlastního prohlášení velkým fandou Golfů GTI a vlastnil všechny jeho generace, speciální edice Pirelli nevyjímaje. V určitých ohledech je prý dokonce preferuje před Porsche 911.
Základem značky GTI byl vždy motor. Tedy ne vždy tomu tak opravdu bylo, ale minulá i nová generace odkaz prvního Golfu naplňují. Golf 6 GTI pohání přeplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonem 210 koní (155 kW) a 280 N.m točivého momentu. Ve srovnání s minulou generací tak přibylo 10 koní. Úpravou prošly písty a pístní kroužky, olejové a palivové čerpadlo a další prvky.
Dle popisu výkonových křivek bude mít motor lineární charakter. Točivý moment 280 N.m je k dispozici již od 1700 do 5200 1/min. Nejvyšší výkon šestnáctiventilového motoru s kompresním poměrem 9,6:1 se dostaví mezi 5300 až 6200 1/min. S tímto motorem zvládne nové GTI zrychlit z 0-100 km/h za 6,9 s nejvyšším vrcholem rychlosti na hodnotě 240 km/h.
S novou generací také přijde přepracovaná generace dvouspojkové převodovky DSG. Té bude v nabídce převodovek sekundovat ještě šestirychlostní manuál. VW uvádí, že vůz v průměru spotřebuje 7,3 litru paliva na 100 km.
Motoru samozřejmě musí asistovat podvozek. Ten u Golfu 6 GTI vychází ze standardní verze, ovšem je výrazně upraven. Vepředu je o 22 mm níž, vzadu o 15 mm. Veškeré díly ovlivňující kinematiku zavěšení dostaly jiné naladění. Jízdní vlastnosti především. Jezdit bude na litých kolech o velikosti 17 palců, za příplatek bude možné objednat velikost 18" podobně jako u testovaného Golfu TDI s převodovkou DSG.
Vylepšenému podvozku pomáhají dva elektronické systémy - adaptabilní podvozek DCC, který nyní v režimu Sport upraví i odezvu volantu a XDS, elektronický „diferenciál s omezenou svorností”. Proč je to v uvozovkách? Protože je to systém založený na funkci ESP a jeho podstatou je přibržďování vnitřního kola - více informací o tomto systému naleznete v odkazovaném článku. Nové GTI bude polykat brzdové destičky po hrstech.
Od běžného modelu Golf 6 TSI, se liší především červeným rámečkem kolem vnější přední mřížky, což je jeden z typických znaků modelů GTI. Ze zadního difuzoru koukají dvě chromové koncovky výfuku. Střešní spoiler dává najevo sportovního ducha. Dojem zlepšují i poněkud zúžená zadní světla. Brzdové třmeny jsou lakovány v barvě karoserie. Drobnou změnou je umístění nápisu GTI, to bude nyní vlevo.
Volkswagen dokončil všechny úpravy a novinka je připravena vyrazit do showroomů. Za několik dní začne prodej nového GTI v Německu, v Evropě během několika týdnů, Amerika a Asie budou následovat koncem léta.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejnovější články
- Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Legendární úpravce začal pro stará auta prodávat sady moderních LED světel. Zásadně mění jejich vizáž, o funkci nemluvě
včera - Dodnes úplně nová, zapomenutá Škoda Superb Combi 2015 se špičkovým motorem i výbavou je k mání za poloviční cenu
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 10:22 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch