Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Golf 6 GTI: šestá generace ikony
24.3.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Po mnoha spekulacích, dohadech a únicích více či méně špionážních snímků vám konečně přinášíme podrobné oficiální informace o očekávaném Volkswagenu Golf GTI šeste generace. Přichází opět s jasnou ambicí být sportovním vozem v každodenně použitelném balení.
Když přišel v roce 1976 první Volkswagen Golf GTI na trh, rychle se stal snem většiny řidičů. Bokovka několika inženýrů z vývoje, na které pracovali ve svém volném čase, stavěla na lehkosti v kombinaci s na svou dobu silným motorem o objemu 1,6 l s výkonem 110 koní (81 kW). Další generace mířily trochu jiným směrem, přesto pátá generace znamenala alespoň částečný návrat k původní idee.
Na vývoji už 6. generace Golfu GTI se výrazně podílel i vyhlášený závodník a jedna z legend automobilového sportu, Hans-Joachim Stuck přezdívaný Strietzel. Ten je podle vlastního prohlášení velkým fandou Golfů GTI a vlastnil všechny jeho generace, speciální edice Pirelli nevyjímaje. V určitých ohledech je prý dokonce preferuje před Porsche 911.
Základem značky GTI byl vždy motor. Tedy ne vždy tomu tak opravdu bylo, ale minulá i nová generace odkaz prvního Golfu naplňují. Golf 6 GTI pohání přeplňovaný motor 2,0 TFSI s výkonem 210 koní (155 kW) a 280 N.m točivého momentu. Ve srovnání s minulou generací tak přibylo 10 koní. Úpravou prošly písty a pístní kroužky, olejové a palivové čerpadlo a další prvky.
Dle popisu výkonových křivek bude mít motor lineární charakter. Točivý moment 280 N.m je k dispozici již od 1700 do 5200 1/min. Nejvyšší výkon šestnáctiventilového motoru s kompresním poměrem 9,6:1 se dostaví mezi 5300 až 6200 1/min. S tímto motorem zvládne nové GTI zrychlit z 0-100 km/h za 6,9 s nejvyšším vrcholem rychlosti na hodnotě 240 km/h.
S novou generací také přijde přepracovaná generace dvouspojkové převodovky DSG. Té bude v nabídce převodovek sekundovat ještě šestirychlostní manuál. VW uvádí, že vůz v průměru spotřebuje 7,3 litru paliva na 100 km.
Motoru samozřejmě musí asistovat podvozek. Ten u Golfu 6 GTI vychází ze standardní verze, ovšem je výrazně upraven. Vepředu je o 22 mm níž, vzadu o 15 mm. Veškeré díly ovlivňující kinematiku zavěšení dostaly jiné naladění. Jízdní vlastnosti především. Jezdit bude na litých kolech o velikosti 17 palců, za příplatek bude možné objednat velikost 18" podobně jako u testovaného Golfu TDI s převodovkou DSG.
Vylepšenému podvozku pomáhají dva elektronické systémy - adaptabilní podvozek DCC, který nyní v režimu Sport upraví i odezvu volantu a XDS, elektronický „diferenciál s omezenou svorností”. Proč je to v uvozovkách? Protože je to systém založený na funkci ESP a jeho podstatou je přibržďování vnitřního kola - více informací o tomto systému naleznete v odkazovaném článku. Nové GTI bude polykat brzdové destičky po hrstech.
Od běžného modelu Golf 6 TSI, se liší především červeným rámečkem kolem vnější přední mřížky, což je jeden z typických znaků modelů GTI. Ze zadního difuzoru koukají dvě chromové koncovky výfuku. Střešní spoiler dává najevo sportovního ducha. Dojem zlepšují i poněkud zúžená zadní světla. Brzdové třmeny jsou lakovány v barvě karoserie. Drobnou změnou je umístění nápisu GTI, to bude nyní vlevo.
Volkswagen dokončil všechny úpravy a novinka je připravena vyrazit do showroomů. Za několik dní začne prodej nového GTI v Německu, v Evropě během několika týdnů, Amerika a Asie budou následovat koncem léta.













Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včeraKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
včera„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
10.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Po letech vnucování, omezování, ohýbání reality a promrhaných bilionech tvoří elektromobily 1,8 procenta evropských aut
9.2.2025SsangYong po změně jména přichází i s úplně novou divizí nazvané po jedné z jeho menších ošklivek
9.2.2025Studie vykreslila dramatický pokles dojezdu elektromobilů v zimě. A to jim autoři nadržovali, jak jen mohli
9.2.2025Firma ovládající koncern VW dál zhoršila své letošní vyhlídky. Přijde o další desítky miliard, letos může prodělat až 590 miliard Kč
9.2.2025Nejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva