Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Gol Rallye a Track 2013 sází na přitažlivost off-roadového vzhledu
17.5.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další varianty nejprodávanějšího jihoamerického vozu přinášejí vyšší světlou výšku, ochranné lemy karoserie, bohatou výbavu i motory spalující etanol.
Jižní Amerika je pro Volkswagen zaslíbenou zemí. Značka zde totiž prodává prakticky vše, co nese logo VW, a to v enormním množství. Takový Gol je dokonce od roku 1987 nejprodávanějším vozem Brazílie a podobný úspěch si od roku 1988 připisuje i v sousední Argentině. Nemůžeme se tak značce divit, že se ze svého základního jihoamerického modelu snaží vytřískat co nejvíce. Proto se ostatně ve třetí generaci neobjevuje pouze třídveřový nebo pětidveřový hatchback, ale také čtyřdveřový sedan a dokonce i dvoudveřový pick-up.
Právě poslední zmiňovaný přírůstek měl a má v Jižní Americe velký úspěch, neboť obdobná stylizace je tamní klientela blízká. Proto se ostatně Volkswagen rozhodl, že stávající portfolio obohatí ještě o dvě verze, které sice dostaly karoserii pětidveřového hatchbacku, nabízejí však některé náležitosti nutné pro jízdu po nekvalitních silnicích - konkrétně vyšší světlou výšku a černé ochranné plasty lemující spodek karoserie.
V tomto směru samozřejmě prim hraje Gol Rallye, který zejména díky výraznému přednímu nárazníku a mlhovkám působí vizuálně i docela agresivně. Jeho světlá výška přitom byla oproti výchozímu hatchbacku zvětšena o 2,8 cm, výkon 104 koní produkovaný 1,6litrovým motorem Flex však nadále směřuje na přední kola. V rámci převodovek je přitom na výběr pětistupňový manuál či automat.
Dle hnacího ústrojí se samozřejmě liší ceny, které v Brazílii činí 45 850, respektive 48 580 realů. Tedy přibližně 450 tisíc či 485 tisíc korun, za což již v základu dostáváte ABS, dva airbagy, posilovač řízení, výškově stavitelné sedadlo řidiče, parkovací senzory, klimatizaci nebo 16palcová litá kola. Za příplatek je pak možné získat ještě kožené čalounění nebo multimediální systém.
Druhá nově představená verze Gol Track tak výraznou vizuální přitažlivost nemá, na druhou stranu ji však můžete pořídit již za 33 060 realů (330 000 Kč). Počítat přitom můžete se světlou výškou zvýšenou o 2,3 cm, 14palcovými ocelovými koly (litá ve stejném rozměru jsou za příplatek) nebo litrovým motorem Flex, který při naplnění nádrže etanolem produkuje 76 koní.
Interiér tohoto modelu se pak oproti Volkswagenu Gol Rallye liší prakticky jen v detailech, jako jsou barvy a vzory čalounění. Standardní výbava ovšem zůstává stejná, mezi příplatky se pak objevují i stylovky typu multifunkčního nože. To zřejmě pro případ, že se vám mimo civilizaci něco na voze porouchá a vy si budete muset zahrát na MacGyvera...
Volkswagen Gol Rallye přináší populární off-roadový vzhled, který je v Jižní Americe velmi populární. Kromě toho dostal i 1,6litrový motor Flex, bohatou výbavu nebo o 2,8 cm zvýšenou světlou výšku
Verze Gol Track dostala jen litrový motor, je však o poznání levnější
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva