Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII

O jménu budoucího Volkswagenu Golf poháněného elektřinou je prý už rozhodnuto. Víceméně jasno navíc máme i v jeho technice.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII

15.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O jménu budoucího Volkswagenu Golf poháněného elektřinou je prý už rozhodnuto. Víceméně jasno navíc máme i v jeho technice.

Pokud se elektromobily mají stát skutečně použitelnými auty pro každého a nikoli jen modlou samozvaných spasitelů planety Země, musejí přijít... s dramaticky lepšími možnostmi ukládání a doplňování elektrické energie, než které skýtají dnešní akumulátory. Dobře, to je trochu ohraná písnička, navíc možná na další desítky let neřešitelná záležitost, ale je tu také jiná možnost - přijít s autem zásadně jiné koncepce, které by vzešlo ze současných možností elektrického pohonu a přizpůsobilo jim veškerou svou konstrukci.

Faktem totiž je, že skoro všechny dnešní elektromobily jsou stavěny tak jako konvenční auta. Vezme se spalovacím motorem poháněný vůz, odstraní se původní agregát, palivová nádrž nebo převodovka a přidají hromady akumulátorů pod podlahu, do středového tunelu či do útrob zavazadelníku. Na pohled je sice výsledkem „auto, jak ho známe”, ve své podstatě je ale k nepoznání - je těžké, pomalé, jeho dojezd je mizerný a doba nabíjení nekonečná. Takto vznikla třeba Škoda Octavia Green E Line - jako cvičení zajímavé, ale výsledek je použitelný jen pro minimální množství zákazníků. A to nemluvíme o ceně, kterou nevyvažují ani masivní dotace ze všech stran. Všemu pak odpovídají prodejní statistiky vykazující někdy až bizarní data.

Ale co takhle začít od nuly? Říci si, že limitem takového vozu jsou akumulátory, a tak celý vůz postavit kolem nich? Zapomenout na tradiční rozmístění prvků a udělat celé auto „prostě jinak”, aby i s danými limity nabídlo alespoň trochu uspokojivé jízdní vlastnosti? Možná by to mohla být cesta, Volkswagen se po ní ale rozhodně nevydá a s další generací Golfu nabídne elektřinou poháněný model postavený na standardních základech.

Tvrdí to alespoň kolegové z Car and Driver, kteří tento týden již „nahlásili” jméno sériového Mini Paceman. Podle nich by elektrické provedení mělo nést jednoduché označení Volkswagen E-Golf na trhu se objevit hned po představení sedmé generace výchozího provedení na letošním pařížském autosalonu. Vůz by měl stejně jako konvenční Golf pužít novou platformu MQB, která by na to měla být připravena a jinak se opřít o techniku konceptu Golf blue-e-motion z loňského roku. A to všechno znamená: nic nového pod sluncem.

Elektrické „golfiště” by se tak mělo pochlubit elektromotorem s trvalým výkonem maximálně 50 kW (69 koní) a krátkodobým nejvýše 85 kW (115 koní). Maximální točivý moment činí 270 Nm. S karoserií Golfu VI toto dílo dosáhlo nejvyšší rychlosti 135 km/h (tu bude mít na svědomí omezovač), zrychlení z 0 na 100 km/h se odehrálo za 11,8 sekundy. U sedmičkové verze lze očekávat o něco lepší parametry, to už je ale jen dohad.

Tradiční slabé místo, lithio-iontové akumulátory, si našly místo ve středovém tunelu, pod zadními sedadly a pod podlahou zavazadelníku a nejinak by tomu mělo býz i u sériového E-Golfu. I když v blue-e-motion zabraly nemalou část vozu a zvýšily jeho hmotnost o 300 kg, měly kapacitu jen 26,5 KWh, což je ekvivalent asi jen 10 litrů benzinu. A na těch více jak avizovaných 150 km věru neujedete.

Uvidíme, co nakonec VW vytáhne z klobouku, sériový elektrický Golf ale na rok 2013 slíbil a s ohledem na zvolené řešení velká překvapení čekat nelze - zejména na poli akumulátorů se za poslední dva roky neobjevilo nic nového, co by bylo možné použít v sériovém autě. A mimochodem, pokud se bude opravdu jmenovat E-Golf, bude to docela úsměvné - právě takto jsme předloni „familiérně” říkali konceptu blue-e-motion...


Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 1 - VW Golf blue-e-motion 01Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 2 - VW Golf blue-e-motion 02Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 3 - VW Golf blue-e-motion 03Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 4 - VW Golf blue-e-motion 04Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 5 - VW Golf blue-e-motion 05Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 6 - VW Golf blue-e-motion 06Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 7 - VW Golf blue-e-motion 07Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 8 - VW Golf blue-e-motion 08Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 9 - VW Golf blue-e-motion 09Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 10 - VW Golf blue-e-motion 10Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 11 - VW Golf blue-e-motion 11Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 12 - VW Golf blue-e-motion 12Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 13 - VW Golf blue-e-motion 13Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 14 - VW Golf blue-e-motion 14Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 15 - VW Golf blue-e-motion 15Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 16 - VW Golf blue-e-motion 16Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 17 - VW Golf blue-e-motion 17Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 18 - VW Golf blue-e-motion 18Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 19 - VW Golf blue-e-motion 19Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII - 20 - VW Golf blue-e-motion 20
Oproti konceptu blue-e-motion by se sériový E-Golf neměl technicky lišit prakticky vůbec, tedy z hledisky elektrických vnitřností. Jinak přejme vzhled i platformu Golfu sedmé generace.

Zdroj: Car and Driver

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.