Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen E-Golf: tak si prý bude říkat elektrický Golf VII
15.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O jménu budoucího Volkswagenu Golf poháněného elektřinou je prý už rozhodnuto. Víceméně jasno navíc máme i v jeho technice.
Pokud se elektromobily mají stát skutečně použitelnými auty pro každého a nikoli jen modlou samozvaných spasitelů planety Země, musejí přijít... s dramaticky lepšími možnostmi ukládání a doplňování elektrické energie, než které skýtají dnešní akumulátory. Dobře, to je trochu ohraná písnička, navíc možná na další desítky let neřešitelná záležitost, ale je tu také jiná možnost - přijít s autem zásadně jiné koncepce, které by vzešlo ze současných možností elektrického pohonu a přizpůsobilo jim veškerou svou konstrukci.
Faktem totiž je, že skoro všechny dnešní elektromobily jsou stavěny tak jako konvenční auta. Vezme se spalovacím motorem poháněný vůz, odstraní se původní agregát, palivová nádrž nebo převodovka a přidají hromady akumulátorů pod podlahu, do středového tunelu či do útrob zavazadelníku. Na pohled je sice výsledkem „auto, jak ho známe”, ve své podstatě je ale k nepoznání - je těžké, pomalé, jeho dojezd je mizerný a doba nabíjení nekonečná. Takto vznikla třeba Škoda Octavia Green E Line - jako cvičení zajímavé, ale výsledek je použitelný jen pro minimální množství zákazníků. A to nemluvíme o ceně, kterou nevyvažují ani masivní dotace ze všech stran. Všemu pak odpovídají prodejní statistiky vykazující někdy až bizarní data.
Ale co takhle začít od nuly? Říci si, že limitem takového vozu jsou akumulátory, a tak celý vůz postavit kolem nich? Zapomenout na tradiční rozmístění prvků a udělat celé auto „prostě jinak”, aby i s danými limity nabídlo alespoň trochu uspokojivé jízdní vlastnosti? Možná by to mohla být cesta, Volkswagen se po ní ale rozhodně nevydá a s další generací Golfu nabídne elektřinou poháněný model postavený na standardních základech.
Tvrdí to alespoň kolegové z Car and Driver, kteří tento týden již „nahlásili” jméno sériového Mini Paceman. Podle nich by elektrické provedení mělo nést jednoduché označení Volkswagen E-Golf na trhu se objevit hned po představení sedmé generace výchozího provedení na letošním pařížském autosalonu. Vůz by měl stejně jako konvenční Golf pužít novou platformu MQB, která by na to měla být připravena a jinak se opřít o techniku konceptu Golf blue-e-motion z loňského roku. A to všechno znamená: nic nového pod sluncem.
Elektrické „golfiště” by se tak mělo pochlubit elektromotorem s trvalým výkonem maximálně 50 kW (69 koní) a krátkodobým nejvýše 85 kW (115 koní). Maximální točivý moment činí 270 Nm. S karoserií Golfu VI toto dílo dosáhlo nejvyšší rychlosti 135 km/h (tu bude mít na svědomí omezovač), zrychlení z 0 na 100 km/h se odehrálo za 11,8 sekundy. U sedmičkové verze lze očekávat o něco lepší parametry, to už je ale jen dohad.
Tradiční slabé místo, lithio-iontové akumulátory, si našly místo ve středovém tunelu, pod zadními sedadly a pod podlahou zavazadelníku a nejinak by tomu mělo býz i u sériového E-Golfu. I když v blue-e-motion zabraly nemalou část vozu a zvýšily jeho hmotnost o 300 kg, měly kapacitu jen 26,5 KWh, což je ekvivalent asi jen 10 litrů benzinu. A na těch více jak avizovaných 150 km věru neujedete.
Uvidíme, co nakonec VW vytáhne z klobouku, sériový elektrický Golf ale na rok 2013 slíbil a s ohledem na zvolené řešení velká překvapení čekat nelze - zejména na poli akumulátorů se za poslední dva roky neobjevilo nic nového, co by bylo možné použít v sériovém autě. A mimochodem, pokud se bude opravdu jmenovat E-Golf, bude to docela úsměvné - právě takto jsme předloni „familiérně” říkali konceptu blue-e-motion...
Oproti konceptu blue-e-motion by se sériový E-Golf neměl technicky lišit prakticky vůbec, tedy z hledisky elektrických vnitřností. Jinak přejme vzhled i platformu Golfu sedmé generace.
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva