Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině
9.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen chystá celou řadu vozů vybavených elektrickým pohonem Blue-e-motion. Jako první jej dostal tak trochu skalpovaný nový Beetle.
Během dnešního dne můžete počítat se zvýšeným náporem zpráv z Detroitu, kde již za pár hodin začne nevýznamnější severoamerická automobilová výstava NAIAS. Už v předstihu jsme vám představili nový Dodge Dart, ukázali příští podobu Fordu Fusion alias Mondeo a pod plachtou ukryté cosi od Volkswagenu. Dosud nemáme jasno, co přesně by to mělo být, ale už jen podle siluety se určitě nejedná o novou studii E-Bugster a přibližný tvar masky chladiče napovídá, že asi ani Jettu Hybrid, které se věnujeme na jiném místě. Přesto k E-Bugsteru už prvotní informace máme, a tak by byla škoda nepodělit se.
V této chvíli víme, že Volkswagen postavil sourozence šest let starého konceptu Ragster, ačkoli střecha novinky nebyla snížena tak radikálně jako studie z roku 2005. E-Bugster ji má oproti sériovému Beetlu 2012 sraženou o devět centimetrů, zatímco starší stroj až o patnáct. A to značí trochu odlišný přístup - nový Bugster je vizuálně spíše skalpovaný než dramaticky snížený. Vzhled vozu je přesto specifický, o což se starají i masivní zadní sloupky, originální 20" kola a lehce upravené nárazníky, hlavně ty přední s LED pro denní svícení. Krom snížené výšky více muskulaturní vzhled vytváří i o tři centimetry větší šířka. Do interiéru zatím nahlédnout nemůžeme, nějaké to unikum ale lze očekávat i v něm.
Název napovídá, že případné osádce vozu by do uší spalovacím motorem asi nezavrčel. Elektrobrouk totiž dostal baterkami poháněný motor o výkonu 85 kW (114 koní) a točivém momentu 270 newtonmetrů. Balíček lithium-iontových akumulátorů umístěný pod zadními sedadly zatěžuje platformu hmotností 315 kg a stačí přitom jen na 160 kilometrů, což navíc asi nebude za běžných provozních podmínek.
Volkswagen říká elektrickému řešení pohonu „Blue-e-motion” (že je vám to povědomé...) a již potvrdil, že stejné dostanou i další kompaktní modely značky. Zejména pak Golf. Více detailů k E-Bugsteru ani dalším elektrickým záměrům VW ale zatím neznáme, snad se je dozvíme přímo v Detroitu.
E-Bugster nevypadá krotce, o jeho pohonu se to ale říci moc nedá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis