Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen E-Bugster: skalpovaný Brouk věří elektřině
9.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Volkswagen chystá celou řadu vozů vybavených elektrickým pohonem Blue-e-motion. Jako první jej dostal tak trochu skalpovaný nový Beetle.
Během dnešního dne můžete počítat se zvýšeným náporem zpráv z Detroitu, kde již za pár hodin začne nevýznamnější severoamerická automobilová výstava NAIAS. Už v předstihu jsme vám představili nový Dodge Dart, ukázali příští podobu Fordu Fusion alias Mondeo a pod plachtou ukryté cosi od Volkswagenu. Dosud nemáme jasno, co přesně by to mělo být, ale už jen podle siluety se určitě nejedná o novou studii E-Bugster a přibližný tvar masky chladiče napovídá, že asi ani Jettu Hybrid, které se věnujeme na jiném místě. Přesto k E-Bugsteru už prvotní informace máme, a tak by byla škoda nepodělit se.
V této chvíli víme, že Volkswagen postavil sourozence šest let starého konceptu Ragster, ačkoli střecha novinky nebyla snížena tak radikálně jako studie z roku 2005. E-Bugster ji má oproti sériovému Beetlu 2012 sraženou o devět centimetrů, zatímco starší stroj až o patnáct. A to značí trochu odlišný přístup - nový Bugster je vizuálně spíše skalpovaný než dramaticky snížený. Vzhled vozu je přesto specifický, o což se starají i masivní zadní sloupky, originální 20" kola a lehce upravené nárazníky, hlavně ty přední s LED pro denní svícení. Krom snížené výšky více muskulaturní vzhled vytváří i o tři centimetry větší šířka. Do interiéru zatím nahlédnout nemůžeme, nějaké to unikum ale lze očekávat i v něm.
Název napovídá, že případné osádce vozu by do uší spalovacím motorem asi nezavrčel. Elektrobrouk totiž dostal baterkami poháněný motor o výkonu 85 kW (114 koní) a točivém momentu 270 newtonmetrů. Balíček lithium-iontových akumulátorů umístěný pod zadními sedadly zatěžuje platformu hmotností 315 kg a stačí přitom jen na 160 kilometrů, což navíc asi nebude za běžných provozních podmínek.
Volkswagen říká elektrickému řešení pohonu „Blue-e-motion” (že je vám to povědomé...) a již potvrdil, že stejné dostanou i další kompaktní modely značky. Zejména pak Golf. Více detailů k E-Bugsteru ani dalším elektrickým záměrům VW ale zatím neznáme, snad se je dozvíme přímo v Detroitu.














E-Bugster nevypadá krotce, o jeho pohonu se to ale říci moc nedá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 6 hodinamiUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
včeraMuž vyhrál v loterii Porsche 911 GT3 RS i s milionem na provoz, záhy ho totálně zničil při nehodě. A na krku má policii
5.4.2025
Nejnovější články
Novou obří jachtu majitele Astonu Martin přesouvali prťavými kanály nizozemského městečka, perle za 4,5 miliardy klestili cestu 4 dny
před 3 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 5 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
před 6 hodinamiŠéf Seatu náhle skončil, těsně před tím ale v rozhovoru popsal, jak na tom dnes automobilka je
před 8 hodinamiMalá automobilka asi zapomněla, že je rok 2025, představila nový nejsilnější motor V12 historie silničních aut
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva