Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu
28.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Problémy s nedostatečnou kvalitou byly zjevně vyřešeny. Evropa ale prozatím z auta oceněného částkou cca 165 tisíc korun profitovat nebude.
Úspěch rumunské Dacie je nezpochybnitelný. Zmínili jsme se o tom ostatně i dneska v článku o Ladě Largus, jinak také recyklovaném Loganu MCV první generace. I proto asi málokoho překvapí, že podobnou dojnou krávu by ve svém portfoliu chtěla každá automobilka, zejména pak koncern VW Group, který o jejím uvedení mluví nahlas již opravdu dlouho. Naposledy jsme se přitom dočkali dvou protichůdných stanovisek. To první příchod nízkonákladové značky popíralo, druhé pak pro změnu potvrzovalo. Kde ale hledat pravdu?
Podle samotných zástupců automobilky ve druhém zmiňovaném ranku. Dozorčí rada Volkswagenu totiž přepracovanému projektu dala oficiální požehnání. Malého městského vozu, jehož cena by se pohybovala okolo 5 000 GBP (cca 165 tisíc korun) bychom se tak měli dočkat v roce 2016. I když slovo „my“ není tak zcela na místě, neboť pro začátek bude jedinou prodejní destinací Čína. Pokud ovšem model bude úspěšný, dočká se ho i Indie, Latinská America, východní Evropa, Pobaltí a také Afrika.
Pokud by přitom k tomuto kroku došlo, pak se asi dá předpokládat i rozšíření výroby do jiných oblastí, než je Čína. Momentálně však veškerá montáž bude ležet na bedrech sdružení Shanghai-VW, které německá automobilka v roce 1984 založila společně s čínskou značkou SAIC. Podle projektového manažera Hanse Demanta ovšem nejprve musí být vyřešen finální design.
Problémy s nedostačující kvalitou, které stály za výše zmíněným odmítnutím projektu, však zjevně byly překonány. Bližší informace ovšem koncern Volkswagen Group nesdělil, na podrobnosti si tak budeme muset počkat. Jisté je pouze tolik, že novému projektu Němci věří. I díky němu by totiž v roce 2018 chtěli předstihnout Toyotu na pozici automobilové jedničky.
Příchod nízkonákladové značky podobné Dacii je pro VW Group důležitý. Díky městské novince se chce stát největší světovou automobilkou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 2 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:40 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 19:07 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch