Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen dal zelenou nízkonákladové značce, zatím ale jen pro Činu
28.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Problémy s nedostatečnou kvalitou byly zjevně vyřešeny. Evropa ale prozatím z auta oceněného částkou cca 165 tisíc korun profitovat nebude.
Úspěch rumunské Dacie je nezpochybnitelný. Zmínili jsme se o tom ostatně i dneska v článku o Ladě Largus, jinak také recyklovaném Loganu MCV první generace. I proto asi málokoho překvapí, že podobnou dojnou krávu by ve svém portfoliu chtěla každá automobilka, zejména pak koncern VW Group, který o jejím uvedení mluví nahlas již opravdu dlouho. Naposledy jsme se přitom dočkali dvou protichůdných stanovisek. To první příchod nízkonákladové značky popíralo, druhé pak pro změnu potvrzovalo. Kde ale hledat pravdu?
Podle samotných zástupců automobilky ve druhém zmiňovaném ranku. Dozorčí rada Volkswagenu totiž přepracovanému projektu dala oficiální požehnání. Malého městského vozu, jehož cena by se pohybovala okolo 5 000 GBP (cca 165 tisíc korun) bychom se tak měli dočkat v roce 2016. I když slovo „my“ není tak zcela na místě, neboť pro začátek bude jedinou prodejní destinací Čína. Pokud ovšem model bude úspěšný, dočká se ho i Indie, Latinská America, východní Evropa, Pobaltí a také Afrika.
Pokud by přitom k tomuto kroku došlo, pak se asi dá předpokládat i rozšíření výroby do jiných oblastí, než je Čína. Momentálně však veškerá montáž bude ležet na bedrech sdružení Shanghai-VW, které německá automobilka v roce 1984 založila společně s čínskou značkou SAIC. Podle projektového manažera Hanse Demanta ovšem nejprve musí být vyřešen finální design.
Problémy s nedostačující kvalitou, které stály za výše zmíněným odmítnutím projektu, však zjevně byly překonány. Bližší informace ovšem koncern Volkswagen Group nesdělil, na podrobnosti si tak budeme muset počkat. Jisté je pouze tolik, že novému projektu Němci věří. I díky němu by totiž v roce 2018 chtěli předstihnout Toyotu na pozici automobilové jedničky.
Příchod nízkonákladové značky podobné Dacii je pro VW Group důležitý. Díky městské novince se chce stát největší světovou automobilkou
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva