Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volkswagen Amarok 2012: drobné retuše pro německý pick-up
3.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německý koncern VW posiluje v rámci první, hodně brzké modernizace model Amarok a navíc k tomu přidává nějakou příplatkovou komfortní výbavu.
Na začátku v Argentině, dnes už ale také v německém Hannoveru vyráběný pick-up Volkswagen Amarok je na trhu jen necelé dva roky a Wolfsburg již hlásí jeho první modernizaci. Na vnějším vzhledu se nic nemění, takže rozpoznat jej zvnějšku bude prakticky nemožné, uvnitř se však několik zajímavých úprav hodných zmínky událo.
Především je asi nutné říci, že z nabídky definitivně vypadl bi-turbo diesel 2,0 TDI o výkonu 163 koní a místo něj lze ve všech i těch nejlevnějších provedeních s plastovými nárazníky a jednoduchou, dvoudveřovou kabinou SingleCab pořídit silnější verzi se 180 koňskými silami. A to bez ohledu na to, jestli je vůz vybaven šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.
Volkswagen říká, že se tato změna ekonomiky provozu netýká a auta si i tak podrží svou dosavadní průměrnou papírovou spotřebu. Může se však změnit, pokud si pro Amarok objednáte také paket BlueMotion Technology obsahující start and stop, systém regenerativního brzdění s odpojováním alternátoru a kola s nižším valivým odporem, který je nyní k mání také ve spojení s manuálem. Třeba u základního Amaroku s pohonem zadních kol VW slibuje snížení spotřeby ze 7,3 na 6,8 l/100 km.
Modelový rok 2012/2013 přináší také přepracované výklopné dveře zavazadlového prostoru, které teď snesou zatížení až 200 kg a Amarok s manuální převodovkou a pohonem všech kol může táhnout přívěs o hmotnosti 3 000 kg. S automatem je na tom ale vůz pořád o něco líp - na kouli lze v takovém případě připnout přívěs o váze 3,2 tuny.
Německá automobilka dále zařadila do příplatkové výbavy také dešťový senzor, automatickou aktivaci světel, elektro-chromatické vnitřní zpětné zrcátko nebo mlhovky se schopností posvítit vám do zatáček. A protože v českém ceníku tyto prvky zatím nenajdete, můžeme vám nabídnout alespoň přibližné ceny modernizovaného Amaroku, za které jej bude možné pořídit v Evropě - podle VW startuje SingleCab s výkonem 122 koní na částce 19 835 Eur a stejná motorizace se zdvojenou kabinou DoubleCab za 22 610 Eur, tedy asi 510 resp. 580 tisíc Kč.
Volkswagen vypustil z nabídky slabší BiTurbo 2,0 TDI, takže nyní je k mání pouze s motory o výkonu 122 nebo 180 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 52 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 16:11 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch