Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volha odhalila předběžné ceny svých třech nových modelů, všechny budou levnější než srovnatelné Škody
31.5.2024 | Petr Miler
Auta Volhy kdysi platila za relativně luxusní zboží, třebaže jejich četné využívání ze strany taxikářů tuto image částečně podrývalo. Značka ve své znovuzrozené podobě od počátku zjevně míří trochu jinam, ceny tomu budou odpovídat.
Sankce západních mocností ruský automobilový průmysl pochopitelně výrazně zasáhly, primárně tak ale učinily trochu jinak, než by si člověk na první dobrou představil. Lokální výrobce donutil přejít na jiné dodavatele, čímž na roky omezil jejich aktivity, tento dopad ale nebyl až tak drastický. Lada a spol. nepoužívaly zase tolik moderních komponentů od firem typu Bosch, aby je to položilo na lopatky, vyrábí pořád relativně zastaralé vozy. A to málo, co pořád potřebovaly a potřebují (jako moduly ESP apod.), postupně dokázaly získat odjinud, zejména z Číny.
Hlavním efektem je tak devastace lokální výroby zahraničních značek jako Škoda, Mercedes-Benz, Renault a další. Po těchto automobilkách v zemi zbyly prázdné továrny i hromady nezaměstnaných lidí kvalifikovaných pro automobilovou produkci, hlavně na to Rusové potřebovali najít náplast. Část kapacit přenechali znovu přímo Číňanům, zčásti ale chtěli na těchto základech vystavět vlastní automobilový průmysl. A jdou na to vlastně docela chytře.
Kdyby začali od základů budova nové vlastí automobilky, roky nenabídnou nic, to vzhledem k jejich situaci nebylo možné. Obrátili se tak znovu na Číňany s tím, že nejprve budou v podstatě jen „přeznačkovávat” jejich auta smontovaná v Rusku a postupně budou víc a víc zapojovat domácí kapacity. Touto cestou jde Moskvič a byť je pořád otázkou, zda s tím bude úspěšný, Volha se před pár dny vrátila za pomoci v podstatě úplně stejného receptu. A rovnou představila tři nové modely
Jsou to tentokrát auta čínského Changanu, která jim stála víc než modelem, a na rozdíl od minulosti se snaží trefit do vkusu maximálně širokého publika. Volhy C40, K30 a K40 jsou obdobami Škod Octavia, Karoq a Kodiaq a náhoda to jistě není. Po podobných vozech zůstala na trhu díra a Rusové si - pokud se geopolitická situace rychle nezmění - budou muset začít kupovat místo svých dosavadních vozů něco jiného. Nové Volhy se přímo nabízí a cenově je asi nezklamou.
Na kompletní a definitivní ceníky si budeme muset počkat, společnost Expocar, která bude Volhy v Rusku prodávat, ale avizovala předběžné ceny všech tří vozů. V případě modelu C40 by měl ceník začínat na 2,2 milionu rublů, u SUV K30 by mělo jít o 2,5 milionu rublů a u největšího typu K40 o 3 miliony rublů. Bavíme se tedy o cenách v přepočtu kolem 550 tisíc Kč, 630 tisíc Kč a 760 tisíc Kč. Zkuste si za ně koupit srovnatelné škodovky, selžete - Octavia dnes začíná na 630 tisících, Karoq na 716 tisících a Kodiaq na 980 tisících korunách.
Pochopitelně, finální ceny mohou být jiné, vyšší i nižší, ovšem těžko budou zásadně jiné. Tohle by mohlo na Rusy fungovat. Anebo ne? Jen čas ukáže víc, detaily o samotných autech jsme vám předestřeli minule.
Všechny nové modely znovuzrozené Volhy znají své předběžné ceny. Náplasti na Škody Octavia, Karoq a Kodiaq budou levnější než české originály u nás, a to o dostu. Foto: Volha
Zdroj: Volha
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- KTM na Dakaru stále dominuje včera 12:03
- Marc VDS pojede i šampionát EWC včera 11:31
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
- Test WorldSSP na okruhu Circuito Andalucia 13.1.2025
- Ducati Panigale V4 S Tricolore: exkluzivní sběratelská edice 13.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
včera - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
včera - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
včera - Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 00:39 - Jaggie
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.14. 22:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.14. 11:00 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda