Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volha je zpátky a najednou představila hned tři nová auta, snadno nahradí chybějící modely Škody
22.5.2024 | Petr Prokopec
Návrat původně sovětské značky Rusové avizovali, přesto překvapí, s jakou vervou se do toho pustili. Naráz ukázali ne jeden nebo dva, ale hned tři nové modely, které nepotěší nejen Škodu, ale ani Volvo.
O návratu Volhy mezi živé se mluvilo už nějaký ten čas. Rusové se tím netajili a rovnou přiznali, že půjdou cestou znovuzrozeného Moskviče a za základ použijí auta některého z čínských výrobců. To se skutečně i stalo, přičemž zdrojem techniky se v tomto případě stala automobilka Changan. Volha se navíc nedržela zkrátka a hned na úvod přišla hned se třemi vlastními modely. Prohlédnout si je mohli už i někteří politici, slova předsedy vlády Michaila Mišustina citovaná ruskými kolegy si ovšem navrátivší se značka za rámeček patrně nedá.
Než se ale k menší kritice dostaneme, je třeba si trojici aut představit. Vedle sedanu Volha C40, který má svůj základ v Changanu Raeton Plus, totiž dorazila také dvě SUV označená jako Volha K30 (neboli Oshan X5 Plus) a Volha K40 (UNI-Z). Všechny modely počítají se stejným pohonným ústrojím, tedy s přeplňovanou jedna-pětkou naladěnou na 188 koní a 300 Nm. Tato čísla nejsou překvapivá, neboť stejným výkonem a točivým momentem disponují i čínské originály.
Na rozdíl od Moskviče Volha nepřistoupila pouze k výměně loga, místo toho se celá trojice pyšní rovněž vlastní čelní maskou a nárazníkem. Znovuzrozená automobilka nicméně výstavní exempláře spíchla velmi horkou jehlou, přičemž se věnovala především exteriéru. Interiér pak na fotkách raději ani nepublikovala, aby si neutrhla ostudu. Ta ovšem stejně dorazila, a to právě přes zmíněného Mišustina, který si uvnitř všimnul přiznaného čínského původu (na volantu zřejmě zůstalo logo Changanu) a nadšený z toho nebyl.
„Kde byl vyrobené volant? V Číně? Přál bych si, aby volant byl ruský. Nemůže být přece tak těžké sáhnout po lokálních komponentech,“ uvedl v reakci na odhalení vozu na videu ruské vlády, které bylo v mezičase staženo. Volha nicméně předpokládá, že již v příštím roce by měla přejít z pouhé montáže modulů dovezených z Číny na vlastní plnou výrobu. To má snížit náklady, stejně jako dovolit Rusům se s novinkami více identifikovat. A také zlepšit zaměstnanost, neboť produkci se má věnovat okolo dvou tisíc dělníků.
Výrobu bude mít na starosti továrna značky GAZ v Nižném Novgorodu, kde se dříve vyráběly mnohé modely Škody pro ruský trh, třeba Karoq, Kodiaq či Octavia. Tedy v podstatě identické trio, jaké bude z montážních linek sjíždět i nyní. A protože mladoboleslavská automobilka se ze země musela stáhnout, Rusové hodlají využít i její dealerskou síť, skrze kterou se nové Volhy budou vyrábět. Z novinek navíc vedle české značky nebude mít radost ani Volvo, přebírají jeho styl označení aut, v některých případech půjde dokonce i o úplně stejná jména.
Co dodat? Snad jen tolik, že Volha C40 na délku měří 4 800 milimetrů a počítá s rozvorem 2 770 mm. Jde tak o větší vůz, než jakým je Octavia či třeba Moskvič 6. SUV K30 pak do délky narostlo na 4 540 mm, rozvor má ovšem úctyhodný (2 715 mm). Ještě lépe je na tom ovšem jeho větší příbuzný (4 699 a 2 795 mm). Jaká bude jejich výbava, zatím nebylo potvrzeno - očekávat lze ale pokaždé digitální kokpit a minimálně jednu obrazovku multimédií.
Neznámé jsou pak i ceny, tak nízko jako v Číně ale trojice startovat rozhodně nebude, a to ani po úplném přesunutí výroby do Ruska. Spíše se dá předpokládat zhruba 100procentní nárůst, pod 2 miliony rublů (cca 500 tisíc korun) tedy žádné z aut nezamíří. Zda takto bude vykryta plná kapacita továrny, která aktuálně počítá s výrobou 132 tisíc aut ročně, je tedy zatím otázkou.
Znovuzrozená Volha představila hned tři novinky. Sedan C40 je přitom náplastí za Škodu Octavia, zatímco SUV K30 a K40 nahrazují Karoq a Kodiaq. V bývalé dealerské síti mladoboleslavské značky se pak toto trio i bude vyrábět, stejně jako po českých vozech podědilo montážní linky v Nižném Novgorodu. Foto: Volha
Zdroje: Volha, Auto Mail.ru, RIA Novosti
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 2 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 4 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 5 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 7 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis