Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila
12.7.2024 | Petr Miler
Volha, jak jsme ji kdysi znali, mířila trochu jiným směrem, nyní je ale skutečně jejím cílem opuštěná klientela škodovky. Tomu odpovídají i výrobní ambice, na prodejní realitu si raději počkejme.
Nebýt okolnosti takové, jaké jsou, mohli bychom mít v posledních letech radost z velkého návratu ruské automobilové klasiky. Je tedy třeba jedním dechem dodat, že jak dříve navrátivší se Moskvič, tak na jaře oživená Volha nejsou zrovna automobilkami, jejichž absence na světové automobilové mapě způsobovala mnoha lidem těžké spaní. Ale proč ne, i tyto značky mají své příznivce.
Jejich problémem tedy je, že nejsou úplně autentické, neboť Rusové ve snaze nahradit vyhnané (nikoli jimi, ale sankcemi jejich domácích států) evropské, americké, japonské či korejské výrobce co nejdříve sáhli po existujících čínských vozech, které byly jen lehce upraveny pro ruské podmínky a doplněny o nová loga a jména. Nicméně pořád lepší něco než nic.
Tak se zrodila i Volha ve verzi 2.0beta, která přichází s neskrývaným cílem nahradit ekvivalentní Škody a nabídnout takové vozy za menší ceny, než za jaké je nabízí přímo česká značka. Půjde o kompaktní sedan Volha C40 coby náhradu Octavie, SUV K30 coby náhradu Karoqu a další SUV K40, která pro změnu zaskočí za Kodiaq. Všechny tři vozy dostaly pod kapotu turbomotor 1,5 o výkonu až 188 koní, který pracuje se 7stupňovou automatickou převodovkou. Tyto modely přitom odpovídají Changan Raeton Plus, Oshanu X5 Plus a Changan Uni-Z - přes různá jména jde vždy o vozy automobilky Changan.
Vyrábět se zatím nezačal ani jeden, konkrétní plány pro blízkou budoucnost jsou už jsou ale známé. Agentuře TASS je odhalil ruský ministr průmyslu a obchodu Anton Alichanov, podle nějž Volha v Nižném Novgorodě začne tam, kde Škoda pod taktovkou VW skončila. Cílem je tedy vyrábět společně s čínským partnerem zhruba 100 tisíc aut ročně. Už v roce 2025 by díky podpoře státu mělo vzniknout přibližně tolik aut.
Je to jistě ambiciózní cíl, který vůbec nemusí být splněn. Podobný měl i Moskvič, nyní je ale rád, když prodá pár desítek tisíc aut za rok. Volha může dopadnout úplně stejně, zatím je ovšem optimistická - výrobu převážně z dovezených čínských modulů má zahájit ještě letos, už v roce 2025 pak má být schopna kompletní lokální produkce. Počkejme si na to - i kdyby tohle Rusové zvládli, vyrábět a prodávat jsou docela jiné disciplíny. A zájem Rusů o takovéto nové Volhy je zatím stále jednou velkou neznámou.
![Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 1 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 2 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 3 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 4 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 5 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 6 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 7 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Znovuzrozená Volha začne ještě letos prodávat hned tři novinky. Náhrady Škod Octavia, Karoq a Kodiaq budou v Nižném Novgorodu vyráběny v počtu 100 tisíc exemplářů ročně. Tedy mají být, realitu teprve uvidíme. Foto: Volha
Zdroje: TASS, Volha
Bleskovky
800koňový motor nového Lamborghini se ukázal v akci. I se dvěma turby točí 10 000 ot. a zní dobře, obavy přesto přetrvávají
včeraPrý poslední spalovací Alfa Romeo předvedla svůj zvuk, jejích 629 koní přejde od piana k allegru v řádu sekund
6.8.2024Lando Norris si spravil chuť po zpackaných závodech novým autem, znovu ukazuje svůj parádní vkus
5.8.2024
Nejnovější články
Prodeje elektromobilů Škody v ČR se propadly až k nule. Meziročně jsou o 67,5 procenta níž, každý z dealerů prodal 0,22 auta
před 4 hodinamiAmeričané ukázali, jaký vliv má kvalita paliva na životnost motoru, šetřit na něm se vážně nevyplácí
před 10 hodinamiNěmecký novinář vyzkoušel nové BMW 5 kombi v základu. Zjistil, že je nejen nejlevnější, ale i nejlepší
včeraYoutuber podrobil Cybertruck extrémnímu testu odolnosti po boku Fordu F-150, Tesla se rozpadla na nepojízdné kusy
včeraKonec jedné éry, Maserati vyrobilo poslední auto s motorem V8. Teď míří do velmi mlhavé budoucnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva