Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila

Volha, jak jsme ji kdysi znali, mířila trochu jiným směrem, nyní je ale skutečně jejím cílem opuštěná klientela škodovky. Tomu odpovídají i výrobní ambice, na prodejní realitu si raději počkejme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila

12.7.2024 | Petr Miler

Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila

/

Foto: Volha

Volha, jak jsme ji kdysi znali, mířila trochu jiným směrem, nyní je ale skutečně jejím cílem opuštěná klientela škodovky. Tomu odpovídají i výrobní ambice, na prodejní realitu si raději počkejme.

Nebýt okolnosti takové, jaké jsou, mohli bychom mít v posledních letech radost z velkého návratu ruské automobilové klasiky. Je tedy třeba jedním dechem dodat, že jak dříve navrátivší se Moskvič, tak na jaře oživená Volha nejsou zrovna automobilkami, jejichž absence na světové automobilové mapě způsobovala mnoha lidem těžké spaní. Ale proč ne, i tyto značky mají své příznivce.

Jejich problémem tedy je, že nejsou úplně autentické, neboť Rusové ve snaze nahradit vyhnané (nikoli jimi, ale sankcemi jejich domácích států) evropské, americké, japonské či korejské výrobce co nejdříve sáhli po existujících čínských vozech, které byly jen lehce upraveny pro ruské podmínky a doplněny o nová loga a jména. Nicméně pořád lepší něco než nic.

Tak se zrodila i Volha ve verzi 2.0beta, která přichází s neskrývaným cílem nahradit ekvivalentní Škody a nabídnout takové vozy za menší ceny, než za jaké je nabízí přímo česká značka. Půjde o kompaktní sedan Volha C40 coby náhradu Octavie, SUV K30 coby náhradu Karoqu a další SUV K40, která pro změnu zaskočí za Kodiaq. Všechny tři vozy dostaly pod kapotu turbomotor 1,5 o výkonu až 188 koní, který pracuje se 7stupňovou automatickou převodovkou. Tyto modely přitom odpovídají Changan Raeton Plus, Oshanu X5 Plus a Changan Uni-Z - přes různá jména jde vždy o vozy automobilky Changan.

Vyrábět se zatím nezačal ani jeden, konkrétní plány pro blízkou budoucnost jsou už jsou ale známé. Agentuře TASS je odhalil ruský ministr průmyslu a obchodu Anton Alichanov, podle nějž Volha v Nižném Novgorodě začne tam, kde Škoda pod taktovkou VW skončila. Cílem je tedy vyrábět společně s čínským partnerem zhruba 100 tisíc aut ročně. Už v roce 2025 by díky podpoře státu mělo vzniknout přibližně tolik aut.

Je to jistě ambiciózní cíl, který vůbec nemusí být splněn. Podobný měl i Moskvič, nyní je ale rád, když prodá pár desítek tisíc aut za rok. Volha může dopadnout úplně stejně, zatím je ovšem optimistická - výrobu převážně z dovezených čínských modulů má zahájit ještě letos, už v roce 2025 pak má být schopna kompletní lokální produkce. Počkejme si na to - i kdyby tohle Rusové zvládli, vyrábět a prodávat jsou docela jiné disciplíny. A zájem Rusů o takovéto nové Volhy je zatím stále jednou velkou neznámou.


Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 1 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 01Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 2 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 02Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 3 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 03Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 4 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 04Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 5 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 05Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 6 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 06Volha je zpátky a odhalila své plány pro další roky. S třemi modely chce začít tam, kde Škoda skončila - 7 - Volha C40 K30 K40 2024 prvni foto 07
Znovuzrozená Volha začne ještě letos prodávat hned tři novinky. Náhrady Škod Octavia, Karoq a Kodiaq budou v Nižném Novgorodu vyráběny v počtu 100 tisíc exemplářů ročně. Tedy mají být, realitu teprve uvidíme. Foto: Volha

Zdroje: TASS, Volha

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.