Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Volar-E 2013: elektrický eurosporťák odhalen, je to jen převlečený Rimac
28.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Evropskou komisí financovaný projekt sportovního vozu na podporu elektromobility je vážně jen Rimac s pozměněným designem.
Kolik přesně za tuto pojízdnou reklamu elektromobilům Evropská komise zaplatila, se patrně nikdy nedovíme (EK na svých stránkách říká, že přispěla 50 procenty, náklady byly jistě několikanásobkem reality...), každopádně díváte se na avizovaný bateriový supersport Volar-E, představený dnes na katalánském okruhu nedaleko Barcelony. Přesně podle očekávání se zázrak nestal a španělská inženýrská společnost Applus Idiada nevyvinula automobil za tři měsíce, ale ve spolupráci s chorvatskou firmou Rimac přepracovala design jejich modelu Concept One.
Vůz měl mít údajně 800 koní, evidentně se však jednalo o kilowatty, konstruktéři totiž výkon čtyř elektromotorů nepřiškrtili a výsledkem je opět původních 1 088 koní. Nesedí akorát čas akcelerace na 100 km/h, a pokud budeme přesní, pak ani nejvyšší rychlost. Rimac o svém stroji prohlašoval, že se na stovku dostane za 2,8 s, pro Volar-E se uvádí 3,4 vteřiny. Navíc maximálku má zaokrouhlenou na 300 km/h místo dřívějších 305 km/h, nicméně o to se asi postaralo pouhé posunutí elektronického omezovače.
Ačkoli Volar-E rozhodně nelze považovat za pomalý automobil a troufáme si říci, že i zajímavě vypadá, na horším času zrychlení na stovku zaráží ještě jedna drobnost. Podle dostupných informací byla kapacita nového stroje snížena ve srovnání s Conceptem One z 92 na pouhých 38 kWh (ekvivalent asi 15 litrů benzínu), což bezpochyby znamená také významné snížení hmotnosti. Tu však Španělé neuvádí a Rimac se ke svému dílu na internetu nepřiznává ani slůvkem, takže na otázku proč je Volar-E pomalejší, nám zřejmě rovněž nikdo odpověď nedá, i když ji pochopitelně tušíme.
Applus Idiada a rovněž stránky Evropské komise tvrdí, že Volar-E nabije své baterky během patnácti až dvaceti minut, popravdě bychom však moc rádi viděli nabíječku. Stanice Supercharger od Tesly má mít výkon 100 kW a pro budoucnost je přislíbeno zvýšení na 120 kW, ani s ní byste však tohle nesvedli. Na čtvrthodinové nabíjení byste potřebovali cosi s výkonem přes 150 kilowattů a to nepočítáme ztráty.
EK a Španělé nám kromě základních parametrů (bez několika podstatných čísel) nabídli rovněž první video, podkreslené emotivně laděnou hudbou. Odmyslete si ji a pořád zde zůstane docela atraktivně vyhlížející vůz, akorát se známými omezeními platnými bez výjimky pro všechny elektromobily. Co se bude dít s modelem Volar-E dál, přesně nevíme, rozhodně si však nenecháme ujít, jak jej bude Evropská komise servírovat v rámci svých projektů „udržitelné mobility“.



Rimac se ke svém stroji nehlásí, není však pochyb, odkud Volar-E španělská inženýrská firma Applus Idiada získala
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 10 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 11 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva