Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VLF Force 1 je venku. Hýří agresí, překvapuje 756koňovou V10
12.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pánové Villarreal, Lutz a Fisker se v Detroitu nedrží při zdi. K sériovému Destinu vytáhli i hotový sporťák Force 1 s působivými parametry.
Pro jakoukoli prakticky neznámou automobilovou značku by jedna novinka novinka na velkém světovém autosalonu byla velkým úspěchem, firma VLF Automotive se ale evidentně rozhodla to na NAIAS 2016 rozjet ve velkém. Teprve před pár hodinami byl v Detroitu odhalen produkční VLF Destino, teď k němu můžeme přidat ještě VLF Force 1. A pokud vám parametry Destina přišly být zvlášť vzhledem k jeho ceně poněkud nepřesvědčivé, Force 1 vám prostoru pro pochybnosti nechá o dost méně.
Také jeho odhalení jsme v Detroitu čekali, však bylo ohlášeno bizarní žalobou o 100 milionů dolarů v reakci na bizarní stížnost Aston Martinu, která se ve světle odhalení vozu jeví být ještě bizarnější - tohle auto nemá s žádným Astonem nic společného. Předpokládali jsme ale odhalení vzhledu, možná konceptu, VLF nám ale rovnou servíruje hotové auto i s technickými parametry a cenou.
Jak se VLF podařilo zničeho nic vyrukovat s takovým strojem, ovšem naznačí už prozkoumání jeho detailů. Podobně jako u Destina nejde o auto vyvinuté od základů u VLF, jde o přepracovaný Dodge Viper. Je to patrné třeba z umístění výfuků či některých částí interiéru, neberme ale jen kvůli tomu Force 1 na lehkou váhu - specifický je vzhledově i technicky.
Zcela nová karoserie čistě z karbonem vyztuženého plastu nesdílí s Viperem zhola nic a oblíbené designové prvky Henrika F. z ní stříkají všemi směry. Není ale jen fiskerovská, je také pořádně svalnatá, agresivní a má k tomu dobrý důvod. Pod kapotou ukrývá techniku Viperu s ještě lepšími parametry než u samotné Zmije.
Srdcem stroje je tedy motor 8,4 V10, který je ale v případě Force 1 naladěn na více než o 100 koní vyšší výkon. Dává tedy až 756 koní a 865 Nm a má tak být aktuálně světově nejsilnějším atmosféricky plněným motorem v produkčním osobní voze. Hmotnost Force 1 činí 1 538 kg, a tak se nelze divit extrémní dynamice - stovce za 3 sekundy a maximální rychlosti 350 km/h. Ta bude navíc vzhledem k výkonu motoru zřejmě dána jen limitem posledního rychlostního převodu, popř. bude limitem daným elektronicky kvůli možnostem pneumatik.
Pozoruhodné je navíc nejen to, že „překarosovaný Viper” je o dost silnější a rychlejší než originál, nabídne jako alternativu k šestistupňovému manuálu také automatickou převodovku, kterou Zmije nedisponuje. A pochopitelně i více luxusu spočívajícím třeba též v obtížně pochopitelném držáku na šampaňské mezi sedadly.
Podle VLF byl vůz Force 1 vyvinut ve spolupráci se známým americkým závodním pilotem Benem Keatingem, u nějž také bude možné vůz zprvu exkluzivně pořídit. Hovoří se o 50 autech dostupných pouze přes Keatingovu Viper Exchange a jinak blíže nespecifikované omezené produkci (nebude-li jí oněch 50 kusů, tiskové materiály jsou v tomto trochu nejednoznačné). Ptáte se na cenu? 268 500 dolarů „v základu”, tedy asi 6,7 milionu Kč. Jistě ne málo, za tak výjimečný vůz s tak nekompromisní technikou se to ale nezdá být příliš...
Z Force 1 se vyklubala zatím nejagresivnější, nejsilnější a nejrychlejší „fiskerovština”
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel