Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru
9.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Někdejší elektromobil Fiskeru přežije i krach svého původního výrobce. VL Automotive jej s kompresorovým osmiválcem GM začne prodávat už na podzim.
Téměř 200 milionů dolarů vypůjčených od americké vlády z federálního rezervního fondu Advanced Technology Vehicles Manufacturing Loan Program kalifornskou společností Fisker Automotive zřejmě definitivně zmizí v nenávratnu. Automobilka propustila tři čtvrtiny zaměstnanců, kteří ji za to ženou před soud a marně hledá strategického partnera schopného zatáhnout její krátkou eskapádu s modelem Karma.
Na rozdíl od výrobce, kdysi slibujícího vyrábět 100 tisíc elektromobilů s prodlouženým dojezdem ročně, jeho produkt v pozměněné podobě zřejmě přežije. Letos v lednu jsme vám představili iniciativu filmy VL Automotive, která slíbila, že začne do Karmy přejmenované na VL Destino montovat kompresorové osmiválce LS9 o výkonu 647 koní z aktuálního Chevroletu Corvette ZR1. Pohonná jednotka se nakonec změní, nápad se ale podle všeho ujal.
Šéf společnosti VL Automotive Gilbert Villarreal a jeho obchodní partner, bývalý vysoce postavený manažer General Motorsu Bob Lutz, společně potvrdili, že se jejich lidem podařilo získat dalších dvacet vozů bez akumulátorů a pohonných jednotek, které využijí k výrobě Destina. Další auta chce VL odkoupit od prodejců Fiskeru v rámci likvidace jejich inventáře.
VL tvrdí, že dosud eviduje už stovku objednávek, většinou z Blízkého východu. První auta v ceně 185 tisíc dolarů (v přepočtu přibližně 3,6 milionu korun) by mohla být expedována majitelům už na podzim, přičemž výrobce podle svých slov momentálně ladí kvalitu výroby, bezpečnostní standardy a techniku tak, aby plnila emisní limity.
O práci nebude mít VL Automotive zřejmě nouzi i díky současným majitelům Karmy. Bob Lutz tvrdí, že evidují řadu dotazů od vlastníků vozů, kteří projevili zájem o přestavbu na V8. Obávají se totiž, že dříve nebo později jejich současný pohon vypoví poslušnost a oni jej nebudou mít kde servisovat. Konverze stylového elektromobilu na použitelný vůz však nebude z nejlevnějších, Lutz potvrdil, že vyjde na 85 až 90 tisíc dolarů.
Ačkoli je cílem použít V8 z modelu ZR1, zdá se, že přednost nakonec dostane odvozená kompresorová pohonná jednotka LSA o stejném objemu 6,2 litru. Montuje se do Cadillacu CTS-V a její výkon je snížený na 564 koní. „Spousta lidí chce v tomto typu automobilu automatickou převodovku, nenašli jsme však vhodnou pro motor z ZR1,“ vysvětlil Bob Lutz změnu v rozhovoru s magazínem Wards Auto.
Pokud Fisker Automotive definitivně zanikne, VL Automotive se o svou budoucnost neobává. Firma pro takové případy již potvrdila, že má zájem navázat spolupráci s někdejšími dodavateli. „Pokud Fisker zmizí, nebude to mít na nás žádný vliv,“ dodal Bob Lutz.







VL eviduje stovku objednávek na Destino a zájem o konverzi údajně projevilo až několik stovek majitelů Karmy
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva