Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru
9.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Někdejší elektromobil Fiskeru přežije i krach svého původního výrobce. VL Automotive jej s kompresorovým osmiválcem GM začne prodávat už na podzim.
Téměř 200 milionů dolarů vypůjčených od americké vlády z federálního rezervního fondu Advanced Technology Vehicles Manufacturing Loan Program kalifornskou společností Fisker Automotive zřejmě definitivně zmizí v nenávratnu. Automobilka propustila tři čtvrtiny zaměstnanců, kteří ji za to ženou před soud a marně hledá strategického partnera schopného zatáhnout její krátkou eskapádu s modelem Karma.
Na rozdíl od výrobce, kdysi slibujícího vyrábět 100 tisíc elektromobilů s prodlouženým dojezdem ročně, jeho produkt v pozměněné podobě zřejmě přežije. Letos v lednu jsme vám představili iniciativu filmy VL Automotive, která slíbila, že začne do Karmy přejmenované na VL Destino montovat kompresorové osmiválce LS9 o výkonu 647 koní z aktuálního Chevroletu Corvette ZR1. Pohonná jednotka se nakonec změní, nápad se ale podle všeho ujal.
Šéf společnosti VL Automotive Gilbert Villarreal a jeho obchodní partner, bývalý vysoce postavený manažer General Motorsu Bob Lutz, společně potvrdili, že se jejich lidem podařilo získat dalších dvacet vozů bez akumulátorů a pohonných jednotek, které využijí k výrobě Destina. Další auta chce VL odkoupit od prodejců Fiskeru v rámci likvidace jejich inventáře.
VL tvrdí, že dosud eviduje už stovku objednávek, většinou z Blízkého východu. První auta v ceně 185 tisíc dolarů (v přepočtu přibližně 3,6 milionu korun) by mohla být expedována majitelům už na podzim, přičemž výrobce podle svých slov momentálně ladí kvalitu výroby, bezpečnostní standardy a techniku tak, aby plnila emisní limity.
O práci nebude mít VL Automotive zřejmě nouzi i díky současným majitelům Karmy. Bob Lutz tvrdí, že evidují řadu dotazů od vlastníků vozů, kteří projevili zájem o přestavbu na V8. Obávají se totiž, že dříve nebo později jejich současný pohon vypoví poslušnost a oni jej nebudou mít kde servisovat. Konverze stylového elektromobilu na použitelný vůz však nebude z nejlevnějších, Lutz potvrdil, že vyjde na 85 až 90 tisíc dolarů.
Ačkoli je cílem použít V8 z modelu ZR1, zdá se, že přednost nakonec dostane odvozená kompresorová pohonná jednotka LSA o stejném objemu 6,2 litru. Montuje se do Cadillacu CTS-V a její výkon je snížený na 564 koní. „Spousta lidí chce v tomto typu automobilu automatickou převodovku, nenašli jsme však vhodnou pro motor z ZR1,“ vysvětlil Bob Lutz změnu v rozhovoru s magazínem Wards Auto.
Pokud Fisker Automotive definitivně zanikne, VL Automotive se o svou budoucnost neobává. Firma pro takové případy již potvrdila, že má zájem navázat spolupráci s někdejšími dodavateli. „Pokud Fisker zmizí, nebude to mít na nás žádný vliv,“ dodal Bob Lutz.







VL eviduje stovku objednávek na Destino a zájem o konverzi údajně projevilo až několik stovek majitelů Karmy
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva