Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VL Destino 2013: zcivilizovaná Karma přežije i krach Fiskeru
9.5.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Někdejší elektromobil Fiskeru přežije i krach svého původního výrobce. VL Automotive jej s kompresorovým osmiválcem GM začne prodávat už na podzim.
Téměř 200 milionů dolarů vypůjčených od americké vlády z federálního rezervního fondu Advanced Technology Vehicles Manufacturing Loan Program kalifornskou společností Fisker Automotive zřejmě definitivně zmizí v nenávratnu. Automobilka propustila tři čtvrtiny zaměstnanců, kteří ji za to ženou před soud a marně hledá strategického partnera schopného zatáhnout její krátkou eskapádu s modelem Karma.
Na rozdíl od výrobce, kdysi slibujícího vyrábět 100 tisíc elektromobilů s prodlouženým dojezdem ročně, jeho produkt v pozměněné podobě zřejmě přežije. Letos v lednu jsme vám představili iniciativu filmy VL Automotive, která slíbila, že začne do Karmy přejmenované na VL Destino montovat kompresorové osmiválce LS9 o výkonu 647 koní z aktuálního Chevroletu Corvette ZR1. Pohonná jednotka se nakonec změní, nápad se ale podle všeho ujal.
Šéf společnosti VL Automotive Gilbert Villarreal a jeho obchodní partner, bývalý vysoce postavený manažer General Motorsu Bob Lutz, společně potvrdili, že se jejich lidem podařilo získat dalších dvacet vozů bez akumulátorů a pohonných jednotek, které využijí k výrobě Destina. Další auta chce VL odkoupit od prodejců Fiskeru v rámci likvidace jejich inventáře.
VL tvrdí, že dosud eviduje už stovku objednávek, většinou z Blízkého východu. První auta v ceně 185 tisíc dolarů (v přepočtu přibližně 3,6 milionu korun) by mohla být expedována majitelům už na podzim, přičemž výrobce podle svých slov momentálně ladí kvalitu výroby, bezpečnostní standardy a techniku tak, aby plnila emisní limity.
O práci nebude mít VL Automotive zřejmě nouzi i díky současným majitelům Karmy. Bob Lutz tvrdí, že evidují řadu dotazů od vlastníků vozů, kteří projevili zájem o přestavbu na V8. Obávají se totiž, že dříve nebo později jejich současný pohon vypoví poslušnost a oni jej nebudou mít kde servisovat. Konverze stylového elektromobilu na použitelný vůz však nebude z nejlevnějších, Lutz potvrdil, že vyjde na 85 až 90 tisíc dolarů.
Ačkoli je cílem použít V8 z modelu ZR1, zdá se, že přednost nakonec dostane odvozená kompresorová pohonná jednotka LSA o stejném objemu 6,2 litru. Montuje se do Cadillacu CTS-V a její výkon je snížený na 564 koní. „Spousta lidí chce v tomto typu automobilu automatickou převodovku, nenašli jsme však vhodnou pro motor z ZR1,“ vysvětlil Bob Lutz změnu v rozhovoru s magazínem Wards Auto.
Pokud Fisker Automotive definitivně zanikne, VL Automotive se o svou budoucnost neobává. Firma pro takové případy již potvrdila, že má zájem navázat spolupráci s někdejšími dodavateli. „Pokud Fisker zmizí, nebude to mít na nás žádný vliv,“ dodal Bob Lutz.







VL eviduje stovku objednávek na Destino a zájem o konverzi údajně projevilo až několik stovek majitelů Karmy
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 7 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 9 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 10 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
včeraČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva