Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Víme více o novém McLarenu F1. Bude rychlejší než P1, vzniknout měl jen jeden
17.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Projekt BP23 byl původně unikátní stavbou, velký zájem ale přiměl Brity k navýšení celkové produkce na 106 kusů. Proč, není těžké pochopit.
V polovině loňského roku obletěly celý svět spekulace o návratu McLarenu F1. Tedy o zcela nové generaci, jíž má britská automobilka vyvíjet a která stejně jako originál dostane do vínku neobvyklé uspořádání interiéru 1+2. Řidič tedy opětovně bude sedět přesně uprostřed vozu, zatímco dvojice cestujících se posadí za jeho zády po stranách. S oficiálním potvrzením těchto zvěstí si McLaren dal načas, nakonec však před závěrem roku dorazilo.
Nyní si o projektu můžeme říci trochu více, byť detailní pohled kupříkladu pod kapotu nečekejte. Tento prostor je i nadále zahalen tajemstvím, ačkoliv s ohledem na nový McLaren 720S se dá předpokládat, že zde najdeme spíše nový čtyřlitrový osmiválec než předchozí 3,8litrovou pohonnou jednotku. I když vše samozřejmě závisí na míře vývoje, která proběhla, než osud projektu s kódovým označením BP23 prošel razantní změnou.
Původně měl být nástupce McLarenu F1 pouze speciálem pro jednoho nejmenovaného sběratele, který dílem pověřil divizi MSO. Jelikož ale žijeme v digitální době, kde se již nic neutají, zamířily krátce po zadání objednávky na internet ony spekulace. Díky tomu britská automobilka dostala druhou objednávku na identický vůz, přičemž divize MSO odsouhlasila i jeho stavbu.
Zájem ale začal ještě více narůstat a ze dvou objednávek bylo nejprve 12 a posléze 46, až z toho byla 106kusová edice. Toto číslo je ale již finální a bylo McLarenem vybráno záměrně, neboť odkazuje na počet vyrobených kusů původního modelu, který byl vyráběn v letech 1992 až 1998. Veškeré exempláře přitom budou kupátky, otevřená verze byla automobilkou kategoricky zamítnuá, což má své opodstatnění.
Šéf značky Mike Flewitt totiž nově zmínil, že projekt BP23 bude vůbec nejrychlejším a nejvýkonnějším vozem, jaký kdy automobilka vyrobila. Nedostane proto žádné přebytečné spoilery a enormní křídla, místo toho byla maximalizována aerodynamika, aby bylo dosaženo co nejnižšího koeficientu odporu vzduchu. S tímto zadáním by se přitom odnímatelné střešní panely neslučovaly.
Kromě toho Flewittova zmínka o výkonu naznačuje, že osmiválec asi bude 3,8litrový, neboť doprovázet jej mají také elektromotory. Tuto kombinaci přitom McLaren použil u modelu P1, který byl poháněn méně objemným agregátem než nové kupé 720S. Na druhou stranu, Britové počítají s nemalou hybridizací svého portfolia a toto by mohla být první vlaštovka z nového hejna.
O motoru ale již déle nespekulujme, místo toho se vrátíme zpátky do kabiny. Ta bude luxusně vybavena, neboť model se má soustředit na překonávání dlouhých vzdáleností. Z toho důvodu je vyroben jako striktně silniční provedení, které nebude následovat varianta GTR určená okruhovému využití. Ačkoliv zrovna u McLarenu bychom nikdy neměli říkat nikdy.
Ve finále dodáme, že projekt BP23 by měl v sériovém provedení dorazit v roce 2019 a celá produkce již byla zamluvena. Cena každého kusu startovala na 1,9 milionech liber (cca 59,07 mil. Kč), přičemž zhruba 30 exemplářů by mělo zamířit do Spojených států. Zde si je ale zákazníci až tak moc neužijí, neboť vůz byl vyňat z bezpečnostních a emisních regulí.
Na silnice dle výjimky zvané Show or Display tak sice může, jeho roční nájezd na veřejných komunikacích je ovšem limitován 2 500 mílemi (4 022 km). To ale nejspíše nikomu z vlastníků vadit nebude, nástupce McLarenu F1 totiž rozhodně nebude jejich jediným dopravním prostředkem.
Nástupce McLarenu F1 se ukázal na oficiální ilustraci, která jasně deklaruje koncepci interiéru 1+2
Posloužit ovšem můžeme i předchozími neoficiálními retušemi
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva