Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Víme hodně o Škodě Octavia 2017. Přijde i upsizing, 245 koní či vyhřívaný volant
27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Český bestseller čeká největší facelift ze všech modelů na MQB. Dojde nejen na duální světla, ale i na upsizing, vyšší výkon a či zajímavou výbavu.
Škoda Octavia se pro letošek dočkala již několika změn, jenž souvisí s modelovým rokem 2017. Kromě Phoneboxu s indukčním dobíjením dorazila vylepšená zpětná kamera s ostřikovačem či klimatizace Climatronic s antialergenním pylovým filtrem, největší změna ovšem spočívala v motorovém prostoru, kam se nastěhoval litrový tříválec, a v oblasti podvozku, který nově může mít adaptivní tlumiče. Obojí jsme mohli otestovat, přičemž v případě tříválce byla překvapivě dobrá zejména jeho jízdní dynamika.
Nejsou to ovšem jediné novinky, které se pro bestseller mladoboleslavské značky chystají. Jak asi již delší dobu víte, koncern VW Group pro letošek přistupuje k výraznější modernizaci vozů postavených na platformě MQB. Facelift Audi A3 jsme již dostali oficiálně, vylepšení Seatu Leon pak zamířilo online únikem. Oficiálně se dočkáme v Paříži, zřejmě stejně jako pozměněného Volkswagenu Golf.
Octavia přijde na řadu následovně, ve srovnání s výše zmíněnou trojicí ovšem budou změny na designu mnohem výraznější. Jisté je nahrazení jednolitých předních světel duálními, přičemž značka dost možná u vrcholných verzí přepřáhne z bi-xenonů na plnohodnotné LEDky. Diody pro denní svícení pak pochopitelně zůstanou, přičemž se stejnou koncepcí se má již příští týden vytasit Kodiaq.
Dále dostaneme novou čelní masku a nárazník, pozměněnou selekci barev či litých kol a pár drobných nuancí na zádi. Tím nám ale venkovní proměna skončí, uvnitř je pak možné počítat s dalším rozšiřováním výbavy. Irské zastoupení Škody v tomto směru potvrdilo příchod vyhřívaného volantu, kromě toho můžeme zmínit také deštník usazený pod sedadlem spolujezdce, který je téměř ve všech škodovkách k dispozici už od letoška.
Dorazit má také větší displej multimediálního systému, jehož uhlopříčka by stejně jako u faceliftovaného Volkswagenu Golf měla počítat s 9,2 palci. Britská média spekulují taktéž o příchodu virtuálního kokpitu, nicméně o realizaci tohoto kroku zatím příliš přesvědčeni nejsme. Je však možné, že Škoda nakonec překvapí a pošle Octavii o trochu výše v potravinovém řetězci.
Přesunout se můžeme do motorového prostoru, kde lze možná překvapivě počítat s upsizingem, přeplňovanou jedna-osmu totiž nahradí odladěný dvoulitrový čtyřválec. Jelikož obdobný krok je spojen také se zmiňovaným faceliftem Audi A3, zdá se, že koncern VW Group postupně motor 1,8 TSI vyřazuje - stejně jako 1,2 TSI - z nabídky.
Roli těchto agregátů nezastane jen onen dvoulitr, ale také nová 1,5 TSI Evo - benziny budou zkrátka jen 1,0, 1,5 a 2,0 TSI. Kromě toho se očekává také nahrazení 1,4litrového a 1,6litrového turbodieselu, a to rovněž 1,5litrovou jednotkou, takže diesel budou už jen dvojího objemu. Golf a nejspíše i A3 by je jako první koncernové vozy měly dostat v příštím roce, na Leon a tedy i Škodu nejspíše dojde řada až poté.
Vraťme se ale ještě k benzinovým motorům, konkrétně k pohonné jednotce varianty RS. Ta by podle všeho měla dostat vyšší výkon, pro někoho ale možná zklamáním bude příchod „pouze” 245 koní. Ve srovnání se sourozenci, kteří jich nabízejí až 310, totiž nejde o světoborné stádo. Nicméně vůči stávajícím 220 resp. 230 kobylám o nárůst jde.
Závěrem jen zmíníme, že výroba faceliftované Škody Octavia odstartuje v osmém týdnu příštího roku, tedy na konci února. První vozy by se tedy u zákazníků měly objevit někdy v průběhu března, přičemž ceny vůči těm stávajícím bezesporu narostou. Čekat lze tak sumy okolo 370 tisíc korun za základní modely.
Škoda Octavia se dočká největšího faceliftu z koncernových sourozenců, a to díky duálním čelním světlometům
Jejich příchod naznačovaly už dříve i další neoficiální ilustrace...
...podoba se ovšem pokaždé liší
Zdroje: Motor1, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 4 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 6 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 7 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 8 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 21:11 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 20:45 - GeneHawkins
- Detektory policejních radarů 11.25. 20:34 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus