Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vietnamský nudlový miliardář bude v zoufalosti platit lidem za to, že si koupí jeho auta
16.6.2023 | Petr Prokopec
Na první pohled je to vlastně docela lákavé a vstřícné, když se ale zamyslíme nad tím, co tomuto kroku předcházelo, působí to jen jako další zoufalá snaha získat si alespoň nějakou přízeň publika.
Vietnamská automobilka VinFast v posledních měsících nemá zrovna na růžích ustláno. V půlce ledna totiž vyšlo najevo, že se pokusila uplatit známého novináře Matta Faraha. Tomu kromě úhrady veškerých cestovních výloh a pobytu na soukromém ostrově nabídla i čtvrt milionu korun v hotovosti, když bude o jejích vozech referovat v pozitivním duchu. Před pár týdny pak vyšlo najevo, proč se tak stalo - elektrické SUV VF8 bylo otestováno i dalšími lidmi, a to na amerických silnicích. Nadšení se však nedostavilo žádné, zatímco kritiky spousta.
Zástupci značky následně zkoušeli tento průšvih zahladit slovy, že novináři měli k dispozici pouze předprodukční vozy a ty zákaznické již budou bez poskvrny. Jenže něčemu takovému asi nikdo nevěřil. Už jen proto, že problémy nebyly spojené pouze se spárami karoserie či nestandardními díly v interiéru, což je typický nešvar předprodukčních aut. Místo toho si zástupci médií stěžovali ve velkém hlavně na techniku a elektroniku, kdy třeba navigace fungovala pouze ve chvíli, kdy byl novinářův mobil využit jako hotspot.
Ve světle této kritiky mohl VinFast jen stěží pomýšlet na to, že se mu v zámoří povede udat alespoň vyšší desítky aut, natož aby se jeho registrace pohybovaly v tisících či dokonce desetitisících. A proto se Vietnamci rozhodli, že firemní kasu využijí znovu. Tentokrát však již nikoli k uplácení novinářů, ale k jakémusi uplácení zákazníků. Automobilka totiž hodlá každému majiteli svých aut, ať je již z Vietnamu, Spojených států či Kanady, vyplatit značný obnos peněz, pokud se svým vozem nebude spokojen, porouchá se apod.
Pokud tedy vlastníci zaznamenají nějaké nepříjemnosti, které ovšem nebudou mít vliv na chod vozu, pak jim VinFast vyplatí 100 USD (cca 2 200 Kč) za každý takový nešvar. Jakmile nicméně dojde na problém, kvůli kterému se auta stanou nepojízdná, daná suma vzroste na 300 USD (6 600 Kč). A jakmile dotyčný elektromobil stráví v servisu více než tři dny, bude od toho čtvrtého za každý další den majiteli vyplaceno 100 USD. Stejnou politiku pak značka hodlá zavést i v Evropě, která je jejím dalším cílem.
Vietnamci pak dodali, že platit nehodlají za problémy způsobené nehodami, nevhodným chováním zákazníků, které bude v rozporu s firemními pravidly, a dokonce ani za potíže, které nezpůsobila sama automobilka. V podstatě to tedy znamená, že pokud vám třeba „odejde“ baterka, jejíž výrobu má na starosti Samsung SDI, kompenzaci nedostanete. Kromě toho VinFast uvádí, že akce může skončit kdykoli sedmým dnem po oficiálním oznámení takového konce.
Jsme tedy zvědavi, jakým způsobem se celá záležitost vyvrbí. Na jedné straně automobilka jasně deklaruje, že má značnou důvěru ve své produkty. Její dosavadní praktiky, stejně jako celá řada podmínek, však nadále nutí spíše k obezřetnosti. Nejsme si tak jisti, zda hromadně pohrnou k vozům, které nejsou zrovna levné - VF8 totiž startuje na 46 tisících dolarech (cca 1 002 000 Kč), větší a luxusnější SUV VF9 pak dokonce na 83 000 USD (asi 1 808 000 Kč). To jsou již značné sumy i vzhledem k výše zmíněným kompenzacím.
Vietnamci zkouší ve Státech zabodovat s elektrickými SUV. Dosud však zaujali pouze snahou o uplácení novinářů a tragickou kvalitou. Nově tak důvěru ve své produkty chtějí deklarovat s pomocí vyplácení zákazníků. Foto: VinFast
Zdroj: VinFast
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
před 9 hodinami - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
23.11.2024 - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
23.11.2024 - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
23.11.2024 - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
23.11.2024 - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
23.11.2024
Živá témata na fóru
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.22. 19:31 - řidičBOB
- Onboard videa 12.22. 15:05 - brnenska.odchytova
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.22. 14:49 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.22. 14:47 - pavproch
- Chlubítko univerzální 12.22. 14:38 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.22. 13:40 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.22. 13:13 - Truck Daškam