Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Viděli jsme Škodu Octavia po faceliftu s dvojitými světly, nejsou vůbec ošklivá
27.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od chvíle, kdy Škoda začala hovořit o tom, že Octavii s faceliftem nadělí dvojitá přední světla, se výsledku leckdo děsí. Realita ale není zlá.
Škoda Octavia dostala letos dost technických novinek, dobře ale víme, že to hlavní přijde příští rok. Už v březnu 2017 na autosalonu v Ženevě by se mělo představit výrazně faceliftované provedení, které schytá další technické změny, především ale promění příď vozu skoro k nepoznání. Zapomeňte na drobné retuše, tady se bude překopávat a dosvědčují to i čerstvé špionážní záběry z provozu.
Tou hlavní novinkou budou zcela nově pojaté hlavní světlomety, z nichž každý vsadí na dva oddělené světelné zdroje podobně jako u Kodiaqu. Ten má ale dvě světla pod sebou a tak by tomu mělo zůstat i u dalších nových SUV značky. Octavie bude mít dvě světla vedle sebe a vydláždí tak cestu podobnému řešení u dalších modelů značky.
Že to škodovka udělá, řekla už loni. Od té doby se také kde kdo děsí, jak bude něco takového vypadat a různí amatérští i profesionální grafici tyto nálady podporují - jejich pokusy vzhled vozu odhadnout jsou povětšinou ošklivé jako noc. Ono se zdá být nemožné něco podobného udělat hezky (vzpomeňme posledního pokusu Mercedesu s jeho minulým Éčkem), ale my už jsme příď faceliftované Octavie mohli spatřit na vlastní oči a můžeme říci: nic odpudivého to není.
Všechny dosavadní pokusy grafiků totiž do jisté míry mířily mimo terč. Autoři na to šli většinou logicky - vzali dnešní světla Octavie, rozdělili je vedví, vnitřní část připlácli k masce chladiče, zasadili hlavní zdroj světel do vnitřní části (to se tradovalo), přidali pár drobných úprav či jiných prvků, typicky z nového Superbu, a bylo namalováno. Jenže skutečnost je odlišná.
Auto jsme mohli vidět jen velmi krátce, z uctivé vzdálenosti, pouze zepředu a samozřejmě bez možnosti fotit. Přesto vám můžeme říci, že designéři škodovky na to šli trochu jinak. Předně zapomeňte na to, jak vypadá Octavia dnes i na to, jak vypadá Superb. Facelift změní příď Octavie opravdu hodně a přiblíží ji v pojetí spíše Kodiaqu. Světla jsou o něco nižší, nenavazuje na ně žádné zvláštní prolnutí nárazníku a upravena byla pochopitelně i maska chladiče. Nejzajímavější jsou ale samotná světla.
Hlavní kouzlo je, že při prvním letmém pohledu ani nevypadají jako rozdělená, alespoň na stříbrně lakovaném autě se jevila skoro jako jedno světlo, které je přibližně ve 2/3 své délky odděleno od zbytku relativně drobným předělem. Oproti všem ilustracím není vnitřní část „nalepena” na masku chladiče, je zde další předěl podobně jako dnes, třebaže menší a méně patrný (doplněno: podle dostupných zdrojů není tento předěl vlastní všem verzím). V místě rozdělení světel pak dochází k opačnému zlomu spodní linie světla oproti současnosti (míří tedy dovnitř a dolů) a jak jsme již řekli, celé auto více „mžourá”, světla jsou menší, nižší.
Detaily jsme nemohli zkoumat ani v nejmenším, a tak vám nepovíme, jestli bude mezi světly „rozbita” i spodní linka sloužící pro denní svícení, protože nebyla rozsvícena. Také vám s ohledem na barvu vozu nepovíme, jestli mezi oběma částmi světel bude lakovaná karoserie nebo půjde jen o část světla.
Nejsme ilustrátoři, a tak vám bohužel neumíme viděné namalovat přesně, jak to je, ale pro představu jsme jeden obrázek stvořili. I když realitu věrně kopíruje tak z třetiny, jistou představu dává. Na jeho stvoření jsme šli jednoduše - vzali jsme světlo s kusem nárazníku a masky chladiče nového Kodiaqu, zastřeli to druhé, malé, hlavní rozdělili a zalomili, přidali kus „plastu” mezi světlo a masku chladiče a trochu si pohráli s detaily. Mimochodem, hlavní světelný zdroj je po stranách nikoli uvnitř, to na obrázku sedí. A vnější okraj světla je hranatý jako na většině předchozích ilustrací, to je u Kodiaqu jinak a zde je to pouze naznačené.
Není to úplně ono, neříkejte „hnus” ani „krása”, ale snad to dává tušit, že nás nečeká dvouoký horor - příď faceliftované Octavie vypadá docela agresivně a svěže a věříme, že do historie nevstoupí jako něco, co je lidmi obecně přijímáno jako odporné. Zapojte ale hlavně vlastní fantazii s ohledem na výše popsané, možná uvidíte to, co nám jinak Škoda ukáže až za řadu měsíců...
Dosavadní pokusy nakreslit facelift Škody Octavia III
Náš pokus naznačit viděné
Soustřeďte se na řešení vnitřního světla, vnější část je světlo Kodiaqu zbavené protažení do blatníků, realita je ještě hranatější.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 3 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva