Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VF 3 je první auto vietnamského nudlového miliardáře, které dává aspoň nějaký smysl: Je levné
11.5.2024 | Petr Miler
Od nudlí k autům vede dlouhá cesta a Pham Nhat Vuong po ní došel hodně daleko. Jenže s představou, že si někdo bude ochoten ve velkém kupovat vozy zcela neznámé značky s milionovým cenovkami, tvrdě narazil. Tahle novinka pro něj může být spása.
Píšeme o něm už 6 let, tedy od chvíle, kdy se rozhodl, že změní svět pomocí krásných aut s vietnamskou výrobou a technikou BMW. Podle nás měl šanci, než tento záměr ale stačil dotáhnout do konce, někdo mu asi „dobře” poradil, že budoucností aut jsou elektromobily, a tak raději vsadil na samostatně vyvíjené a vyráběné vozy této koncepce. Od té doby to s ním jde z kopce.
Nedávno jsme psali o tom, jaký propadák tato auta jsou. Aby také ne - zájem o elektromobily obecně uvadá, problémy s jejich odbytem mají i značky jako VW, tak proč by někdo měl jít a vybrat si nijak povedený vůz s původem ve Vietnamu od firmy patřící člověku, který je geologem se sklony k vaření? My ho nevidíme, ne když u nich neexistuje ani žádná velká cenová výhoda, jsou to obecně drahé vozy nabízené za podobné peníze jako konkurenční zboží.
Jak už jste jistě pochopili, řeč je o automobilce VinFast a jejím zakladateli Phamu Nhat Vuongovi, kterému ale ani přes dosavadní fiaska nedochází odhodlání a do firmy dál chce cpát miliardy. A možná nechybuje, neboť nyní přichází s novinkou, která alespoň nějakou šanci na úspěch má. Jednak dobře vypadá, ale to tak u VinFastu není poprvé, především ale nemá být drahá. A to argument ve prospěch koupě čehokoli od relativně neznámé asijské automobilky být může.
VinFast totiž odhalil víc ke své sympaticky vypadající novince zvané VF 3, která je v prvé řadě opravdu levná. Její základní cena na domácím trhu bude činit 240 milionů vietnamských dongů bez bez baterie a 322 milionů s ní. To je asi 218 resp. 292 tisíc Kč, co si dnes za takové peníze koupíte? Nové auto už to nebude a s elektrickým pohonem teprve ne. Pravda, elektrický vůz bez baterie zní jako luk bez šípu, ale s měsíčními platbami 900 000 pod 2 000 000 VND za jejich pronájem (820 až 1 820 Kč) podle nájezdu má i tento problém cenově přijatelné řešení.
Auto je to pochopitelně malé, měří 3 190 mm na délku, 1 679 mm na šířku a 1 622 mm na výšku s rozvorem 2 075 mm. Je to tedy ještě menší vůz než třeba Fiat 500, ale vypadá také podobně rozkošně. Veselé jsou i barvy - už čtyři standardní odstíny a pět příplatkových možností jsou veselé jako žlutá na fotkách níže. Pokud byste ale chtěli něco víc „víc funky”, za pořád přijatelný příplatek 15 000 000 VND (asi 13 500 Kč) vám VinFast namíchá barvu dle chuti.
Po technické stránce bude vůz pohánět jeden elektromotor umístěný vzadu, který nabízí až 44 koní výkonu a 110 Nm točivého momentu. Žádný ohňostroj síly, je to ale malé a snad i lehké (přesné číslo zatím neznáme) auto, takže aspoň zrychlení z 0 na 50 km/h zvládne za slušných 5,3 sekundy. Pak už bychom nic velkého nečekali. S malou 18,64kWh lithium-iontovou baterií VF 3 ani moc daleko nedojede, udávaných 210 km je projevem velkého optimismu se zkratnou NEDC, ale na ježdění po městě to bude stačit.
O mnoho více o tomto stroji zatím nevíme. Se světlou výškou 191 mm 16" koly nebude mít model VF 3 daleko k SUV, uvnitř je pak docela strohý i kvůli jedinému 10palcovému displeji, který se postará o zobrazení všeho podobně jako u levnějších Tesel. Vůz má pojmout čtyři dospělé s minimem nákladu, pokud ale sklopíte zadní sedadla, do auta se vejde až 285 litrů harampádí všeho druhu. Ohromeni? Asi ne, ale s téměř jen 200tisícovou základní cenou to není věc, která by okamžitě vypadla z potenciálního nákupního seznamu.
Sympatické a nikoli drahé, takové je poslední nové auto od VinFastu. Model VF 3 má aspoň nějakou šanci na úspěch, co myslíte? Foto: VinFast
Zdroj: VinFast
Bleskovky
- Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Soukromník vyhrál na Dakaru etapu včera 16:22
- KTM 1390 Super Adventure R: nejdrsnější z drsných včera 08:00
- KTM na Dakaru stále dominuje 14.1.2025
- Marc VDS pojede i šampionát EWC 14.1.2025
- Dnešní hattrick Hondy, Slovák Svitko v Top-10! 13.1.2025
Nejčtenější články
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024 - Majitel se po 7 dnech vrátil k zaparkované Tesle Model 3. Byla „mrtvá”, po pokusu ji oživit se auta radši s velkou ztrátou zbavil
17.12.2024 - Trump chce rázně a tvrdě odstřihnout elektromobily od peněz všech, kteří je nekupují, jejich fandové to nedávají
17.12.2024 - Mechanik rozebral legendární motor 5,0 V10 TDI od VW, je to geniální noční můra servisních techniků
17.12.2024 - Zaměstnanec Mercedesu promluvil: 99 procent lidí tady prozřelo, špatná sázka se nám vrací. A to nejhorší je asi pořád před námi
17.12.2024
Živá témata na fóru
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.15. 20:03 - řidičBOB
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.15. 18:30 - pavproch
- VZKAZY 01.15. 13:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 08:40 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam