Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské

Nová nizozemská značka Vencer rozšiřuje řady malosériových výrobců sportovních aut. Jejich Sarthe má být poctou závodním strojům z Le Mans.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské

26.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová nizozemská značka Vencer rozšiřuje řady malosériových výrobců sportovních aut. Jejich Sarthe má být poctou závodním strojům z Le Mans.

Kde jsou ty časy, kdy tady byly italští rivalové Ferrari a Lamborghini, německé Porsche a v Británii pár malosériových značek jako TVR, Caterham nebo Morgan. Ne že by rapidní nárůst počtu malých evropských automobilek vyrábějících sportovní vozy byl na škodu, ale udržet si dnes přehled, co se kde šoustne a co nového u firem jako je Zenvo, Spyker, Spano, Pagani, Koenigsegg, Caparo a spoustě dalších, je skoro nemožné. Nároky na pamatováka motoristických nadšenců ale nyní budou ještě větší...

Holanďan Robert Cobben totiž dospěl k názoru, že současné firmy mu nemůžou nabídnout takový automobil, který by plně vyhovoval jeho potřebám, a tak v roce 2010 založil společnost Vencer. Po dvou letech představuje výsledek svého snažení. Prozatím jen počítačový návrh supersportu Sarthe s motorem uprostřed, který je pojmenovaný po okruhu, kde se každým rokem jede čtyřiadvacetihodinovka Le Mans.

Cobben uvádí, že Vencer Sarthe má být poctou sportovním vozům z osmdesátých let, které se účastnily vytrvalostních závodů Le Mans a podobně jako spousta jiných projektů, i tady jde o nový obal (hodně připomínající McLaren F1) pro osvědčenou americkou techniku koncernu General Motors.

Základ stroje tvoří sendvičová hliníková podlaha spojená s trubkovým příhradovým rámem a vše zakrývá karbonová karoserie. V každém rohu jsou dvojité lichoběžníky, vpředu devatenáctipalcová a vzadu dvacetipalcová kovaná hliníková kola. Nápravy jsou od sebe vzdálené 2 791 mm, auto má být dlouhé čtyři a půl metru, šířka je bez šesti milimetrů rovné dva metry a výška činí pouze 1 190 mm.

Pokud projekt Sarthe dospěje do úspěšného finále, bude mít uprostřed umístěný vidlicový osmiválec o výkonu 510 koní při 6 000 otáčkách a točivém momentu 650 Nm při 4 700 otáčkách. Objem firma neuvádí, ale podle parametrů by se mohlo jednat o sedmilitrový agregát LS7 z Corvette Z06. V8 je spojená se šestistupňovou manuální převodovkou přenášející výkon skrze samosvorný diferenciál na zadní kola. Hmotnost Venceru je jen 1 390 kg, váhu mezi nápravami má rozloženou v poměru 45:55 a podle výpočtů akceleruje na stovku za 3,8 sekundu. Jeho maximální rychlost má být 326 km/h.

Přestože půjde o ryzí sportovní vůz vybavený osmi a šestipístkovými třmeny ve spojení s kotouči o průměru 385 mm vpředu i vzadu, Vencer slibuje také ručně šité čalounění interiéru, klimatizaci, ale také ABS nebo protiprokluz. Termín uvedení auta na trh není známý, ale podle všeho Cobben již bere objednávky. Na svých stránkách u ceny uvádí stručné „na vyžádání“.


Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské - 1 - Vencer Sarthe 01Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské - 2 - Vencer Sarthe 02Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské - 3 - Vencer Sarthe 03Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské - 4 - Vencer Sarthe 04Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské - 5 - Vencer Sarthe 05Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské - 6 - Vencer Sarthe 06Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské - 7 - Vencer Sarthe 07Vencer Sarthe: další supersport vydupaný ze země, tentokrát holandské - 8 - Vencer Sarthe 08
Fyzicky tento vůz zatím asi neexistuje, Vencer však již na požádání sdělí jeho cenu, k výrobě by tedy teoreticky neměl mít daleko

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše