Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
5.2.2025 | Petr Prokopec
Poté, co se Stellantis zbavil Carlose Tavarese, dochází v koncernu na obrovské změny, které spojuje snaha o potlačení ideologického řízení jednotlivých značek a návrat zdravého rozumu. Změna ve vedení francouzské klasiky v tomto kontextu není výjimkou.
Posledních pár let jsme se museli stále častěji pozastavovat nad tím, kam se z velkých světových automobilek vytrácí zdravý rozum. Jejich zástupci totiž neustále vyprávěli na veřejnosti pohádky o elektrickém pohonu, které ale skoro nikdo nechtěl poslouchat. Přesto se dotyční roky na sílu pokoušeli naplnit jejich scénář.
Mezi takové patřila i Linda Jackson, ještě do 3. února šéfka Peugeotu. Ta na přelomu let 2021 a 2022 hlásala, že Peugeot do 8 roků přejde jen na elektrická auta. My jsme na to tehdy doslova kontrovali slovy: „Nedává to žádný smysl a upřímně, podle nás se to nestane. Dnes se to snadno říká, Linda Jackson ale Peugeot za 8 let nejspíše nepovede a při pohledu na realitu holt někdo jiný řekne, že původní plány byly změněny.” A přesně to se také stalo.
Stellantis je začal měnit už v době, kdy Jackson Peugeot ještě vedla, však vše na počátku prosince odstartoval vyhazov Carlose Tavarese. Linda J. nepochopila, a tak tou dobou stále mluvila o tom, jak je třeba daleko vyšší státní podpory, aby automobilky zvládly prodávat tolik elektromobilů, kolik mají nařízeno. Pro takové lidi dnes v automobilovém světě místo opravdu není, a tak Lindu Jackson stihl podobný osud, který stíhá nejvyšší vedení Porsche. V případě rozhodování o jejím osudu to vedení koncernu mělo jistě snazší, neboť je jí 66 let (mimochodem stejně jako Tavaresovi) a je možné, že by svou pozici opustila tak jako tak. Alespoň na oko tak odešla s poctami.
Na každý pád je po Lindě, která si v minulosti sympatie příznivců značky nezískala ani zaříznutím sportovních Peugeotů. Novým šéfem francouzské automobilky se tak s okamžitou platností stal Alain Favey, který dříve působil jako marketingový a prodejní šéf Bentley či Škody, než zamířil do čela autopůjčovny Europcar. Xavier Peugeot pro změnu bude řídit značku DS Automobiles, kde střídá Oliviera Francoise. Pro toho byl zřízen nový post šéfa všech marketingových týmů koncernu, zároveň ale dále zůstává šéfem Fiatu, stejně jako třeba Citroën neopouští Thierry Koskas. Podobně jsou pak na tom i Tim Kuniskis (Ram) a Matt McAlear (Dodge), z nichž první zmíněný z vedení kvůli Tavaresovi na pár měsíců odešel.
Rozšířeny pak nově byly i pravomoci Boba Broderdora, který nepovede jen americkou divizi Jeepu, ale bude rovnou dohlížet na globální aktivity značky. Anne Abboud byla pro změnu jmenována šéfkou divize Stellantis Pro One, která má na svědomí užitkové vozy, zatímco Antonio Filosa si vedle řízení severoamerické divize koncernu přivzal ještě oddělení zodpovědné za kvalitu všech zastřešených značek. Vyšší spolehlivost má být totiž jednou z klíčových oblastí, jak se chce Stellantis vrátit do přízně zákazníků.
John Elkann jako nejvyšší hlava koncernu, který se po odchodu Tavarese ujal i části exekutivy, pak výmluvně dodal, že dalším stěžejním pilířem bude „daleko větší volba mezi spalovacími, hybridními a elektrickými vozy“. A to jsme se měli nacházet 4 roky a 11 měsíců od chvíle, kdy na výběr nebude vůbec nic.
I od nového šéfa Stellantisu se tedy zřetelně očekává především zdravý rozum a nikoli ideologická zaslepenost. Na jeho jmenování má dojít během prvního letošního pololetí, s ohledem na stávající rošádu ale počítejme spíš s dřívějším než pozdním termínem. Už jen proto, že zastavit je třeba výrazný propad prodejů prakticky všech zastřešených automobilek.

Do čela Peugeotu s okamžitou platností nově zamířil Alain Favey, bývalý prodejní a marketingový šéf Škody, Linda Jackson (na hlavní fotce) k 3. únoru skončila. Změn na nejvyšších postech je ale u koncernu daleko víc, všechny mají jediný společný jmenovatel - víc zdravého rozumu. Foto: Stellantis
Zdroj: Stellantis
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 20:41
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 10:13
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl včera 21:13
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
- Yamaha Tour 2025: otestujte motocykly značky Yamaha 14.4.2025
Nejčtenější články
Lidé možná ještě neztratili soudnost, největším propadákem BMW je jeho nejošklivější a nejabsurdnější model
18.3.2025Šéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
18.3.2025Nissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
18.3.2025Ferrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
18.3.2025Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
18.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.16. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.16. 20:25 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom