Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Poté, co se Stellantis zbavil Carlose Tavarese, dochází v koncernu na obrovské změny, které spojuje snaha o potlačení ideologického řízení jednotlivých značek a návrat zdravého rozumu. Změna ve vedení francouzské klasiky v tomto kontextu není výjimkou.
Posledních pár let jsme se museli stále častěji pozastavovat nad tím, kam se z velkých světových automobilek vytrácí zdravý rozum. Jejich zástupci totiž neustále vyprávěli na veřejnosti pohádky o elektrickém pohonu, které ale skoro nikdo nechtěl poslouchat. Přesto se dotyční roky na sílu pokoušeli naplnit jejich scénář.
Mezi takové patřila i Linda Jackson, ještě do 3. února šéfka Peugeotu. Ta na přelomu let 2021 a 2022 hlásala, že Peugeot do 8 roků přejde jen na elektrická auta. My jsme na to tehdy doslova kontrovali slovy: „Nedává to žádný smysl a upřímně, podle nás se to nestane. Dnes se to snadno říká, Linda Jackson ale Peugeot za 8 let nejspíše nepovede a při pohledu na realitu holt někdo jiný řekne, že původní plány byly změněny.” A přesně to se také stalo.
Stellantis je začal měnit už v době, kdy Jackson Peugeot ještě vedla, však vše na počátku prosince odstartoval vyhazov Carlose Tavarese. Linda J. nepochopila, a tak tou dobou stále mluvila o tom, jak je třeba daleko vyšší státní podpory, aby automobilky zvládly prodávat tolik elektromobilů, kolik mají nařízeno. Pro takové lidi dnes v automobilovém světě místo opravdu není, a tak Lindu Jackson stihl podobný osud, který stíhá nejvyšší vedení Porsche. V případě rozhodování o jejím osudu to vedení koncernu mělo jistě snazší, neboť je jí 66 let (mimochodem stejně jako Tavaresovi) a je možné, že by svou pozici opustila tak jako tak. Alespoň na oko tak odešla s poctami.
Na každý pád je po Lindě, která si v minulosti sympatie příznivců značky nezískala ani zaříznutím sportovních Peugeotů. Novým šéfem francouzské automobilky se tak s okamžitou platností stal Alain Favey, který dříve působil jako marketingový a prodejní šéf Bentley či Škody, než zamířil do čela autopůjčovny Europcar. Xavier Peugeot pro změnu bude řídit značku DS Automobiles, kde střídá Oliviera Francoise. Pro toho byl zřízen nový post šéfa všech marketingových týmů koncernu, zároveň ale dále zůstává šéfem Fiatu, stejně jako třeba Citroën neopouští Thierry Koskas. Podobně jsou pak na tom i Tim Kuniskis (Ram) a Matt McAlear (Dodge), z nichž první zmíněný z vedení kvůli Tavaresovi na pár měsíců odešel.
Rozšířeny pak nově byly i pravomoci Boba Broderdora, který nepovede jen americkou divizi Jeepu, ale bude rovnou dohlížet na globální aktivity značky. Anne Abboud byla pro změnu jmenována šéfkou divize Stellantis Pro One, která má na svědomí užitkové vozy, zatímco Antonio Filosa si vedle řízení severoamerické divize koncernu přivzal ještě oddělení zodpovědné za kvalitu všech zastřešených značek. Vyšší spolehlivost má být totiž jednou z klíčových oblastí, jak se chce Stellantis vrátit do přízně zákazníků.
John Elkann jako nejvyšší hlava koncernu, který se po odchodu Tavarese ujal i části exekutivy, pak výmluvně dodal, že dalším stěžejním pilířem bude „daleko větší volba mezi spalovacími, hybridními a elektrickými vozy“. A to jsme se měli nacházet 4 roky a 11 měsíců od chvíle, kdy na výběr nebude vůbec nic.
I od nového šéfa Stellantisu se tedy zřetelně očekává především zdravý rozum a nikoli ideologická zaslepenost. Na jeho jmenování má dojít během prvního letošního pololetí, s ohledem na stávající rošádu ale počítejme spíš s dřívějším než pozdním termínem. Už jen proto, že zastavit je třeba výrazný propad prodejů prakticky všech zastřešených automobilek.
Do čela Peugeotu s okamžitou platností nově zamířil Alain Favey, bývalý prodejní a marketingový šéf Škody, Linda Jackson (na hlavní fotce) k 3. únoru skončila. Změn na nejvyšších postech je ale u koncernu daleko víc, všechny mají jediný společný jmenovatel - víc zdravého rozumu. Foto: Stellantis
Zdroj: Stellantis
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejčtenější články
- Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
6.1.2025 - Čínská automobilka se s 4,27 miliony prodejů za rok dostala mezi top 10 světových výrobců. Už teď, díky spalovacím autům
6.1.2025 - Nechutně otylé nové BMW M5 ve sprintech ukázalo svou marnost, s vybitými baterkami dostane kouř od o generaci starších aut
6.1.2025 - Jako had, který vždy odněkud vyskočí a uštkne: Ikonická Zmije se jako nová prodává i 7 let po konci výroby
6.1.2025 - Někdo o Vánocích odstavil úplně novou, ani nevybalenou Mazdu na opuštěném místě a nikdo neví, proč to udělal
6.1.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 02.05. 10:06 - Snowman000
- OT - zavírám krám, uklízím 02.05. 08:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.04. 14:05 - řidičBOB
- Prrodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 02.04. 01:53 - hezkyauto
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep