Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Vauxhall VXR8 Tourer 2013: je libo kufr dodávky a motor Corvette v jednom?
28.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Australský hot rod maskovaný za kombík sice stojí na základech starší techniky, skrze 430 koní za jeden a půl milionu se ale špatnou nabídkou nejeví.
Pod pojmem rychlé kombíky máme povětšinou zafixované stroje německé luxusní trojky a občas nějaký ten policejní Passat, v jednom z nejzápadnějších koutů Evropy však bude už brzy možné pořídit hodně zajímavou exotiku až od protinožců. Protože má volant vpravo, jinde než v Británii jej oficiálně nekoupíte, sami ale dost možná uznáte, že je to škoda.
Vauxhall VXR8 Tourer stojí na základech výběhového australského modelu Holden Commodore HSV R8, jeho specialitou je však pohonná jednotka z rovněž končícího Chevroletu Corvette, small blocku LS3 o objemu 6,2 litru. Navzdory jeho brzkému nahrazení V8 LT1 o stejném objemu má i starší agregát pořád co nabídnout.
Rodinně se tvářícímu vozu dodává 431 koní, které na kola zadní nápravy přenáší buď šestistupňový manuál MM10 anebo automat, v obou případech však skrze mechanický samosvorný diferenciál. Dáte-li přednost verzi se spojkou a umíte ji nespálit, můžete se z místa na 60 mil v hodině (97 km/h) katapultovat za 4,9 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h.
Majitele vozů divizí AMG, Quattro nebo M podobná čísla ohromí jen stěží, nicméně budoucímu majiteli drsného australského kombíku bude k nákupu stačit v přepočtu pouze 1,5 milionu korun. Za to dostane ohromný zavazadelník o objemu 895, respektive 2 000 litrů, sportovní sedačky v kůži, pětipalcový displej zobrazující kromě přetížení také maximální úhel vybočení zádi v driftu, dvacetipalcová kola či záruku na 160 tisíc kilometrů. Za 431 koní a kufrem skoro dodávkovým vůbec ne špatná volba, co říkáte?














Integrovaný akcelerometr vám může na požádání měřit velikost úhlu v driftu, milé
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Prvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
před 38 minutamiNěmci zkouší znovu utáhnout Číňany na tradiční levný fígl, tentokrát už to nemusí stačit
před 2 hodinamiAť se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 3 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 5 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva