Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Váhá BMW s pohřbem zadního pohonu? Řada 1 překvapivě dostala další facelift
11.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Překvapivá modernizace naznačuje, že stávající model by mohl ještě chvíli koexistovat vedle nové předokolky. V to ale spíše jen doufáme.
BMW bylo odjakživa spojováno s pohonem zadních kol, s příchodem systému xDrive tak řada lidí začala mluvit o zpronevěření se historii. Nakonec však tento krok byl akceptován a dopomohl mnichovské automobilce k mnohem vyšším prodejům. Nešlo však o konečnou, dalším tahem bylo představení platformy UKL, jež v základu počítá s poháněnou přední nápravou. A přestože i tentokráte ve výsledku dorazilo více zákazníků, projevy nevole byly daleko razantnější.
Nyní předokolkovou architekturou používá BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer a nová generace X1. Ve všech případech lze tedy u většiny variant sáhnout po zmiňovaném systému xDrive, základ je ovšem stejný. A podle všeho by jej po jedničkovém sedanu, který je aktuálně určen pouze čínskému trhu, měl dostat i hatchback řady 1. Tedy aktuálně vůbec poslední kompaktní hatchback světa, který lze pořídit s pohonem zadní nápravy.
Životní cyklus druhé generace se pomalu začíná chýlit ke svému závěru, ta třetí by na platformě UKL měla dorazit již v příštím roce. Je proto otázkou, co si myslet o druhém, dnes představeném faceliftu řady 1. Na jednu stranu by totiž bylo podivné, kdyby BMW chystalo modernizaci, když by daný model po pár měsících stáhlo z trhu. Objevily se proto spekulace, dle kterých by staré a nové provedení nějakou tu chvíli koexistovalo.
To by se opravdu mohlo stát, BMW by skutečně mohlo přistoupit ke zdvojení nabídky, aby tak otestovalo reakce zákazníků a novinářů na předokolku a ověřilo si, že nová generace může být prodejně úspěšnější než zadokolka. Nicméně pravda nejspíše bude o trochu jinde - v příštím roce totiž sice provedení postavené na platformě UKL představeno být může, nicméně do prodeje se klidně dostane až v roce 2019.
Kariéra faceliftu by se tak protáhla přes rok, což je již dostačující doba k ospravedlnění nákladů. Zvláště když facelift patří hlavně zvenčí do ranku neviditelných - máme tu jen pět nových designů litých kol a paletu barev osvěženou o odstíny Seaside Blue a Sunset Orange. Kromě toho BMW vyrukovalo s edicemi Edition Sport Line Shadow, Edition M Sport Shadow a M140i Edition Shadow, které se pyšní černými doplňky.
Interiér se proměnil více, dorazil sem nový přístrojový štít, zrevidovaná středová konzole či odlišný držák na nápoje. Přepracovány byly výdechy klimatizace, sáhnout je možné rovněž po nových dekorech a čalounění nebo celé řadě chromových prvků. Modernizován byl mimo to pak i systém iDrive. Je možné jej mít s až 8,8palcovou dotykovou obrazovkou a a přes WiFi umí obsloužit až deset přístrojů.
Jak tedy sami vidíte, lze mluvit jen o drobném faceliftu a i když také ten je na sklonku života zvláštním krokem, BMW občas takové věci dělá. Lze tedy skutečně předpokládat, že automobilka v příštím roce představí zcela novou řadu 1 s pohonem předních kol, která jako modelový rok 2019 plně zastoupí dosluhující zadokolku, jež se odebere do věčných lovišť. Že nad definitivním pohřbem zadního pohonu alespoň trochu váhá, je spíše naše zbožné přání...
BMW řady 1 prošlo zvenčí neviditelným faceliftem, více se modernizovalo uvnitř. Není proto překvapivé, že mnichovskou zadokolku čeká již jen krátký životní cyklus
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 09:59 - Spectral
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie