Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V zemi oddané elektromobilům vybrali nej auta pro tahání přívěsů, elektrické není ani jedno
21.6.2021 | Petr Prokopec
Pokud potřebujete za svým vozem odtáhnout třeba karavan, sáhnout po elektrickém autě vám nedoporučí ani tam, kde tvrdí, že elektromobily jsou skvělou alternativu pro cokoli. V tomto případě prostě nemají co říci.
Čtvrtá generace Hyundai Tucson je k mání s benzinovými i dieselovými jednotkami. Stejně tak ovšem můžete sáhnout po hybridu a plug-in hybridu. Pokud bychom dali na názor politiků a aktivistů, pak by králem řady rozhodně měla být poslední zmíněná varianta. Ta disponuje přeplňovanou jedna-šestkou a silnějším elektromotorem, díky čemuž produkuje 265 koní a 350 Nm točivého momentu. Elektromotor doplňuje baterie o kapacitě 13,8 kWh umožňující zvládnout až 50 kilometrů čistě na elektřinu.
Skutečně zde ale máme opravdový vrchol? Záleží na úhlu pohledu. Pokud ovšem toužíte po SUV, které nejlépe poslouží k tažení přívěsu, Tucson PHEV rozhodně v čele pelotonu nekráčí. Tedy alespoň dle nizozemské cestovní asociace ANWB, která se zaměřuje na všechny druhy dopravních prostředků. Stejně tak poskytuje i asistenční služby motoristům a vydává mnohé testy, načež ji můžeme přirovnat k německému ADACu. Se čtyřmi miliony členů pak jde o skutečnou hybnou sílu nizozemského trhu.
ANWB se aktuálně zaměřila právě na vozy přímo zrozené k tažení přívěsů, přičemž nakonec autem roku 2021 jmenovala Tucson Hybrid. Tedy nikoliv výše popsanou vrcholnou verzi, nýbrž provedení, které najdeme v nabídce o stupeň níže. I to sice pohání jedna-šestka s turbem, ovšem doplněná slabším elektromotorem. Soustava tak produkuje 230 koní, přičemž s ohledem na baterie o kapacitě 1,4 kWh zvládnout bezemisně spíše stovky metrů než desítky kilometrů.
Právě poslední zmíněná informace je v tomto ohledu zásadní. Nizozemsko totiž elektromobilitu podporuje opravdu výrazným způsobem, přičemž politici a aktivisté pochopitelně takové vozy berou jako nejlepší na světě. Nyní se však znovu ukázalo, že tomu tak úplně není, a to zrovna v Nizozemsku, které si s převážením obytných vozů spojíte podobně jako mlýny či tulipány. S plug-in hybridem jsou naopak spojené nižší limity, utáhnout totiž dokáže o 300 kilo méně. Kromě toho došlo na zmenšení zavazadelníku, a to z 620 na 558 litrů ve standardním stavu.
Třešinkou na dortu je pak cena, která je v případě plug-in hybridu o 200 tisíc korun vyšší. Jakkoliv v tomto ohledu je třeba zmínit, že Tucson HEV je k mání již se základní úrovní výbavy, zatímco PHEV začíná na stupni Comfort. Navíc má tedy 17palcová litá kola, digitální přístrojový štít, automatickou duální klimatizaci nebo plnohodnotné přední LEDky a zadní parkovací senzory. Pokud by přitom tuto výbavu dostal hybrid, již se ke svému příbuznému více blíží.
ANWB nicméně dle zveřejněné tiskové zprávy nekoukalo ani tak na výbavu, nýbrž právě na onu schopnost tažení přívěsu. Tucson s 230 koňmi zvládne až 1 650 kilogramů, čímž porazil jak výkonnějšího sourozence, tak i Ford Kuga 2,5 PHEV či Seat Leon ST 1,5 eTSI. Pokud byste ovšem hledali mezi soupeři elektromobily, hledali byste marně, taková auta se pro tažení přívěsů prostě nehodí. Problémem je především dojezd, ostatně nedávno jsme mohli vidět, jak s tažením přívěsu bojoval jeden z majitelů Tesly.
Hybridní Hyundai Tucson může na papíře vedle svého plug-in hybridního sourozence vypadat jako druhá liga. Pokud za něj ovšem připojíte přívěs, utáhne i přes nižší výkon větší hmotnost. Navíc toho více pobere do zavazadelníku a také méně stojí. Foto: ANWB
Dalšími doporučenými vozy pro tažení přívěsů jsou Ford Kuga a Seat Leon ST. Kuga plug-in hybridní je, ovšem Seat je v podstatě ryzí benzin, mild-hybridní přídavek zde není příliš podstatný. Foto: ANWB
Zdroj: ANWB
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati včera 19:13
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně včera 14:42
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl včera 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu 26.11.2024
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
Nejnovější články
- Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
před 48 minutami - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
včera - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
včera - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
včera - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva