V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů

Za současné situace, kdy poslední evropské automobilky Rusko opouští, je to pozoruhodná zpráva, jedním dechem je ale třeba dodat, že jde skutečně jen o značku. Sama auta mají fakticky čínský původ, teď se začala vyrábět v Kaliningradu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů

19.4.2023 | Petr Prokopec

V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů

/

Foto: Avtotor

Za současné situace, kdy poslední evropské automobilky Rusko opouští, je to pozoruhodná zpráva, jedním dechem je ale třeba dodat, že jde skutečně jen o značku. Sama auta mají fakticky čínský původ, teď se začala vyrábět v Kaliningradu.

Pokud patříte mezi dříve narozené, možná si vzpomenete na slova, že v Rusku je možné úplně všechno. Co bylo spojováno jen se sovětskou érou, platí zjevně i dnes, jak ukazují imperiální touhy Kremlu. Odpovědí na jejich aktuální projevy jsou ekonomické sankce, jež přišly v několika kolech. Již to první pak měly za následek konec oficiálního dovozu a prodejů mnoha evropských, amerických či asijských aut v zemi.

Na ruský trh kvůli tomu již přes rok pronikají v hojném počtu čínské značky, posledním přírůstkem je ale značka italská, konkrétně SWM. I tu budou pamatovat hlavně dříve narození, vznikla v roce 1971 v italském Milánu jako SV.VM. Zakladatelé Piero Sironi a Fausto Vergani se od začátku až do konce v roce 1984, kdy jim došly peníze, věnovali pouze motocyklům. Stejný nápad pak měl o třicet let později Ampelio Macchi, který se pokusil značku oživit.

Bývalý technik, jenž pracoval pro Cagivu, Aprilii či Husqvarnu, ale s SWM díru do světa také neudělal. V roce 2015 tak práva na tuto značku prodal čínské společnosti Shineray Group, která se o rok později rozhodla, že jednostopé dopravní prostředky doplní dvoustopými. Designové centrum zůstalo v Miláně, takže faktická vazba na Itálii zůstává. Samotná výroba motorek a aut ale probíhá v čínském Čchung-čchingu.

Nově ale bude tato značka vyrábět své vozy i v ruském Kaliningradu. Společnost Shineray Group se totiž v loňském roce stala po automobilkách Kaiyi a BAIC již třetím čínským partnerem Avtotoru. Spolupráci přitom obě strany uzavřely přinejmenším do roku 2032, o krátkodobý projekt se tedy nejedná ani omylem. A vše začalo pěkně od podlahy.

Rusové již v závěru minulého týdne spustili montáž hned trojice modelů G01, G01F a G05 Pro. Postupem času by nicméně měla být navýšena lokalizace produktů, načež se od sešroubování čínských komponentů přejde k plnohodnotnější výrobě. Start prodeje je naplánován na letošní červen, kdy také budou oznámeny ceny a skladba jednotlivých výbav. O technice ale můžeme poreferovat už teď.

Každý ze tří modelů totiž může pohánět přeplňovaný 1,5litrový motor, jenž ve své domovině produkuje 156 koní. Do Ruska ale nejspíše tento agregát dorazí s výkonem pod 150 koní kvůli nižší daňové zátěži. Doprovázet jej pak bude šestistupňový manuál nebo automat. Obě převodovky nicméně motor u každého SUV propojují pouze s pohonem předních kol. G05 Pro je pak ještě k mání s atmosférickým dvoulitrem.

G01 dlouhé 4,6 metru počítá pouze se dvěma řadami sedadel, přičemž varianta F slouží jako její sportovní derivát. Výkon se u ní však nemění, místo toho zde máme pouze přeprofilovanou čelní masku či jiné nárazníky. G05 je pak o deset centimetrů delší a hostit zvládá až sedm cestujících. Označení Pro odkazuje na facelift, kterým tento vůz představený v roce 2019 prošel před dvěma lety.


V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 1 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 01V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 2 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 02V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 3 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 03V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 4 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 04V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 5 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 05
Rusové spustili výrobu aut italské značky SWM, vozy samotné ale mají čínský původ, třebaže jejich design vzniká v Miláně. Foto: Avtotor

V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 6 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 06V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 7 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 08V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 8 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 09V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 9 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 10V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 10 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 12V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 11 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 13V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 12 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 14V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 13 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 16V Rusku se začala vyrábět nová auta italské značky, jde hned o trojici modelů - 14 - SWM a Avtotor 2023 prvni foto 17
Na fotkách čínských specifikací si můžeme lépe prohlédnout modely G01, G01F i G05 Pro. Foto: SWM

Zdroj: Avtotor

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše