Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V průšvihu jednoho z nejprodávanějších elektromobilů světa nastal zlom, říká výrobce
21.9.2021 | Petr Miler
Otázkou ovšem je, čemu po téměř rok trvajících patáliích vůbec můžeme věřit. Že výrobce zná příčinu problémů, oznámil už minulý měsíc, i teď ale konstatuje, že s jejich řešením nezačne dříve než v půlce října.
Pokud se to, co automobilka tvrdí, ukáže být pravdou, jde po mnoha měsících nejistoty konečně o první dobrou zprávu. Když se ale podíváme na dosavadní vývoj, je zjevné, že jásat by bylo předčasné, neboť „řešení” koncern General Motors v této kauze „našel” už několikrát. Jen se pokaždé ukázalo, že se o žádné řešení nejedná.
Už letos na jaře se ostatně po mnoha měsících zpráv o požárech Chevroletů Bolt ukázalo, že realita je jiná, než se GM pokoušel tvrdit. Asi polovinu prodaných vozů po sérii požárů tehdy dvakrát svolal do servisů s tím, že druhou opravu označil za „trvalou”, jenže auta hořela dál. Pak oznámil, že 69 tisíc Boltů dostane nové baterie, nakonec se ale tento počet rozšířil na 141 tisíc a automobilka se tvářila, že řešení napotřetí zná. Ani to ovšem nebyla pravda.
Tehdy se psal srpen a vozy měly neprodleně začít mířit do servisů. V září ale GM přistoupil k zastavení výroby a záhy přiznal, že je to proto, že neumí ani nová auta vyrobit bez rizika požáru. Když ve stejném době shořely další vozy, situace začala dále eskalovat a automobilka připustila, že některé z nich raději vykupuje. A když se později ukázalo, že řešení problému stále neexistuje, vypadalo to, že jinak než výkupem všech aut kauza skončit nemusí. Teď ale GM tvrdí, že v celém obrovském průšvihu nastal zlom.
Firma ve svém tiskovém prohlášení konstatuje, že našla podstatu problému, který požáry způsobuje. Může si tak dovolit znovu rozjet výrobu a konečně také fakticky zahájit onu svolávací akci. Budeme rádi, když to tak bude, popravdě řečeno tomu ale moc nevěříme - GM totiž už teď říká, že první auta chce opravit okolo půlky října, tedy za další měsíc. A při popisu příčin neříká nic nového - vadná anoda, ohnutý separátor... Tohle skloňoval už v srpnu a jak všechno dopadlo.
Skepse je tedy na místě, a to i přesto, že automobilka na jednu stranu uvádí, že vyvinula software, který vadné baterie detekuje a nebude je tedy musel vyměnit ve všech 141 tisících autech. Současně ale neupravila výhled na další náklady celé akce odhadované na 1,8 miliardy dolarů (39 miliard Kč). I z toho je patrná nejistota firmy okolo dalšího reálného vývoje - do médií můžete směrem k veřejnosti pustit v dobré víře kdejaký marketingový blábol, nepodložený optimismus v informacích pro investory ale regulátoři neodpouští.
„Jsme vděční za trpělivost majitelů a dealerů, zatímco pracujeme na zdokonalení řešení této svolávací akce,“ řekl Doug Parks, výkonný viceprezident GM pro globální vývoj produktů, nákup a dodavatelský řetězec. „Obnovení výroby bateriových modulů je prvním krokem a budeme i nadále intenzivně spolupracovat s LG, abychom získali dodávky dalších baterií. Kromě toho jsme optimističtí, že nový diagnostický software zajistí našim zákazníkům více pohodlí,“ dodal.
Optimističtí jsme od přírody i my, ale poté, co se GM už třikrát snažil a třikrát byly věci nakonec jinak, než tvrdil či doufal, budeme v tomto případě raději opatrní. Až čas ukáže, zda tento zlom bude skutečně zlomem.
GM řeší příčinu požárů Chevroletu Bolt, jednoho z nejprodávanějších elektromobilů vůbec, už skoro rok. Budeme rádi, pokud ji skutečně vyřešil, jásat by ale v tuto chvíli bylo předčasné. Foto: Cherokee County Fire and Emergency Services, CC0 Public Domain
Zdroje: Chevrolet, Auto News
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva