Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Německu teď jde pořídit nové auto za 270 Kč měsíčně. A nebo i úplně zadarmo
16.7.2020 | Petr Prokopec
Pouhých 10 euro za měsíc. A nebo i vůbec nic. Jakkoli to může znít bizarně, i toto teď může stačit u našich západních sousedů na koupi nového vozu. S podporou některých tam zašli opravdu daleko.
Německo se zjevně rozhodlo, že si elektromobilitu prosadí za každou cenu. Proto došlo k navýšení vládního bonusu z 3 000 na 6 000 Eur (cca z 80 tisíc Kč na 160 tisíc Kč), k čemuž navíc podobnou sumu přihazují výrobci. Celkově tak dotace šplhají až k 10 tisícům Eur (asi 267 tisíc Kč), což již rozhodně není zanedbatelná suma. K horentnímu navýšení zájmu ovšem ani přesto nevedla, neboť pro většinu privátní klientely jsou i poté elektrická auta příliš drahá ve srovnání s benzinovými a dieselovými modely hůře použitelná.
Až dosud se přitom v souvislosti s dotacemi mluvilo hlavně o prodejích, nyní ale utrousíme také pár slov o operativním leasingu. Zde je již situace o trochu jiná, neboť díky velkorysosti oněch dotací si totiž nyní můžete elektromobily „líznout” za vskutku komické ceny nebo i zcela zdarma
Vládní dotace totiž umožnily třeba společnosti Autohaus Koenig, která provozuje více než 50 showroomů, aby začala nabízet operativní leasing na Renault Zoe zcela zdarma. Daná nabídka určená jen firemní klientele nicméně platí pouze na základní verzi francouzského automobilu při uzavření smlouvy na dva roky, během kterých najedete maximálně 10 tisíc km ročně. V takové chvíli totiž veškeré náklady pokryje vládní bonus. Respektive jinými slovy, podnikatelům se na ně složí daňoví poplatníci.
Wolgang Huber, šéf berlínského zastoupení onoho dealerského řetězce, přitom uvádí, že během pouhých dvaceti dní nabídka zlákala tři tisíce lidí, z nichž následně 300 uzavřelo smlouvu. „Pokud bychom ovšem měli více personálu, prodali bychom více aut,“ uvádí prodejce. Zároveň dodává, že veškeré dostupné exempláře jsou pro tuto chvíli rozebrané a firma čeká na další dodávky. Zájemci se nicméně mohou zaregistrovat do programu již nyní.
Podobně je na tom start-up Carfellows, který v červnu nabídl elektrický Smart EQ za velmi směšnou cenu. Během pouhých tří dnů však firma měla tisíc zákazníků, kteří podepsali smlouvu, a musela nabídku na čas uložit k ledu. Nyní se vrací, přičemž dvoumístný vůz je znovu k mání za 9,90 Eur (cca 270 Kč) měsíčně. V tomto případě nicméně firemní klientela musí zvolit tříletý kontrakt, který jí navíc umožňuje nájezd jen 5 tisíc kilometrů měsíčně. Ale co by člověk nechtěl za 270 korun za měsíc.
V případě obou nabídek je pak sice nutné zaplatit jisté manipulační poplatky, nicméně ani ty nejsou drastické. Jinými slovy to tedy znamená, že bezemisní jízdu si můžete dovolit vskutku takřka zcela zdarma. Součástí kontraktu je totiž i servis, de facto jediné jasné náklady jsou spojené s dobíjením a tedy platbami za elektřinu.
Mohlo by se tedy zdát, že elektromobilita konečně našla úspěšný způsob, jak se dostat k lidem. Nicméně je třeba říci, že i toto je dlouhodobě neudržitelný model, ceny těchto aut resp. ztrátu jejich hodnoty beztak musí někdo zaplatit. A ony dotační programy mají jasně stanovený strop. Jakmile jejich podpora skončí, stěží o ně bude větší zájem než dosud.
Němci již nabízí pronájem Renaultu Zoe zcela zdarma, zatímco za takový Smart EQ je třeba platit pouze 270 Kč měsíčně. Ani tak ovšem programy nelze hodnotit jako cokoli řešící, jde jen o dočasnou vzpruhu. Foto: Autohaus Koenig, Carfellows
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
dnes - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 4 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 5 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 7 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 8 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel