Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Evropě se začal prodávat čínský sok Škody Octavia Combi, jeho ceny ohromí jen některé
16.2.2022 | Petr Miler
Dal si na čas, teď už je ale skutečně tady a hned ve své modernizované verzi. Dá se o něm smýšlet jako o výhodné nabídce, zejména z pohledu Čecha ale s ničím odzbrojujícím nepřichází.
Už předloni v září jsme vám mohli poprvé představit nový kombík mířící do Evropy, a to přímo do hájemství Škoda Octavia Combi. Jde o vůz tradiční britské značky MG, která ale již léta patří Číňanům. Ti pochopitelně nejprve zaútočili na ostrovní království, kde mohli těžit z nostalgických pocitů, záhy ale chtěli vyrazit s tímtéž autem do dalších zemí.
Čekali jsme jej tedy v prodeji už loni, ale nestalo se. Automobilka si s nasazením kombíku MG5 počkala na příchod jeho faceliftované verze, čemuž se vlastně ani nevidíme. Ta původní působila přes shodnou techniku vizuálně zastarale už v době svého vzniku, natož pak teď. Nyní je tu ale MG5 SW modelového roku 2022 a jako o neatraktivním autě o něm hovořit nelze.
Jak moc se vám líbí, posuďte sami, relativně rozsáhlou galerii fotek evropského provedení, která vám vůz ukáže zvenčí i zevnitř, naleznete níže. Jako na svém prvním evropském trhu se dnes objevila nepřekvapivě v Nizozemsku. Jednak proto, že Nizozemci mají podobně jako my rádi kombíky. A jednak proto, že do Evropy bude dodávána jen a pouze elektrická verze, která do nizozemského daňového systému s lehkostí zapadne.
K dispozici budou dvě varianty s tak trochu „tesloidně” znějícím názvy - Standard Range a Long Range. Ta první pracuje s akumulátorem o kapacitě 50,3 kWh, ta druhá s 61,1kWh baterií. Potud nic až tak neobvyklého, pozoruhodné ale je, že ta první má vyšší výkon (177 koní) než ta druhá (156 koní). Ještě pozoruhodnější pak je, že udávaná dynamika obou aut je totožná - stovka za 8,3 sekundy a maximálka 185 km/h. Liší se tak vlastně jen papírový dojezd na nabití - jde o 320 a 400 km.
Češi jako poleno jistě ocení informaci o tom, že vůz disponuje 578litrovým zavazadelníkem, který lze pomocí zadních sedadel sklopných v poměru 60:40 zvětšit až na 1 456 litrů. K dispozici je ve dvou výbavách Comfort a Luxury, kdy již ta první je dosti bohatá. Klimatizace, LED světlomety vpředu i vzadu, 16" litá kola, 10,25palcová obrazovka infotainmentu s navigací nebo parkovací asistenty jsou vždy na palubě, podobně jako digitální rádio či podpora Apple Carplay a Android Auto.
Ceny? Začíná se na 33 985 eurech za Standard Range Comfort, to je asi 828 tisíc Kč. A končí na 38 485 eurech za Long Range Luxury, to je asi 938 tisíc Kč. Jsou to nízké ceny na kompaktní elektrické kombi, ale ne na kompaktní kombi. Řekli bychom tedy, že Octavia Combi může zůstat v klidu, alespoň u nás, v Nizozemsku to může být docela jiná písnička. Tam Octavia Combi zatížená řadou dodatečných daní a odvodů začíná na 30 440 eurech, tedy asi 742 tisících Kč. Uvážíme-li, že jde o variantu s motorem 1,0 TSI s třemi čtvrtinami válců prvního solidního motoru a výbavou tak nízkou, že si ji Škoda v této podobě netroufne nabídnout ani u nás, možná to s tím klidem nebude tak žhavé.
Kombík MG5 se dostal do kontinentální Evropy ve své faceliftované verzi, v Nizozemsku stojí v přepočtu od 828 tisíc Kč. To není tolik na elektrický kompakt, ale dost na kompaktní kombík, zvláště pak čínský. Foto: MG Motor
Zdroj: MG Motor
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva