Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V Evropě se konečně prodává i elektrický kombík, na ten by mohli zabrat také Češi
26.9.2020 | Petr Miler
Elektrických aut je k mání stále více, karoserie kombi je ale u nich obecně raritou. Novinka od MG se to pokouší změnit, i přes relativní láci je ale pořád příliš drahá.
Už několikrát jsme naznačovali, že cesta čínských automobilek k úspěchu v Evropě by mohla vést skrze elektrická auta. A důvod tkví právě v jejich pohonu. Zatímco vyvinout konkurenceschopný spalovací motor plnící tvrdé emisní normy platná v EU je velmi obtížné - a pokud se to podaří, tak velmi drahé -, s elektrickým pohonem Číňané takové potíže nemají. Před emisními pravidly tady obstojí každé elektrické auto, na elektromotorech není zase tolik co vymýšlet a ty i jejich baterie dokáží v Číně vyrobit levněji než kde jinde.
Že to není nemístné tvrzení, potvrzuje právě elektrická novinka, která se začíná v Evropě prodávat. V EU to technicky vzato není, neboť Velká Británie z tohoto paktu letos prchla, ale protože do konce roku se stále řídí veškerými pravidly Evropské unie, může se to samé auto začít zítra prodávat kdekoli jinde. Jde o MG5 SW, tedy kombík vzniklý z modelu Roewe Ei5, kterému čínská firma říká pro Brity bližším označením, jež před léty získala.
Auto to na první pohled moc lákavé není, jeho nemastný neslaný vzhled prostě nezaujme. Není od nikoho okopírovaný, člověk ale nemusí mít doktorát z průmyslového designu, aby jej napadlo, že podoba auta kráčí ve stopách úspěšných Volkswagenů minulých let. Vzhled ale opravdu není tím, čím chce MG bodovat, zaujmout míní spíše poměrem výkonu a ceny.
Zda na tomto poli dokáže bodovat, posuďte sami. Jde o ryze elektrický automobil, které bývají velmi drahé, i když jsou velmi malé, tohle je aspoň trochu dostupnější. Jde o vůz velikostně přibližně na úrovni Golfu Variant se všemi přednostmi takového vozu. Je to kompaktní kombík pro pět lidí s 578litrovým zavazadelníkem, který lze pomocí zadních sedadel sklopných v poměru 60:40 zvětšit až na 1 456 litrů. Firma číselně neuvádí, jak velký prostor má k dispozici posádka, konstatuje ale, že vysoký, dospělý člověk se vejde i za stejně velkého řidiče.
Interiér jako takový znovu není bůhvíjak nápaditý, neurazí ale ani architekturou, ani výbavou. Věci jako palubní systém s velkým dotykovým displejem, které je kompatibilní s Android Auto a Apple Carplay, tu jsou, nechybí vícezónová klimatizace, kompletní elektrická výbava, USB porty, elektrická parkovací brzda, automatický cyklovač stěračů, tempomat... Zkrátka jsou tu všechny důležité věci obvyklé v této třídě.
Technicky auto spoléhá na 156koňový elektromotor, který se postará o akceleraci na stovku za 8 sekund a blíže neupřesněnou maximálku. Ani to není zlé. Zaujme režim KERS jako z Formule 1, který zintenzivní rekuperaci kinetické energie při brzdění a nezklame nakonec ani dojezd až 344 km na nabití dle WLTP, který prý ve městě stoupá až k 444 km. To vše díky 52,2kWh baterii, kterou lze dobít nejrychleji na 80 % za 50 minut, doma půjde spíše o čas mezi 9 a 18 hodinami podle toho, čemu říkáte domov.
Vylíčit vám takové auto od evropské automobilky, zvláště v britském prostředí, hovoříme o novince za milion korun a více, MG5 SW EV je aspoň o trochu levnější. Ve Velké Británii začíná na 24 495 librách, tedy asi 737 tisících Kč, je to ale po vládní dotaci 3 tisíc liber, bez níž jsme na cifře okolo 832 tisíc Kč. Žádný zázrak a asi bychom takovému vozu před konvenčním přednost nedali, je to ale už kvůli praktické karoserii a „normálnímu” vzhledu zajímavá alternativa, která by mohla být alespoň trochu zajímavá i pro české publikum. Jestli bude na trhu úspěšná, ukáže jen čas, první dodávky vozu začnou už letos v říjnu.
MG5 SW EV ani nevypadá jako elektromobil, ale je jím. Nabízí slušný poměr muziky za peníze, jakkoli o zázraku nelze hovořit. Foto: MG
Zdroj: MG
Bleskovky
- Genius noci v Lamborghini zkusil s autem projet skrz výsuvné patníky. A dělal to tak dlouho, dokud neměl auto na kaši
včera - Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025 - Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
20.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Za deště v Jerezu kraloval Jonathan Rea 17:26
- Perné měsíce před MotoGP. Úpravy v Brně si žádají i příznivé počasí, říká ředitel okruhu 14:26
- Most: Přípravy na novou sezónu v plném proudu 10:00
- V Jerezu dnes Schrötter před Tobou a Alcobou včera 20:06
- V Jerezu na testech nejrychlejším Bulega před Iannonem a Reddingem včera 19:34
Nejnovější články
- Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
před 4 hodinami - Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
před 5 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 7 hodinami - Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
před 8 hodinami - Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva