Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V EU začnou nabízet svá auta další dvě levné čínské značky, Němci mohou jen litovat, že jim zametli cestu
11.8.2022 | Petr Prokopec
Kdo zaváhá, nežere, říká se. Němci v tomto případě jednoznačně zaváhali, když neudělali prakticky nic proti zjevnému plagiátorství Číňanů. Teď se s nimi budou prát o stejné zákazníky i na svém domácím kolbišti.
O čínské značce Ora jsme se v minulosti již zmiňovali několikrát. A v dobrém to nebylo. Její modely jsou totiž nezřídka nestydatými kopiemi západních aut, nejviditelněji původního Volkswagenu Beetle. Německá automobilka se přesto nezmohla na jakkoli ráznější reakci - VW jednoduše nechtěl dráždit ve svém jasně největším odbytišti ovládaném čínskými komunisty, a tak raději nad plagiátorstvím zavřel oči.
Už tehdy jsme varovali, tato liknavost by se Němcům nemusela vyplatit. Zejména dnes a právě v automobilové branži totiž platí, že pokud někomu podáte prst, utrhne vám jej rovnou i s celou rukou. A přesně to se vlastně i stalo. Čínský gigant Great Wall Motor, kterému značka Ora patří, totiž podepsal spolupráci se švýcarskou společností Emil Frey, tedy jedna z největších evropských dealerských sítí. Zastupovány jsou jí automobilky jako Citroën, Peugeot, Honda, BMW, Mini, VW, Audi, Seat, Škoda, Renault, Dacia či Hyundai.
Nyní si Švýcaři do svého portfolia zařadili právě Oru a s ní i další značku Wey. Oba, na poměry nabízených aut levní výrobci ne úplně obvykle střižených aut nabídnou své vozy evropským zákazníkům - v případě té první se počítá s letošním podzimem, tedy v rámci EU. Na britském trhu totiž Ora již svůj elektrický hatchback Funky Cat nabízí. A právě s ním hodlá „vykopávat“ i na druhé straně kanálu La Manche, konkrétně pak v Německu.
Funky Cat ovšem není plagiátem zmíněného Brouka, tím je model Punk Cat. I tak k němu nemá daleko, zejména svými čelními partiemi ale více připomíná Porsche, což není náhoda - za designem totiž stojí někdejší designér Porsche Emanuel Derta. „Funky kočka“ přitom na domácí trh dorazila již v roce 2020, a to jako elektromobil se třemi pakety baterií (47,8 kWh, 59,1 kWh, 63,1 kWh). Kromě toho mohou zákazníci vybírat mezi dvěma hnacími ústrojími (145 nebo 173 koní).
Evropská nabídka oproti tomu bude o trochu méně květnatá, neboť dorazit má pouze nejmenší a největší paket baterií. V obou případech pak dojde jen na spárování s vyšším výkonem. Dojezd pak byl vyčíslen na 300 či 400 kilometrů, ovšem jen na základě laboratorního cyklu WLTP. Realita pochopitelně bude nižší, načež úspěch vozů závisí především na ceně. Tu nicméně společnost Emil Frey prozatím neupřesnila. V Británii však 4,2metrový hatchback startuje v přepočtu na 880 tisících Kč.
Jsme zvědavi, co se bude dít, až Číňané vytáhnou i ony plagiáty Volkswagenu Beetle (vedle Punk Cat jde i o model Ballet Cat), však jejich design si už patentovali i v Evropě. Tušíme, že nic, však VW jistě nechce být v Číně skloňován jako firma, která ohrožuje expanzi domácích automobilek v zahraničí. Možná bylo lepší zasáhnout hned, jakkoli chápeme, že to není diplomaticky jednoduché. Teď už na příchodu nové a ne zrovna férové konkurence stěží něco změní.
Ora vstoupí na německý trh se stejným modelem jako ve Velké Británii, tedy s elektrickým hatchbackem Funky Cat. Za jeho vzhledem přitom stojí bývalý designér Porsche Emanuel Derta. Foto: Ora
Tatáž značka má na svědomí model Punk Cat, zjevnou nelicencovanou kopii VW Brouk. Když proti ní Němci mohli zasáhnout, neudělali prakticky nic, teď už značku Ora stěží zastaví. Foto: Ora
Zdroj: Autoweek.nl
Bleskovky
- Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
dnes - Řidič jednoho z nejrychlejších SUV si pohrál s policií při pronásledování, za noční bouře jí zmizel jako přízrak
včera - Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025
Nejnovější články
- Velký kombík Renaultu skončil jako propadák, jako ojetina ale láká. Pár let starý diesel jako tento můžete mít okolo 250 tisíc Kč
před 4 hodinami - Děsivá nová firemní identita Jaguaru šokovala i zaměstnance firmy. Protestovali proti ní už v roce 2022, marně
před 5 hodinami - Jedné z velkých továren VW nedaleko Česka hrozí uzavření navzdory dočasné jistotě, 1 000 lidí skončí už letos
před 7 hodinami - Euro NCAP vyhlásil nejbezpečnější auta roku. Se zavedenými výrobci příznačně vytřel podlahu Číňan
před 8 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva