Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V EU „zakázaný” VW jinde dostal novou extrémní verzi, nemá ji zastavit nic
26.7.2021 | Petr Prokopec
V Evropě už ho chvíli nekoupíte, není to ale tím, že by o něj nebyl zájem. Dále se tedy vyrábí, akorát pro trhy mimo EU. A nejen to, snaží se na nich nabízet stále víc, důkazem budiž Amarok W580X.
První a dosud jedinou generaci Volkswagenu Amarok už u nás ani v jiných zemích EU jako nový vůz koupit nelze, skončil tu už před rokem a půl. Z nabídky jej ovšem nevytlačil nezájem, nýbrž pravidla právě Evropské unie, kterým už nebyl schopen rozumně vyhovět. Německá automobilka tak výrobu svého jediného pick-upu nepověsila na hřebík, montážní linky jsou i nadále v provozu. Jen z nich již sjíždí pouze verze určené zákazníkům značky mimo evropskou sedmadvacítku, kde Brusel dostával osypky už při zmínce o třílitrovém šestiválcovém turbodieselu pod kapotou.
Jedním z takových míst je Austrálie, kde se tamní zastoupení Volkswagenu již dříve spojilo se společností Walkinshaw Automotive Group, pod níž spadala někdejší divize Holden Special Vehicles. Výsledkem této spolupráce pak byla extrémnější verze W580S, jejíž světlá výška vůči standardu narostla o 40 milimetrů. Mimo to dorazila nová 20palcová litá kola, s nimiž nebyly spárovány jen větší pneumatiky, ale také nástavce blatníků. Měnila se však i čelní maska či výfuk.
Nyní VW i Walkinshaw vstupují do téže řeky znovu, jen zachází ještě dále. Odhalena byla další extrémní varianta W580X, která se oproti té předchozí silniční zaměřuje hlavně na terén. Podvozek tak byl ještě více přizvednut, zatímco v rámci kol došlo na volbu 18palcových kousků. S nimi jsou pak spárované off-roadové pneumatiky, i tentokrát tedy muselo dojít na rozšíření podběhů a vytažení blatníků. Vylepšené jsou pak i dvoutubové tlumiče nebo ochrana podvozku.
Německý pick-up se rovněž dočkal specifických bočních prahů, které mají odolat i větším kamenům, stejně jako přední a zadní diferenciál nově disponují větší ochranou proti vodě při brodění. Ze stejného důvodu si pak zákazníci mohou za příplatek pořídit i šnorchl. Světelná rampa je nicméně již součástí standardní výbavy, stejně jako gumové koberečky. Amarok by se tedy neměl ztratit ani v náročnějším terénu, byť je třeba počítat s jistými technickými limity.
Jakkoliv totiž došlo na nemalé úpravy, redukční převodovka nadále chybí. Kromě toho zůstal v továrním naladění i motor, který produkuje 258 koní, respektive 272 při využití funkce overboost. O přenos tohoto výkonu na všechna čtyři kola se pak nadále stará osmistupňová automatická převodovka ZF, pod kapotou se tedy opravdu nepohnul ani šroubek. To ale ve výsledku až tak moc nevadí, vše zmíněné i s 580 Nm točivého momentu by vás mělo dostat z jakýchkoliv problémů, takže zmínkám o nezastavitelnosti tohoto provedení lze docela i věřit.
Můžeme už jen dodat, že Amarok W580X bude k mání jen v omezeném počtu, přičemž s prvními exempláři mohou Australané počítat zkraje příštího roku. Novinka pak bude takovou symbolickou labutí písní první generace, neboť na svět se již pozvolna chystá ta druhá. Na jejím vývoji přitom Volkswagen spolupracoval s Fordem, jehož nový Ranger bude sdílet s německým příbuzným technický základ. Vizuálně však každý vsadí na vlastní styl a nejen to, VW má dorazit i s posledním novým motorem TDI.
Australská divize Volkswagenu chystá nový extrémní Amarok W580X... Foto: Volkswagen
...jenž naváže na předchozí verzi W580S, jenž byla zaměřena spíše na silnici. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
dnes - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
před 7 hodinami - Luxusní Korejci se bojí návratu Trumpa do Bílého domu, také oni vsadili na jiný výsledek
před 8 hodinami - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
před 10 hodinami - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
před 11 hodinami - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva