Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V EU se začala prodávat sympatická čínská novinka. Je to auto větší než Škoda Enyaq za cenu menší než u Karoqu
13.9.2024 | Petr Prokopec
Nevtíravý moderní design, vcelku racionální technika a především relativně atraktivní cena, to jsou hlavní trumfy auta, které si říká Leapmotor C10. Že má interiér našlapaný výbavou, už asi nikoho nepřekvapí.
Za poslední měsíce jsem vyzkoušel řádku čínských aut, většinou těch novinářských. Soudě dle jejich nájezdu již měly část turné po tuzemských redakcích za sebou, vždy ale šlo o čtyřmístné cifry, tedy menší porci, než jakou většina lidí ujede za rok. Jejich stav nicméně odpovídal často i několik let starým ojetinám s desetitisícovými nájezdy, přičemž uvnitř ani nebylo třeba zapínat audio systém - o dostatečnou hlučnost se postaraly skřípající plasty.
Je třeba říci, že novinářská auta obvykle dostávají „záhul“ a odchází rychleji, ty evropské se s tím ale vyrovnávají s větším nadhledem. Je tedy vskutku otázkou, co může klientela očekávat po dvou třech letech provozu. Hádám však, že to nebude žádná velká sláva, přičemž technika na tom nemusí být lépe. Pokud tedy Číňané skutečně chtějí být pro evropskou konkurenci hrozbou, musí kromě zachování nízkých cen ještě přitvrdit na kvalitě. A zároveň urychleně vybudovat servisní síť.
Na první dobrou nicméně nemáte šanci jakýkoli problém zaznamenat. Místo toho budete okouzleni tím, jak velké či dobře vybavené nebo výkonné auto za své peníze dostanete. Je tedy pochopitelné, proč se místní výrobci i politici čínské produkce bojí. Hlavně zásluhou těch druhých se totiž evropská produkce stala nekonkurenceschopnou. Většina lidí tak dnes už neslyší na loajalitu, klíčová je pro ně cena a to, co za ní bezprostředně dostanou.
Nebylo by tedy až tak překvapivé, kdyby nyní začal manažerům z Mladé Boleslavi jezdit mráz po zádech. Na evropské trhy se totiž chystá čínský Leapmotor, který lze od loňska považovat za součást koncernu Stellantis, třebaže ne úplně standardní. Nabízet zde hodlá jak 3 620 milimetrů dlouhý městský elektromobil T03, tak především 4 740 mm velké SUV C10. To má taktéž bateriový pohon, ohrožovat tak hodlá o chlup menší Enyaq.
Nabídka českého elektromobilu momentálně začíná na verzi s výkonem 170 koní na zadních kolech, bateriemi o kapacitě 55 kWh a s nimi spojeným udávaným dojezdem až 375 km. C10 je na tom líp, disponuje už v základu paketem se 69,9 kWh, který má vystačit na 420 kilometrů (vypočítaných rovněž dle metodiky WLTP). Pohon pak obstará rovněž zadní elektromotor, ovšem naladěný na 218 koní.
SUV Leapmotoru je tedy větší, výkonnější i využitelnější. Na nizozemském trhu, kde už se začal prodávat, startuje na 36 400 Eurech (cca 914 tisíc Kč), což je na zemi tulipánů velmi atraktivní cena. Enyaq tamtéž k dispozici od 42 990 Eur (1 080 000 Kč), tedy výrazně dráž. Cé-desítka tak může hodně zabodovat, protože je v Nizozemsku dokonce levnější než podstatně menší Škoda Karoq (od 39 990 Eur). Pokud by podobné cenové poměry platily i jinde, není tento sympaticky vyhlížející vůz bez šance na úspěch.
Ty jen podporuje fakt, že už v základu zvaném Style disponuje litými osmnáctkami, sadou kamer či panoramatickou střechou. Uvnitř je pak možné očekávat přední sedadla v elektrice, audiosystém s 12 reproduktory, bezdrátové dobíjení mobilů či třeba 14,6palcovou obrazovku multimédií, jejichž součástí je i navigace. Pomalu tak neexistuje důvod, proč zamířit výše k úrovni Design. I ta je však levná, přičemž za 37 900 Eur (asi 951 tisíc Kč) dále nabízí lité dvacítky, vyhřívání a chlazení sedadel nebo elektrické ovládání zádě.
Na úspěch tohoto auta jsme tedy docela zvědavi, se Stellantisem za zády nepůsobí tak exoticky, jak jeho jméno může naznačovat. Aktuálně tedy jen dodáme, že SUV C10 bylo v pravostranném provedení nachytáno při testech také v Austrálii. Čínská expanze se tedy nesoustředí pouze na Evropu, ale stále více kontinentů. Zastavit ji pak vlastně může jen ona nižší kvalita, ale tu zkrátka na první dobrou neodhalíte.














C10 nevypadá špatně, koncipován byl navíc primárně s ohledem na zahraniční trhy a nikoli svou domovinu. Dle prvních evropských recenzí tak jízda není měkká a houpavá, ale daleko jistější. Přičemž nízkou cenu nemají vykupovat ani tvrdé plasty. Foto: Leapmotor
Zdroje: Leapmotor, Drive
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf výrobce elektromobilů pod tíhou ztrát a nesmyslných vizí skončil, miliony měsíčně ale bude brát dál
včeraVW říká, že interiérům svých aut vrátí fyzická tlačítka, prý to nejsou mobily. Snad to tentokrát skutečně udělá
včeraŠéf Nissanu přiznal, že bez pomoci zvenčí už automobilka nepřežije, sám to nejspíš zabalí příští týden
včeraLevně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně
včeraVW žaluje vlastního dealera za to, že prodává málo aut, tomu se říká přátelské vztahy mezi obchodními partnery
včera
Živá témata na fóru
- vratné díly/záloha na díly 03.08. 22:03 - C0gnito
- Detektory policejních radarů 03.08. 09:40 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 03.07. 18:37 - Tomichika
- S větrem ve vlasech.... 03.07. 14:10 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 03.07. 13:24 - Kavis
- Fiat a vše kolem nich 03.07. 12:33 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.04. 21:57 - Truck Daškam
- Politický koutek 03.04. 11:04 - HondaMan