Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
V EU se začala prodávat sympatická čínská novinka. Je to auto větší než Škoda Enyaq za cenu menší než u Karoqu
13.9.2024 | Petr Prokopec
Nevtíravý moderní design, vcelku racionální technika a především relativně atraktivní cena, to jsou hlavní trumfy auta, které si říká Leapmotor C10. Že má interiér našlapaný výbavou, už asi nikoho nepřekvapí.
Za poslední měsíce jsem vyzkoušel řádku čínských aut, většinou těch novinářských. Soudě dle jejich nájezdu již měly část turné po tuzemských redakcích za sebou, vždy ale šlo o čtyřmístné cifry, tedy menší porci, než jakou většina lidí ujede za rok. Jejich stav nicméně odpovídal často i několik let starým ojetinám s desetitisícovými nájezdy, přičemž uvnitř ani nebylo třeba zapínat audio systém - o dostatečnou hlučnost se postaraly skřípající plasty.
Je třeba říci, že novinářská auta obvykle dostávají „záhul“ a odchází rychleji, ty evropské se s tím ale vyrovnávají s větším nadhledem. Je tedy vskutku otázkou, co může klientela očekávat po dvou třech letech provozu. Hádám však, že to nebude žádná velká sláva, přičemž technika na tom nemusí být lépe. Pokud tedy Číňané skutečně chtějí být pro evropskou konkurenci hrozbou, musí kromě zachování nízkých cen ještě přitvrdit na kvalitě. A zároveň urychleně vybudovat servisní síť.
Na první dobrou nicméně nemáte šanci jakýkoli problém zaznamenat. Místo toho budete okouzleni tím, jak velké či dobře vybavené nebo výkonné auto za své peníze dostanete. Je tedy pochopitelné, proč se místní výrobci i politici čínské produkce bojí. Hlavně zásluhou těch druhých se totiž evropská produkce stala nekonkurenceschopnou. Většina lidí tak dnes už neslyší na loajalitu, klíčová je pro ně cena a to, co za ní bezprostředně dostanou.
Nebylo by tedy až tak překvapivé, kdyby nyní začal manažerům z Mladé Boleslavi jezdit mráz po zádech. Na evropské trhy se totiž chystá čínský Leapmotor, který lze od loňska považovat za součást koncernu Stellantis, třebaže ne úplně standardní. Nabízet zde hodlá jak 3 620 milimetrů dlouhý městský elektromobil T03, tak především 4 740 mm velké SUV C10. To má taktéž bateriový pohon, ohrožovat tak hodlá o chlup menší Enyaq.
Nabídka českého elektromobilu momentálně začíná na verzi s výkonem 170 koní na zadních kolech, bateriemi o kapacitě 55 kWh a s nimi spojeným udávaným dojezdem až 375 km. C10 je na tom líp, disponuje už v základu paketem se 69,9 kWh, který má vystačit na 420 kilometrů (vypočítaných rovněž dle metodiky WLTP). Pohon pak obstará rovněž zadní elektromotor, ovšem naladěný na 218 koní.
SUV Leapmotoru je tedy větší, výkonnější i využitelnější. Na nizozemském trhu, kde už se začal prodávat, startuje na 36 400 Eurech (cca 914 tisíc Kč), což je na zemi tulipánů velmi atraktivní cena. Enyaq tamtéž k dispozici od 42 990 Eur (1 080 000 Kč), tedy výrazně dráž. Cé-desítka tak může hodně zabodovat, protože je v Nizozemsku dokonce levnější než podstatně menší Škoda Karoq (od 39 990 Eur). Pokud by podobné cenové poměry platily i jinde, není tento sympaticky vyhlížející vůz bez šance na úspěch.
Ty jen podporuje fakt, že už v základu zvaném Style disponuje litými osmnáctkami, sadou kamer či panoramatickou střechou. Uvnitř je pak možné očekávat přední sedadla v elektrice, audiosystém s 12 reproduktory, bezdrátové dobíjení mobilů či třeba 14,6palcovou obrazovku multimédií, jejichž součástí je i navigace. Pomalu tak neexistuje důvod, proč zamířit výše k úrovni Design. I ta je však levná, přičemž za 37 900 Eur (asi 951 tisíc Kč) dále nabízí lité dvacítky, vyhřívání a chlazení sedadel nebo elektrické ovládání zádě.
Na úspěch tohoto auta jsme tedy docela zvědavi, se Stellantisem za zády nepůsobí tak exoticky, jak jeho jméno může naznačovat. Aktuálně tedy jen dodáme, že SUV C10 bylo v pravostranném provedení nachytáno při testech také v Austrálii. Čínská expanze se tedy nesoustředí pouze na Evropu, ale stále více kontinentů. Zastavit ji pak vlastně může jen ona nižší kvalita, ale tu zkrátka na první dobrou neodhalíte.
C10 nevypadá špatně, koncipován byl navíc primárně s ohledem na zahraniční trhy a nikoli svou domovinu. Dle prvních evropských recenzí tak jízda není měkká a houpavá, ale daleko jistější. Přičemž nízkou cenu nemají vykupovat ani tvrdé plasty. Foto: Leapmotor
Zdroje: Leapmotor, Drive
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
před hodinou - Porsche říká, že Macan bude jeho nejprodávanějším autem i s elektrickým pohonem. Počkáme si na to
před 3 hodinami - Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva