Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 11 hodinami | Petr Prokopec
Těšit nadšence musí už tím, že je navzdory své velikosti pořád k mání s pohonem všech kol, mezi malými vozy je to unikum. Postavit na takových základech něco ještě zajímavějšího pak zjevně není problém.
Čtvrtá generace Suzuki Swift zůstává na rozdíl od většiny soupeřů věrná svým kořenům. Nejenže tedy japonskému hatchbacku nenaměříme ani čtyři metry na délku, ale zároveň u něj nelze očekávat ani významnější elektrifikaci, která by jej akorát zdražila a učinila hůř použitelným. Místo toho lze pořídit tříválcovou jedna-dvojku v čistě benzinové, mild-hybridní či plynové verzi. To vede k nízkým cenám, které startují na 367 900 Kč, za něž dostáváte verzi osazenou manuálem a pohonem předních kol. Mimo to je ale Swift k mání i s automatem CVT a na svou kategorii velmi překvapivě nadále také s pohonem 4x4.
Systém AllGrip nezaměstnává všechna čtyři kola nastálo, primárně veškerý výkon 1,2litrového motoru, tedy 83 koní, posílá dopředu. Jakmile však začne přední náprava prokluzovat, je skrze viskózní spojku posláno stádo koní také dozadu. Není to bůhvíjak sofistikovaný systém, ale funguje a v segmentu malých městských aut musíme být rádi i za něj. Nejsme sami, třeba u nás si jej za první tři letošní měsíce pořídilo 186 lidí, z nichž 68 sáhlo po čtyřkolce. To je velký úspěch.
Malé Suzuki ovšem boduje i ve zbytku Evropy, přičemž nizozemské zastoupení se momentálně rozhodlo jeho kvality ještě vyzdvihnout speciální verzí AllGrip FX, která je pro chudší něčím, čím je superdrahé Porsche 911 Dakar pro bohaté. Ta se vpředu dočkala světelné rampy společnosti Tralert, přičemž diody jsou zakomponovány do čelní masky. Víc pozornosti tak nejspíše bude směřovat ke střešnímu nosiči Thule, který dokáže pobrat i rezervní kolo. S ohledem na 265litrový zavazadelník Swiftu je jistě přínosný.
Venkovní proměnu završuje sada samolepek, černě nalakované lemy blatníků a gumová ochrana zadního nárazníku. Nizozemské zastoupení pak dále sáhlo po standardních černých litých kolech, které osadilo celoročními pneumatikami o rozměru 195/55 R16. Jejich profil je přitom trochu vyšší, než je běžně u Swiftu využíváno, což spolu se specifickým nastavením systému AllGrip zvedlo světlou výšku o 32 milimetrů. Vůz by tak měl obstát i jinde než jen na polních cestách.
Co se interiéru týče, změny jsou už menšího kalibru. Máme tu totiž pouze specifické čalounění, gumové koberečky a chladicí box firmy Dometic. Pod kapotou pak vše zůstalo ve standardu, zmiňovaná jedna-dvojka tak nadále produkuje 83 koní, které si na starost naštěstí bere manuál a nikoliv CVT. O ceně nepadla ani zmínka, ale nečekejme velkou drahotu, na tu si Swift ani v dnešní době nepotrpí.









Swift AllGrip FX je speciální verzí sympatického prcka Suzuki s pohonem 4x4 od nizozemského zastoupení značky. Nečiní Swift ještě sympatičtějším? Foto: Suzuki
Zdroj: Suzuki
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch