Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už se ví, kdo si koupil první Putinovu limuzínu, zvěsti o korupci se dalece nepotvrdily
25.11.2020 | Petr Miler
Tohle auto čekalo roky na chvíli, než si jej převezme první zákazník, který není politikem. Čekalo se tak, že prvním takovým kupcem bude někdo z kremelských kruhů, realita ale nemůže být odlišnější.
Teprve před pár dny jsme psali o tom, že Aurus Senat neboli tzv. Putinovu limuzínu, protože jde o projekt vzniklý z jeho popudu, si nejspíše koupil první soukromý zákazník. Svědčila o tom registrace prvního VIN sériového vozu u ruského Rosstandartu, což je neklamným znakem toho, že auto vstoupilo do sériové výroby a konečně si jej bude moci pořídit někdo mimo vrcholné politiky Ruské federace.
Pozoruhodné to bylo už tím, že se tak stalo rok a čtvrt poté, co automobilka otevřela svůj první showroom, jinými slovy: rok a čtvrt nabízela auto, které si stejně nikdo nemohl reálně koupit. První sériový kus byl tedy tak trochu předurčen k tomu stát se předmětem pokoutných praktik a sami Rusové předpokládali, že bude „přidělen” někomu z kremelských kruhů, třeba některému ze šéfů kontroverzních firem napojených na stát. Nic co by šlo nazvat korupcí či klientelismem se ale kupodivu nestalo.
Auto s VIN XKN0A1000L1000003 bylo v pondělí přihlášeno do běžného provozu, čímž byl odhalen i jeho kupec. Jde o ruskou leasingovou firmu SOLT, která poskytuje auta primárně pro provozovatele taxislužeb, a to i těch prestižních. Jinými slovy - první sériový Aurus Senat bude nejspíše sloužit v nějaké z firem zaměřených na luxusní přepravu osob. Nudnějšího kupce si snad ani nešlo představit, třebaže lze předpokládat, že vůz bude náležitě marketingově využit - pro Rusy to bude chvíli podobný tahák, jako kdysi pro Čechy první Octavie.
Firma SOLT už v mezičase stihla říci, že auto bylo úplně normálně objednáno u dealera, kterým bylo také dodáno. Žádný úplatek komukoli blízkému státní moci z toho tedy není, úplně normální objednávka to ale také být nemusela. SOLT je částečně kapitálově propojen se společností Avilon, která provozuje jedno ze dvou oficiálních dealerů Aurusu v Rusku. V takovém případě se ale dá pochopit, že úplně první vyrobené auto putuje k firmě, do které investují stejní lidé, na tom není nic nekalého.
Databáze Rosstandartu ukazuje detaily k prvnímu sériovému Aurusu Senat pro soukromého zákazníka. Zdroj: Rosstandart
Luxusní limuzína kupodivu nemíří za nikým z Putinových podporovatelů, ale za leasingovou firmou specializovanou na zajišťování aut taxikářským společnostem. Foto: Aurus
Zdroj: Drom
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 8 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 10 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 11 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 22:29 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch