Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Už i v Evropě. Autopůjčovna Sixt začala levně rozprodávat nechtěné Tesly, na stovkách aut jde ušetřit statisíce
30.1.2024 | Petr Miler
Kousek od hranic s Českem si můžete i osobně vybrat některý ze stovek vozů, s nimiž Sixt po loňském fiasku už nechce mít nic společného. Nejsou to až tak levné nabídky jako v případě amerického Hertzu, i tak ale těžko hledají konkurenci.
„Proti elektromobilům se zvedá vlna odporu,” řekl zkraje letošního roku asi největší evropský automobilový expert. A jako jeden z projevů toho vývoje uvedl odklon od nich ze strany největších světových autopůjčoven, které pro ně dříve hořely jasným plamenem. Jejich výprodej ze strany obřího amerického Hertzu už se stal notoricky známým, ještě o měsíc dřív ale obdobný krok oznámil německý Sixt.
Obě firmy si v zásadě notovaly v důvodech, Sixt k tomu výslovně uvedl: „Poptávka po elektromobilech je u Sixtu stále jasně nižší než poptávka po spalovacích vozech,“ stálo tehdy v oznámení o ukončení pronajímání Tesel, nešlo ale o jediný důvod. Firma zmínila také „nižší zůstatkové hodnoty elektromobilů, vyšší katalogové ceny a vyšší náklady na opravy”. Na rozdíl od Hertzu Sixt neukazuje záda elektromobilům paušálně, jde mu hlavně o Tesly, neboť v jejich případě automobilka odmítla půjčovně vozy poskytnout s garancí výše pozdější výkupní ceny. To je riziko, do kterého Sixt znovu nepůjde, poprvé ho ale podstoupil. Auta si tedy - stejně jako Hertz - musel koupit. A když se jich chce zbavit, musí je také prodat.
Nyní proto v návaznosti na dříve oznámené rozjel v Německu přes web Sixtcarsales.de velký výprodej, v jehož rámci nabízí stovky exemplářů zejména Modelu 3 od prakticky nových aut po asi rok a půl staré vozy. Fyzicky stojí nejčastěji v Garchingu u Mnichova, tedy nedaleko od hranic s Českem, a byť ceny nejsou tak lákavé jako v případě Hertzu, jsou pořád zajímavé. Ostatně Hertz sice (právě teď) nabízí Modely 3 od nějakých 470 tisíc Kč v přepočtu, jde ale o tříletá auta s nájezdem okolo 140 tisíc km. Vozy Sixtu jsou vedle toho zánovní.
Například Model 3 Dual Motor AWD Long Range z prosince 2022 je k mání za 37 880 Eur, tedy asi 940 tisíc Kč, navíc s možností odpočtu DPH. To zní jako velmi dobrá koupě, alespoň na místní poměry cen Tesel s nájezdem okolo 30 tisíc km. Úspora proti ceně nového vozu činí víc jak 30 procent, relativně se lze ale dostat ještě k lepším obchodům, zvlášť kdyby vám až „tak moc” jetý kousek nevoněl. Znovu dvoumotorová verze AWD Long Range modelového roku 2023 za 42 440 Eur s DPH (asi 1 050 000 Kč) zní jako horší nabídka, dokud ale nezjistíme, že takový vůz by dnes jako nový stál 58 070 Eur (1 440 000 Kč). Sleva přes 27 procent při nájezdu pouhých 5 354 zní skoro jako terno.
Stejně jako v případě aut od Hertzu ale musíme upozornit na rizika spojená se specificky těmito vozy, byť na kousky s nájezdem v řádu jednotek tisíc km je lze vztáhnout jen v omezené míře. Může jít o vozy více vizuálně opotřebené kvůli měnícím se uživatelům, všímat si je třeba také záruk, zejména na baterie. Ta není omezena jen věkem, ale i kilometrovým nájezdem (v závislosti na verzi), takže více ojeté vozy (v případě Sixtu až skoro 50 tisíc km) nemusí mít od konce záruky tak daleko, jak se na první pohled může zdát.
Stejně jako dříve je ale krok Sixtu víc než coby soubor konkrétních nabídek zajímavější jako symbol odklonu této části trhu od elektrických vozů. Ty jsou z dlouhodobé perspektivy zejména kvůli omezenému zájmu zákazníků a rychlé ztrátě hodnoty pro půjčovny nezajímavé. V tomto kontextu je ovšem třeba se ptát, proč by z hlediska dlouhodobého vlastnictví měly být zajímavé pro kohokoli jiného - je to pořád stejná matematika.
Dodejme, že na rozdíl od Hertzu to s elektromobily bude Sixt ve větší míře zkoušet dál zejména díky dohodě s čínským BYD, které je ochotno si zůstatkovou hodnotu vozů vzít na své triko, což část rizik odstraní. Ale s nezájmem klientů to stěží pohne. A bez něj bude Sixt s takovými vozy v nabídce prosperovat jen stěží.
Nezájem lidí, vysoké náklady vlastnictví a vysoké provozní náklady (zejména na opravy), to jsou hlavní důvody, proč se Sixt zbavuje všech Tesel. Nyní fakticky zahájil jejich výprodej a jsou to relativně zajímavé nabídky. Foto: Tesla
Zdroje: Sixt, Sixtcarsales.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
včera - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva