Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Urus musí být nejrychlejším SUV světa, říká šéf značky. Je to přece Lamborghini
17.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaný třetí model značky dostane čtyřlitrový osmiválec, tedy menší motor, než má Bentayga a Cayenne. Přesto má své sourozence překonat.
Které SUV se stane nejrychlejším na světě? To je otázka, na níž budeme odpověď hledat v řadách koncernu VW Group, tedy pokud se brzy nestane realitou něco jako Camal Ramusa. Již aktuálně tu koneckonců máme dva kandidáty na tento post, přičemž záleží na úhlu pohledu, z jakého se díváte. Pokud je vrcholem vašich priorit nejvyšší rychlost, pak je aktuálně králem Bentley Bentayga, jež zvládá 301 km/h. V případě akcelerace z klidu na stovku je však britský model na stejné úrovni (4,1 s) jako Porsche Cayenne Turbo S, které je navíc i nejrychlejším SUV Severní smyčky Nürburgringu.
Oba tyto vozy by se ovšem do budoucna měly sklonit před Lamborghini Urus, jenž má být podle šéfa značky Stephana Winkelmanna zcela nepřekvapivě nejrychlejším SUV na světě. Spoléhat přitom bude na čtyřlitrový osmiválec, tedy na první pohled mnohem slabší jednotku, než jakou disponují již zmiňovaní zástupci koncernu. Bentley totiž dostalo do vínku šestilitrový dvanáctiválec, Porsche pak sice stejně jako budoucí Lambo profituje z osmiválce, ovšem 4,8litrového.
Italové se tedy evidentně budou muset snažit, aby svému závazku dostáli. Jimi poladěná pohonná jednotka by tak zcela určitě měla produkovat výkon vyšší než 600 koní, přičemž hmotnost by oproti tomu neměla překročit hranici dvou tun. Nic konkrétního však v tomto směru nebylo potvrzeno, spekulace tedy prozatím necháme stranou a spokojíme se pouze s Winkelmannovým tvrzením. Přeci jen „tomu tak musí být, je to přece Lamborghini“.
Mimo to ovšem šéf značky naznačil, že Urus by mohl být vůbec prvním modelem značky, který by mohl dostat do vínku také druhý agregát. Jednat by se přitom mělo o hybridní hnací ústrojí, nicméně ani v tomto ohledu prozatím nejsou k dispozici jistoty. Lamborghini prý pouze hledá možnosti, jak se stát konkurenceschopnějším, neboť je nemalou výzvou udržet jakýkoliv model v popředí zájmu kupujících po celý životní cyklus jen s jedním motorem.
Jen u SUV se ovšem Winkelmann nepozastavil, zároveň zmínil i jistou expanzi týkající se modelu Huracán. Ten byl totiž od počátku koncipován jakožto víceúčelový, pročež tu máme jak čtyřkolku, tak i zadokolku. Ta by se v následujících měsících měla dočkat „skalpování“, ani tím ale příval novinek neskončí. Podle šéfa Lamborghini je totiž ve vývoji rovněž varianta, která bude „lehčí“ a „rychlejší“. Podle všeho se přitom touto verzí stane Superleggera či Superveloce, možná již přistižená.
Ani to ovšem nebude konečná, neboť v plánu je více než pět derivátů. „Máme spoustu nápadů, jejichž realizaci již plánujeme, nicméně čím více přemýšlíme, tím více variant nás napadá. V tu chvíli si musíme přiznat, zda jsme schopni jejich uskutečnění, neboť musíme zvažovat také investice, produkční kapacity a celkovou náročnost. Na začátku vývoje tohoto vozu jsme vyvinuli nemalé úsilí, nyní už musíme vymyslet jen to, jak dané deriváty dostat na trh.“
Italové se tedy zjevně nebudou držet při zemi, pročež by celková produkce značky na sklonu této dekády mohla narůst někam směrem k deseti tisícům kusů ročně. Jelikož ale většinu z této porce bude mít na svědomí Urus, nemusí se současní i budoucí majitelé sportovních modelů obávat o jejich exkluzivitu. Zvláště když Huracán bude k dispozici v takovém množství variant...
Urus se má stát nejrychlejším SUV světa. Musí, je to přece Lamborghini, říká šéf značky Stephan Winkelmann
Zdroje: Car and Driver, Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 40 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins