Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Urus bude Lamborghini pro každý den, říká šéf značky o novém SUV
13.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třetí model značky má na rozdíl od předchozích dvou disponovat praktičností a pohodlím. Hybridní ústrojí ale kvůli kilům navíc nedostane.
O třetím modelu Lamborghini se mluví již roky. Teprve letos v létě však bylo oficiálně potvrzeno, že se jím stane SUV Urus, který tak dostal přednost před produkční verzí sedanu Estoque nebo hybridem Asterion. Do výroby dorazí v roce 2018, přičemž společně s Bentley Bentayga a dosud nepojmenovanou novinkou Rolls-Royce bude tvořit ultraprémiovou ligu. Ačkoliv přitom bude nosit logo rozzuřeného býka, vůči Aventadoru a Huracánu půjde o trochu jiný druh vozu.
„Naše supersporty nemají být automobily pro každý den. Ačkoliv každodenní provoz zvládnou, není to jejich poslání. Urus je pak sice vozem, který pojede opravdu rychle, nicméně důraz neklade na nejvyšší rychlost nebo akceleraci. Je to vůz, který má být pohodlný a který má při každodenním provozu zvládat i delší vzdálenosti. To bude klíčem k jeho úspěchu,“ upřesňuje charakter SUV šéf italské automobilky Stephan Winkelmann.
CEO značky zároveň dodává, že „jde o zásadní krok pro Lamborghini, neboť s ním takřka zdvojnásobíme velikost naší společnosti. Když máte v nabídce deset modelů a jeden přidáte, vyžádá si to velké úsilí, ale není to tak náročné v porovnání s tím, co děláme my.“ I proto Winkelmann věří, že Urus by mohl mít na značku stejný efekt jako Cayenne na Porsche. Tento model totiž nyní tvoří 60 procent amerických prodejů.
Jakkoliv ovšem šéf Lamborghini spatřuje v příchodu SUV klady, hybridům či elektromobilům nefandí, za čímž stojí jejich hmotnost. „Můžete s nimi jet rychle, ale nájezdy a výjezdy ze zatáček působivé nejsou. Poměr koní a kil je jedním z klíčových elementů našich vozů. Jet rychle již nestačí. V minulosti byl důraz kladen na maximálku, poté na akceleraci a ovladatelnost. Akcelerace je stále č. 2, nejvyšší rychlost a ovladatelnost si však vyměnily místo.“
Vyjma výše řečeného se Winkelmann vyjádřil také k porovnávání s Ferrari, které je dle něj zcela odlišnou automobilkou. „My jsme již od počátku vyráběli vozy GT, měli jsme Espadu s konfigurací 2+2 a postavili jsme také SUV LM002. Nejsme tedy automobilkou upnutou pouze na supersporty a na to jsme se v posledních deseti letech soustředili.“ Nový Urus tedy de facto jen naváže na firemní kořeny.








Lamborghini Urus se na rozdíl od sportovních modelů značky má zaměřit na každodenní použití, praktičnost a pohodlí. Stále však bude rychlý
Zdroj: Business Insider
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 7 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 9 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 10 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
včeraČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva