Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly fotky továrního spáče od Porsche, 500 koní byste tomuhle autu nehádali
11.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Co vám tohle auto připomíná? „Běžnou” 911 Carrera na velkých kolech? Omyl, je to GT3 v převleku za beránka a k tomu i kudla do zad sběratelům 911 R.
Již za pár hodin se oficiálně otevřou brány frankfurtského autosalonu. K vidění bude celá řada novinek, z nichž většinu jsme si už mohli alespoň několika slovy a fotkami představit. Některé ale přece jen zůstávaly zahaleny rouškou tajemství, stejně jako jedna z hvězd stánku Porsche. Odhalena měla být dnes večer nebo zítra dopoledne, jenže internet je internet, tak tu už teď máme první dávku snímků i informací.
Název této novinky je Porsche 911 GT3 Touring Package, což není nic menšího než jakýsi „paket sleeper” pro regulérní model GT3. Také tut variantu totiž pohání čtyřlitrový plochý šestiválec, jenž byl naladěn na 500 koní a 460 Nm točivého momentu, akorát na to nevypadá. A motor lze se zadními koly propojit pouze šestistupňovým manuálem, automat PDK prý nedostanete ani za příplatek.
Stran toho došlo k eliminaci mohutného zadního křídla, na jehož místo se nastěhoval pouze nepříliš výrazný spoiler. Pokud tedy nesáhnete po křiklavém laku, na první pohled nikdo nepozná, jaký potenciál se skrývá pod kapotou a že toto není jen „obyčejné” Porsche 911 Carrera. I když faktem zůstává, že to není výrazně pomalejší, sprint z klidu na stovku totiž základní varianta kupé ze Zuffenhausenu zvládne za pouhých 4,6 sekundy.
Verze 911 GT3 Touring Package potřebuje na stejnou disciplínu o sedm desetin méně, tedy 3,9 sekundy. Je tak stejně rychlá jako již odhalené provedení s křídlem, vůči němu však poklesla nejvyšší rychlost, a to z 320 na 316 km/h. Nad důvody tohoto poklesu můžeme jen spekulovat, bez křídla by mělo auto klást nižší odpor vzduchu a tím jet rychleji.
Připomíná vám to celé něco? Ano, tohle auto je jako sběrateli ceněná 911 R, nebude lehké najít rozdíly mezi ní a 911 GT3 Touring Package. Je to tak trochu kudla v zádech těch, kteří v případě 911 R spekulovali na růst hodnoty, ale s tím si zřejmě Porsche hlavu nedělá - z leckdy až absurdního růstu cen omezených novinek šéfové firmy nikdy nebyli nadšeni. Výroba této GT3 přitom nijak uměle omezena nebude, třeba s více jak pár tisíci kusy celkem za všechny vyrobené GT3 poćítat nelze.
Dodejme jen, že vůz prošel několika změnami také v interiéru, není však jasné, čeho se týkají. Velmi pravděpodobně však půjde o výčet výbavy a možná i pár specifických prvků. Příplatková výbava se ale již vesměs nemění, i nadále v ní tedy figuruje třeba paket Sport Chrono, keramické brzdy či zdvih přední nápravy. Známa je i cena - provedení Touring Package má v Německu stát stejně jako regulérní Porsche 911 GT3, tedy 152 416 EUR. Pokud tomu tak skutečně je, pak by na českém trhu měla cena startovat na sumě 4 250 000 Kč.





Bez mohutného zadního křídla je nové Porsche 911 GT3 Touring Package tovární sleeper jako vyšitý
Zdroj: Auto Presse
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
před 2 hodinamiDrzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- «King of COTA» Nr. 1 v pátek včera 22:33
- Suverén jménem Jake Dixon, 28. Salač včera 21:32
- V Moto3 vede Bertelle včera 21:16
- V USA začal nejrychleji Morbidelli, Marquez crash včera 21:01
- PP pro Fernandeze, 12. Svoboda, 28. Novotný včera 17:33
Nejnovější články
VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
před 26 minutamiReakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
před hodinouKia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
před 2 hodinamiNěkdo najel s elektrickým Hyundai 666 tisíc km za pár let. Na jednu baterii to ale nedal, cena náhrady hatí vše
před 3 hodinamiMotoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva