Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly fotky nové Kie Ceed kombi, působí kupodivu přitažlivěji než hatchback
5.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě před ženevskou premiérou vám můžeme poprvé ukázat nové kombík Kie, se kterým brzy zkusí uhranout i české chataře a chalupáře.
Novou generaci Kie Ceed jsme si představit již mohli, zatím však pouze jako hatchback. Krátce před ženevskou premiérou jsou ovšem venku i první snímky kombíku. Ten se stejně jako svůj méně praktický bratříček musí obejít bez apostrofu v názvu, s tím se ale rozhodně dá žít. A co je podle nás podstatnější, agresivnější stylizace venkovních partií nové generace o něco lépe ladí právě ke kombíku než k hatchbacku.
Definitivní verdikt samozřejmě vyřkneme až poté, co obě varianty uvidíme na vlastní oči. Ovšem aktuálně při pohledu na uniknuvší méně kvalitní snímky to vypadá, že kupříkladu výrazný otvor v čelním nárazníku či zadní „kapsy“ jsou v daleko větším souladu s buclatější karoserií. Právě těmito prvky se přitom Ceed SW liší od sesterského Hyundai i30 Kombi, pročež je na vás, který styl vám padne do oka více.
Po stránce technické ovšem nelze mezi sourozenci v rámci korejského koncernu čekat výrazné rozdíly. Zatím jedinou jistotou je přitom v tomto ohledu rozvor 2 650 milimetrů, který je stejný jako u minulé generace. V případě délky pak lze počítat rovněž s 4,6 metry, zatímco šířka bude činit 1,8 metru a výška 1,47 metru. Zavazadelník by přitom mohl pobrat až 1 650 litrů při sklopených zadních sedadlech.
Zamířit můžeme na zcela opačný konec vozu, a sice do motorového prostoru. Tam bude možné volit mezi třemi benzinovými agregáty a jedním dieselem, který dorazí ve dvou naladěních. V obou případech se počítá s objemem 1,6 litru, vůči Hyundai i30 Kombi však bude ta slabší produkovat 115 koní, tedy o pět více. V případě silnější varianty lze čekat koní 136, na výběr bude vždy manuál či automat.
Přesunout se můžeme k „vonnějším výparům“, kde základ nabídky tvoří 1,4litrový atmosférický čtyřválec. Ten produkuje 100 koní, jenž dostane na starosti pouze manuál. S touto převodovkou pak ostatně bude spojen i přeplňovaný litrový tříválec disponující 120 koňmi. Ještě o dvacet více pak bude dávat k dobru 1,4 T-GDI, u kterého bude tak jako u dieselů k mání manuál i dvouspojkový automat.
Je samozřejmě otázkou, nakolik se Kia bude oproti Hyundai lišit hmotnostně, aerodynamikou či zpřevodováním. Spíše ale počítáme s malým než s velkým odklonem. Dá se proto předpokládat, že i v tomto případě bude nejrychlejší verzí jedna-čtyřka s manuálem, s níž dáte stovku za 9,2 sekundy. Nejnižší spotřebu lze pro změnu čekat u slabšího dieselu, jenž si dle norem řekne o 3,8 l/100 km.
K technice lze dodat ještě příchod nové platformy K3, se kterou i navzdory stejnému rozvoru jako u předchůdce dojde k navýšení prostoru uvnitř. Směrem vzhůru pak Kia zamíří také v rámci materiálů. V případě ergonomie pak nelze čekat odklon oproti hatchbacku, středová konzole posetá relativně větším množstvím tlačítek tak bude otočena k řidiči. Palubku navíc může ozdobit až 8palcový displej.
Tím nám prozatímní příval informací končí. Nejsme si přitom jisti, že se Kia podstatně více rozpovídá přímo na autosalonu. Spíše očekáváme bližší data ke spotřebě, dynamice a především ke konkrétním výbavám až na konci druhého letošního čtvrtletí, kdy novinka zamíří do prodeje. Tak jako u hatchbacku či předchůdce lze přitom i tentokráte počítat se sedmiletou záruční lhůtou.
Nová Kia Ceed se zatím ukázala jen zvenčí. Zatím se přitom zdá být pohlednější...
...než hatchback, který již ukázal i interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024 - Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva