Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly české ceny VW Golf 2017, je tu i jedno velké překvapení
20.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Oficiální ceník faceliftovaného Golfu stále neexistuje, dealerský systém už je ale zná. A v nabídce je toho víc, než by jeden čekal.
Dosavadní absence českých cen faceliftovaného Volkswagenu Golf byla poněkud zarážející. Podle prosincových registrací se německý bestseller propadl až na čtvrté místo ve své třídě za Škodu Rapid (klidně si ji zaměňte za Octavii, takto auta do tříd dělí Sdružení dovozců automobilů), Hyundai i30 a Renault Mégane. Pro české zastoupení značky by to měla být rázná vzpruha k horečnaté činnosti, té jsme se ale dosud nedočkali, i když modernizace Golfu byla představena skoro před třemi měsíci a německé ceny dávno zná.
Náprava vlastně nepřišla ani dnes, aspoň ne oficiální cestou. Kompletní ceník má český importér odhalit až v pondělí 23. ledna, až do té doby ovšem není třeba čekat - únik z dealerského systému ceny faceliftovaných verzí prozradil už nyní. A o překvapení tu není nouze.
Samotné ceny většiny verzí tedy až tak nepřekvapí. Podoba ceníku nemá daleko k tomu, který náleží modernizované Škodě Octavia. Ta s litrovým tříválcem o výkonu 110 koní startuje na 407 tisících korun, v případě Volkswagenu Golf pak musíte za tentýž motorický základ zaplatit o trochu více, konkrétně 411 900 Kč.
Za danou sumu dostáváte kromě zmiňovaného motoru také šestistupňový manuál a výbavu Trendline. Její konkrétní soupis aktuálně k dispozici nemáme, nicméně v Německu je možné na této úrovni počítat s 15palcovými ocelovými koly, zadními LEDkami, klimatizací, rádiem Composition Colour či třeba elektronickým diferenciálem XDS. Mimo to lze počítat s řadou aktivních i pasivních bezpečnostních systémů.
Zda na českém trhu dostane Golf Trendline přesně tyto položky, na to ruku do ohně nedáme. Nicméně výrazné rozdíly se nedají - ze zmíněné výbavy skoro není co odstranit. Přesunout se tedy můžeme k dalším variantám, kdy kupříkladu tentýž motor, jen ve spojení se sedmistupňovým automatem a výbavou Comfortline vychází na 517 900 Kč. Za nejlevnější diesel, provedení 1,6 TDI se 115 koňmi, pak dáte 477 900 Kč.
Všechny známé ceny jednotlivých verzí si můžete prohlédnout níže a pokud se budete dívat pozorně, objevíte mezi nimi jedno velké překvapení. Jedná se o novou motorizaci 1,5 TSI Evo, která sice byla pro Golf slíbena už loni, ale zatím není k mání ani na německém trhu. České ceny o ní v tuto chvíli v prodejní rovině hovoří jako vůbec první na světě, s ohledem na situaci u našich západních sousedů se dá očekávat, že reálně dostupné bude toto pohonné ústrojí až v následujících měsících. Každopádně, se 130 koňmi a manuálem bude motor v prodeji od 494 900 Kč. Vyjde tedy levněji než tříválec doplněný automatem.
Kromě méně výkonného provedení bude motor 1,5 TSI EVO k dispozici také ve verzi se 150 koňmi, zde ale jen kombinaci s výbavou Highline šplhá cena k 574 900 Kč. Vidíme ji pak uvedenou i ve verzi s automatem DSG za 779 700 Kč, ale to bude buď chyba, nebo přehled neříká celou pravdu - za automat se jinak připlácí (i tak velmi tučných) 60 tisíc Kč. Mnohem levněji lze totiž můžete pořídit Golf GTI s 230 koňmi, za který vysolíte minimálně 692 900 Kč. Varianta Performance (245 koní místo 230, samosvorný diferenciál apod.) je pak o 53 tisíc korun dražší.
Ceny má již i nejsilnější Golf R, za jehož 310 koní zaplatíte takřka milion, konkrétně pak 989 900 Kč. V té chvíli je ale třeba počítat s manuálem, DSG šroubuje cenu na 1 049 900 Kč. Bližší informace získáte v níže přiložených tabulkách, informace o jednotlivých úrovních výbavy přidáme v již zmiňované pondělí 23. ledna. Tehdy by měl být krom ceníku spuštěn i konfigurátor, kde zatím Golf chybí zcela...
České ceny faceliftovaného Volkswagenu Golf 2017


Volkswagen Golf 2017 s paketem R-Line
Volkswagen Golf Variant 2017
Volkswagen Golf GTE 2017
Volkswagen Golf GTI 2017
Volkswagen Golf GTD 2017
Volkswagen Golf GTD Variant 2017
Volkswagen Golf R 2017
Volkswagen Golf R Variant 2017
Zdroj: VW Club
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Někdo vydělal 1,5 milionu na autě koupeném za 700 tisíc Kč, stačilo ho prostě na léta zavřít do garáže
12.3.2025Šéf VW odhalil bolestivé finanční výsledky firmy, ta musí dál šetřit. Prý to odnese hlavně management, realita je ale jiná
12.3.2025I v roce 2025 se může zrodit lehký spalovací sporťák jako ze starých časů, navíc technicky stále modernější
12.3.2025Škoda v zoufalé snaze prodat nějaký ten elektromobil povolala na pomoc psy, prý je mají radši
12.3.2025„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
12.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva