Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikly ceny Renaultu Talisman, sebevědomí až na půdu má i „bez motoru”
28.10.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Motory o objemu 1,6 litru činí z Talismanu nepříliš atraktivní nabídku samy o sobě. A pokud můžeme věřit uniklým cenám všech verzí, ceník na tom nic nezmění.
Renault Talisman byl odhalen už skoro před čtyřmi měsíci, přesto jsme donedávna neznali ani jeho podrobná technická data. Ta Renault s velkou pompou odhalil na první české prezentaci, na té ale kupodivu nezazněly jeho ceny. Automobilka pouze naznačovala, zkazky jako „cena začínající nad 600 tisíci Kč”, ale příliš hodnotné nebyly. Těžko říci, proč Renault s odhalením zrovna tak důležité informace váhá, ale dělá to. A nejen u nás, oficiální cestou nebyly ceny Talismanu zveřejněny ani ve Francii.
Právě tam ale došlo k jejich úniku přes web Carzoom. Máme-li jim věřit, pak ceník začne na sumě 28 149 Eur za verzi s dieselovým motorem 1,5 Energy dCi 110 o výkonu až 81 kW (110 koní) a s výbavou Life. Její obsah byli již naznačen a pro většinu lidí zřejmě nepůjde o „jen to nejnutnější k přežití”, i tak ale základní cena Talismanu prostě vysoká, v přepočtu téměř 763 tisíc Kč. Francouzské ceny dalších verzí s přímým přepočtem na české koruny přikládáme
Všechny ceny Renaultu Talisman ve Francii
(neoficiální informace)
1,5 Energy dCi 110 Life: 28 149 Eur (763 000 Kč)
1,5 Energy dCi 110 Zen: 30 149 Eur (817 000 Kč)
1,6 Energy dCi 130 Zen: 32 149 Eur (871 000 Kč)
1,5 Energy dCi 110 Intens: 34 149 Eur (925 000 Kč)
1,5 Energy dCi 110 EDC Intens: 35 149 Eur (953 000 Kč)
1,6 Energy dCi 130 Intens: 36 149 Eur (980 000 Kč)
1,6 Energy dCi 130 EDC Intens: 37 149 Eur (1 006 000 Kč)
1,6 Energy TCe 150 EDC Intens: 38 149 Eur (1 033 000 Kč)
1,6 Energy dCi 160 EDC Intens: 39 149 Eur (1 061 000 Kč)
1,6 Energy TCe 200 EDC Intens: 40 149 Eur (1 088 000 Kč)
1,6 Energy dCi 160 EDC Initiale Paris: 42 149 Eur (1 142 000 Kč)
1,6 Energy TCe 200 EDC Initiale Paris: 44 149 Eur (1 196 000 Kč)
Pochopitelně, toto jsou francouzské ceny a jejich přímý přepočet pro nás nemá velkou váhu. Odrazíme-li se ale od rozdílu v cenách jen o něco dražšího Renaultu Espace, pak dojdeme k závěru, že český ceník je o 16-18 procent níže. Bude-li stejný rozdíl panovat u Talismanu, pak můžeme očekávat (při použití průměrného rozdílu 17 procent) přibližně takovýto český ceník.
Všechny ceny Renaultu Talisman v České republice
(spekulativní odhad)
1,5 Energy dCi 110 Life: 633 000 Kč
1,5 Energy dCi 110 Zen: 678 000 Kč
1,6 Energy dCi 130 Zen: 722 000 Kč
1,5 Energy dCi 110 Intens: 767 000 Kč
1,5 Energy dCi 110 EDC Intens: 791 000 Kč
1,6 Energy dCi 130 Intens: 813 000 Kč
1,6 Energy dCi 130 EDC Intens: 830 000 Kč
1,6 Energy TCe 150 EDC Intens: 857 000 Kč
1,6 Energy dCi 160 EDC Intens: 880 000 Kč
1,6 Energy TCe 200 EDC Intens: 903 000 Kč
1,6 Energy dCi 160 EDC Initiale Paris: 948 000 Kč
1,6 Energy TCe 200 EDC Initiale Paris: 993 000 Kč
Je to skutečně jen dohad, uvážíme-li ale jedinou oficiální informaci o cenách začínajících nad 600 tisíci a fakt, že ve Francii si se svými uniklými cenami stojí proti VW Passat podobně jako by si stál u nás s těmito, lze jej považovat za docela pravděpodobný.
Čas ukáže, my už jen dodáme, že ceny jsou to opravdu sebevědomé, hlavně na našem trhu. V Francii nebo i takovém Německu se velká auta s tak malými motory prodávají, u nás je ale podíl třeba prodaných Superbů 1,4 TSI a 1,6 TDI, které mají podobné parametry jako většina nabízených variant Talismanu, naprosto minimální. Přidáme-li si ke všemu nepříliš originální a nepříliš francouzský design, nevidíme šance Talismanu na českém trhu zrovna růžově. Ale třeba nás budoucí realita vyvede z omylu...
Talisman míří svými cenami k milionovým metám i bez motoru, který by takové cifry v této třídě ospravedlňoval
Zdroj: Carzoom
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch