Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tohle je teď nejsilnější Porsche bez turba. Únik odhalil jeho vzhled i techniku
6.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizace se nevyhnula ani jedné z posledních 911 s atmosféricky plněným motorem, verzi GT3 RS. Ta je teď ještě silnější a lehčí.
Po loňském příchodu faceliftovaného Porsche 911 GT3 bylo jen otázkou času, kdy se ukáže také provedení RS. Na jeho debut jsme ale museli počkat plných dvanáct měsíců, novinka totiž bude naživo debutovat tamtéž, což méně výkonná varianta - tedy na březovém autosalonu v Ženevě. Do té doby však kupé rozhodně nezůstane skryto zrakům veřejnosti, neboť venku jsou první oficiální fotky i technická data.
Naše představení začneme u vizáže, jenž se vůči dosluhujícímu provedení liší hlavně v detailech. Máme tu tedy přeprofilovaný přední nárazník, do kterého byly zasazeny jinak stylizované LEDky pro denní svícení. Změny jsou pak spojeny také s odlišnými vstupy vzduchu, které mají nyní lépe zásobovat vpředu namontované chladiče a brzdy. Povšimnout si můžeme i kapoty nově dekorované otvory NACA.
Další novinky souvisí s pozměněnými vstupy vzduchu v zadních blatnících, zatímco dozadu se nastěhovala členitější světla. I zde můžeme počítat s odlišným nárazníkem s výraznějšími výstupy vzduchu, mohutné křídlo pak dostalo odlišné bočnice. Komplet pak uzavírá sada nových kovaných 20palcových předních a 21palcových zadních kol, jenž obouvají pneumatiky o rozměru 265/35, resp. 325/30.
Dovnitř se nastěhovala polozávodní sedadla s karbonovým rámem, která doplňují nové dveřní panely. V jejich případě došlo na instalaci nylonových poutek a sítí na drobnosti, zároveň Porsche zredukovalo také tlumicí materiál. Za vším lze samozřejmě hledat snahu o snížení hmotnosti, ze stejného důvodu pak ostatně může s odlehčenou konstrukcí počítat také zadní víko motorového prostoru.
Tím se dostáváme k pohonnému ústrojí, jímž je i nadále atmosférický čtyřlitrový plochý šestiválec. Jeho výkon však vzrostl z 500 na 520 koní v 8 250 otáčkách (maximum motoru je pro změnu až v 9 000 ot./min.), což srazilo čas potřebný ke zrychlení z klidu na stovku na 3,2 sekundy (-0,1 sekundy). Nejvyšší rychlost pro změnu narostla na 312 km/h (+2 km/h).
Lze pak jen dodat, že stejně jako u všech modelů GT je také v případě nového RS k dispozici příplatkový paket Clubsport. Jeho součástí přitom jsou šestibodové závodní pásy, hasicí přístroj a hliníková ochranná klec. V případě převodovky jste ovšem oproti Porsche 911 GT3 odkázáni pouze na jedinou volbu, a sice na sedmistupňový automat PDK.




Porsche 911 GT3 RS se dočkalo modernizace, která počítá s nárůstem výkonu na 520 koní a agresivnějším bodykitem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva