Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
včera | Petr Prokopec
A má k tomu dobrý důvod. Krom toho, že jde o jednu z příčin obliby SUV, Talagon s modernizací zřejmě pozbude část své výjimečné techniky. O to sebevědoměji se tedy bude tvářit, ačkoli v útrobách bude nutně skrývat už jen přeplňovaný dvoulitr.
Na sklonku loňského prosince Volkswagen v tichosti ukončil výrobu jednoho ze svých ikonických motorů, šestiválce VR6. Něco takového dodnes budí rozpaky, neboť pro řadu Američanů byla tato pohonná jednotka důvodem, proč se rozhodli si koupit velké SUV Atlas. To se prodává i v Číně pod názvem Teramont. A ani ten už nebude moci počítat s šestiválcovým motorem, ostatně pozbude ho i ještě chlup větší SUV Talagon, vůbec největší takový vůz značky.
Tento model je dál výlučně čínskou záležitostí, přičemž na trh přišel v roce 2021. K mání byl od počátku ve verzích 330 TSI, 380 TSI a 530 V6, kdy první dvě dostaly přeplňovaný dvoulitr naladěný na 186 a 220 koní. Poslední zmíněné provedení pak disponovalo 2,5litrovým šestiválcem VR6, jenž produkoval 299 koní. Data, která nyní publikovalo čínské ministerstvo průmyslu a obchodu (MIIT), však ukazují, že po faceliftu dorazí jen zcela nová varianta 450 TSI, tedy znovu verze s dvoulitrovým turbem. Ta v tomto případě nabídne 272 koní.
Protože Číňané nestaví techniku či dynamiku na čelní příčku svých priorit, daná změna asi nepovede k hromadnému vytažení kapesníků. Otázkou je, jak moc se ostatní modifikace projeví na zájmu publika. Odpověď na ni ovšem hned tak nedostaneme, ostatně ještě nějakou chvíli bude třeba vyčkat na oficiální odhalení celého faceliftu. Aktuálně se tedy budeme soustředit na další změny, které jsou především designové a dotýkají se hlavně přídě, která byla upravena k nepoznání.
VW totiž přistoupil k zúžení čelní masky, která se navíc dočkala podsvíceného panelu propojujícího zúžená světla. Zvětšen byl naopak výplet nárazníku, přičemž zákazníci budou moci volit mezi standardním provedením a sportovní variantou R. Ta disponuje nejen agresivnějšími tvary, ale také kontrastně lakovanou černou střechou. Specifická jsou v jejím případě také litá kola, stejně jako zadní nárazník. Menší úpravou prošly i zadní lampy, rovněž propojené lištou. Vůz v každém případě působí díky provedeným modifikacím ještě mohutněji než dosud.
Na odhalení interiéru bude třeba chvíli vyčkat, velkorysý rozvor 2 980 milimetrů však zůstává nezměněn. Délka se pak pohybuje mezi 5 143 a 5 168 mm v závislosti na zvoleném provedení, kromě toho je možné počítat s dvoumetrovou šířkou a 1,8metrovou výškou. Žádný drobek to tedy není ani fakticky, ostatně s většími rozměry už je spojeno pouze MPV Viloran. To se kromě Číny nabízí také ve Vietnamu, přičemž v obou zemích je k dispozici pouze s dvoulitrovým motorem.
Na facelift tohoto modelu dojde záhy, na trhu je totiž dokonce o rok déle než Talagon. Zajímavé pak je, že jakkoliv oba modely sdílí platformu MQB a vůbec většinu techniky, SUV je vyráběno ve spolupráci s FAW, zatímco na MPV se podílí SAIC. Jakkoli ale za ceny startující okolo milionu korun by Talagon i Viloran byly v Evropě neskutečnými bestsellery, pro čínské publikum jsou spíš drahé a tudíž prodejně ne až tak okouzlující.
VW Talagon čeká facelift, který přinese ještě víc mohutnosti a agrese, ovšem výměnou za odchod šestiválcové verze. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroje: MIIT, Carscoops
Bleskovky
- Tesla Cybertruck dostala v těžké terénní zkoušce potupně naloženo od „dinosauřího” Hummeru. Pomohla mu jeho zdánlivá nevýhoda
13.1.2025 - Srovnání s BMW a Audi ukazuje, proč nikdo nechce nesmyslně čtyřválcový Mercedes C od AMG ani ve verzi 43
12.1.2025 - Nesmyslný 2,2tunový elektromobil se navzdory 650 koním znovu spálil v souboji se slabším spalovacím autem
11.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - Lamborghini končí s posledními čistě spalovacími motory, už teď je nabízí jen někde
před 8 hodinami - Expert se rozhodl testem vyřešit debatu, zda při jízdě po sněhu a ledu lépe fungují více anebo méně nahuštěné pneu
před 10 hodinami - „Vono to pude”: Fiat vrátí modelu 500 spalovací motor ještě letos, Pandě ho nechá i po roce 2030. Stejnou chybu znovu neudělá
před 11 hodinami - Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 01.15. 00:39 - Jaggie
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.14. 22:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 01.14. 14:10 - pavproch
- 2x čidlo škrt. klapky Fiat (Panda+Punto) 1.2i 44kW 01.14. 11:00 - pavproch
- Pin rádio Bolero 01.13. 14:57 - Bronislav
- Onboard videa 01.13. 10:37 - Truck Daškam
- WAZE 01.12. 22:24 - audis
- Porsche - vse o sportovnich modelech 01.12. 20:33 - Zajda