Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla podoba faceliftu největšího SUV Volkswagenu, bude to od pohledu ještě větší „hovado”
14.1.2025 | Petr Prokopec
A má k tomu dobrý důvod. Krom toho, že jde o jednu z příčin obliby SUV, Talagon s modernizací zřejmě pozbude část své výjimečné techniky. O to sebevědoměji se tedy bude tvářit, ačkoli v útrobách bude nutně skrývat už jen přeplňovaný dvoulitr.
Na sklonku loňského prosince Volkswagen v tichosti ukončil výrobu jednoho ze svých ikonických motorů, šestiválce VR6. Něco takového dodnes budí rozpaky, neboť pro řadu Američanů byla tato pohonná jednotka důvodem, proč se rozhodli si koupit velké SUV Atlas. To se prodává i v Číně pod názvem Teramont. A ani ten už nebude moci počítat s šestiválcovým motorem, ostatně pozbude ho i ještě chlup větší SUV Talagon, vůbec největší takový vůz značky.
Tento model je dál výlučně čínskou záležitostí, přičemž na trh přišel v roce 2021. K mání byl od počátku ve verzích 330 TSI, 380 TSI a 530 V6, kdy první dvě dostaly přeplňovaný dvoulitr naladěný na 186 a 220 koní. Poslední zmíněné provedení pak disponovalo 2,5litrovým šestiválcem VR6, jenž produkoval 299 koní. Data, která nyní publikovalo čínské ministerstvo průmyslu a obchodu (MIIT), však ukazují, že po faceliftu dorazí jen zcela nová varianta 450 TSI, tedy znovu verze s dvoulitrovým turbem. Ta v tomto případě nabídne 272 koní.
Protože Číňané nestaví techniku či dynamiku na čelní příčku svých priorit, daná změna asi nepovede k hromadnému vytažení kapesníků. Otázkou je, jak moc se ostatní modifikace projeví na zájmu publika. Odpověď na ni ovšem hned tak nedostaneme, ostatně ještě nějakou chvíli bude třeba vyčkat na oficiální odhalení celého faceliftu. Aktuálně se tedy budeme soustředit na další změny, které jsou především designové a dotýkají se hlavně přídě, která byla upravena k nepoznání.
VW totiž přistoupil k zúžení čelní masky, která se navíc dočkala podsvíceného panelu propojujícího zúžená světla. Zvětšen byl naopak výplet nárazníku, přičemž zákazníci budou moci volit mezi standardním provedením a sportovní variantou R. Ta disponuje nejen agresivnějšími tvary, ale také kontrastně lakovanou černou střechou. Specifická jsou v jejím případě také litá kola, stejně jako zadní nárazník. Menší úpravou prošly i zadní lampy, rovněž propojené lištou. Vůz v každém případě působí díky provedeným modifikacím ještě mohutněji než dosud.
Na odhalení interiéru bude třeba chvíli vyčkat, velkorysý rozvor 2 980 milimetrů však zůstává nezměněn. Délka se pak pohybuje mezi 5 143 a 5 168 mm v závislosti na zvoleném provedení, kromě toho je možné počítat s dvoumetrovou šířkou a 1,8metrovou výškou. Žádný drobek to tedy není ani fakticky, ostatně s většími rozměry už je spojeno pouze MPV Viloran. To se kromě Číny nabízí také ve Vietnamu, přičemž v obou zemích je k dispozici pouze s dvoulitrovým motorem.
Na facelift tohoto modelu dojde záhy, na trhu je totiž dokonce o rok déle než Talagon. Zajímavé pak je, že jakkoliv oba modely sdílí platformu MQB a vůbec většinu techniky, SUV je vyráběno ve spolupráci s FAW, zatímco na MPV se podílí SAIC. Jakkoli ale za ceny startující okolo milionu korun by Talagon i Viloran byly v Evropě neskutečnými bestsellery, pro čínské publikum jsou spíš drahé a tudíž prodejně ne až tak okouzlující.






VW Talagon čeká facelift, který přinese ještě víc mohutnosti a agrese, ovšem výměnou za odchod šestiválcové verze. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroje: MIIT, Carscoops
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 9 hodinamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
- Případ Vinales: Drama tlaku v pneumatikách - další díl 15.4.2025
- Další těžké zranění Jorge Martina 14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 3 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 5 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 6 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 8 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.18. 19:35 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 19:22 - stst2
- Rychlodotazy 04.18. 18:02 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom