Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikl kompletní ceník Lamborghini Urus, ceny některých příplatků jsou ohromující
19.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Od nového nejrychlejšího SUV světa asi nečekáte, že bude levné. A vskutku, není. V základu sice vyjde na méně než 5 milionů Kč, to je ale jen začátek.
Nové Lamborghini Urus jsme si již představit mohli, jedna podstatná věc však během prezentace zmíněna nebyla. Jak nejspíše již správně hádáte, je jí cena, o které zatím celý svět pouze spekuloval. Nyní ovšem britskému zastoupení italské automobilky unikl kompletní ceník včetně všech příplatků. Víme tedy s jistotou, o kolik může nové SUV ponížit váš bankovní účet. A s novými informacemi lze spojit i možnosti úprav vzhledu, neboť nedávno Lamborghini spustilo i konfigurátor.
Na britském trhu tedy Urus startuje na sumě 131 500 GBP (cca 3 829 500 Kč), což je částka bez daně. Je to částka platná pro celou Evropu, pouze změny kurzu a lokální DPH ji nasměrují do mírně odlišné finální destinace. Budeme-li se držet britského ceníku a přepočtu dle aktuálního kurzu libry, začínají ceny s DPH (ve Velké Británii 20 %, u nás o 1 % více)na sumě 157 800 GBP (4 595 500 Kč). Že to není zase tak moc? Možná, jde ale vskutku jen o základ.
Pokud se ovšem rozhodnete Urus ozdobit panoramatickou střechou, bude třeba přihodit dalších 2 310 GBP (67 300 Kč). Za zatmavená okna s lepším odhlučněním dáte 1 774,80 GBP (51 700 Kč), při zvažování výletů mimo zpevněný asfalt je zapotřebí zvolit modul Offroad Modes za 529,20 GBP (15 500 Kč). Byť v takové chvíli je otázkou, zda budete potřebovat 22palcové lité ráfky (až 3 990 GBP/116 200 Kč).
Obdobně lze samozřejmě uvažovat také o lepivějších pneumatikách Pirelli P Zero Corsa (1 575,60 GBP/45 900 Kč), menší velikost však zatím není pro Urus nabízena. Stejně tak ceník zatím nepočítá s 23palcovým obutím, jenž bylo zmiňováno během premiéry. Je přitom otázkou, zda s nimi vyrukuje až zvažovaná verze Performante, kterou si můžete prohlédnout níže na neoficiální ilustraci, či zda jej Italové jednoduše ukážou později.
Spekulace si ale necháme na příště, aktuálně se vrátíme k oficiálnímu ceníku. Z něj lze dále „vypíchnout“ paket ADAS (Advanced Driver Assistance System, tedy de facto autonomní řízení úrovně SAE2) zahrnující i head-up displej (5 250 GBP/152 900 Kč), za to už by šlo koupit celé slušné auto. Systém nočního vidění za 2 206,80 GBP/64 300 Kč je tak vlastně levný, výkonnější audioaparaturu Bang & Olufsen Advanced 3D za 5 250 GBP/152 900 Kč ale podobným přívlastkem častovat nelze.
V rámci kabiny by pak jistojistě neměl chybět paket s ambientním podsvícením, které je za 2 524,40 GBP/73 600 Kč znovu pozoruhodně drahé. Koberečky s koženým lemem (525,60 GBP/15 400 Kč) či vyhřívaný multifunkční volant potažený broušenou kůží (1 050 GBP/30 600 Kč), rozpočet tolik nezatíží, lepší dvoubarevné čalounění zahrnující Alcantaru nebo kůží pak vychází znovu na tučných 2 624,40 GBP (76 500 Kč).
Jen jmenované prvky vychází na 862 800 Kč, pokud bychom sečetli všechny, jsme na částce okolo 6 milionů korun. Pozoruhodné je, že Lambo nabízí také něco zdarma (FOC - Free Of Charge), a to zejména laky. Tím je ovšem zdůrazněno, že za cokoli dalšího bude třeba připlácet - zakázkový program Ad Personam může cenu vyhnat o další miliony výše a očekávejme, že jej využije většina zákazníků.
Jak je tedy vidno, nízko Urus rozhodně nemíří. S tím se ale rozhodně nedalo ani počítat, koneckonců jde o nejrychlejší SUV na světě, které díky osmiválci naladěnému na 650 koní zvládá stovku za 3,6 sekundy a maximálně pokoří 305 km/h. Kam přitom zamíří ona varianta Performante, to se raději ani neodvažujeme hádat. Přesto je zjevné, že pozice nejdražšího SUV světa novinkou Lamborghini ohrožena nebude...
Britskému zastoupení Lamborghini unikl ceník nového SUV Urus. Odhaluje tak nejen základní cenu, ale i často velmi tučné příplatky
V aktuálně spuštěném konfigurátoru si můžete hrát celé hodiny, přičemž výsledek může být třeba takovýto...
Podívat se můžeme i na zvažovanou verzi Performante, byť zatím jen na neoficiální ilustraci
Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 6 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před hodinou - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 4 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 6 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva