Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik zvenčí i zevnitř odhalil ostré Ferrari 488. Jeho jméno je znovu bizarní
20.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové dávají svým vozům v posledních letech skoro náhodná jména. A i když je jim to vyčítáno, tuto tradici zjevně měnit nehodlají.
Ženevský autosalon je již pomalu za dveřmi. Divit bychom se proto neměli stále četnějšímu přívalu novinek, které budou na výstavišti Palexpo debutovat. Některé jako třeba Kia Ceed či Škoda Kodiaq Laurin & Klement byly odhaleny oficiálně, v případě nového Peugeotu 508 či Porsche 911 ale bude třeba na virtuální prezentaci automobilek ještě vyčkat. To samé ostatně platí i o ostré verzi Ferrari 488, jejíž první fotky se neplánovaně ukázaly na Instagramu.
Venku je nejen několik snímků, ale i docela dost informací, a tak si vůz můžeme prozkoumat skoro do posledního detailu. Začít ale musíme u jména vozu, které znovu zvedá obočí. Zrovna loni jsme si trochu utahovali z toho, jako hloupá jména Ferrari svým autům dává a že záměrně nectí žádné tradice, snad aby z každé zvláštní edice udělalo unikát. Tohoto svérázného postupu se drží i nyní, neboť ostrá 488 s bude říkat „Pista“, jak jasně ukazuje nápis na zádi. To znamená italsky „okruh”, díky čemuž je jasné, kde chce novinka excelovat, čekali jsme ale tradičnější nebo alespoň zvučnější název.
Při své dlouhé historii mohlo Ferrari sáhnout po nespočtu zajímavějších označení, Ferrari ale nakonec zvolilo variantu, která nám připomíná Pištu Hufnágla z legendárního kresleného seriálu. Francouzům připomene sjezdovku a anglicky hovořícímu světu... Marno mluvit.
Více raději název komentovat nebudeme a spíše si posvítíme na známé parametry, jimiž značka evidentně cílí na McLaren 720S. Přeplňovaný 3,9litrový osmiválec v útrobách Ferrari totiž produkuje stejný výkon jako britské kupé, tedy 720 koní. Doprovází jej pak točivý moment 770 Nm, zrychlení z klidu na stovku za 2,85 sekundy a nejvyšší rychlost 340 km/h.
Ferrari se přitom konkurenci nepostavilo po bok jen navýšením výkonu, ale také redukční dietou. Hmotnost totiž klesla na pouhých 1 280 kilogramů, McLaren je o tři kila těžší. Je tedy více než jisté, že italská novinka bude žádanější než housky v pekárně. Zvláště když do placu přihazuje také agresivnější design, na kterém se podílí výraznější čelní splitter a zadní difuzor.
Nejde samozřejmě o jediné změny, Ferrari totiž dále přeprofilovalo také přední kapotu, zadní spoiler či boční prahy. Na vše navíc byl použit karbon, což vysvětluje onu redukci hmotnosti. Aerodynamická účinnost však měla narůst o nemalých 20 procent, Pista tedy může počítat s daleko větším přítlakem. Základní Ferrari 488 přitom v rychlosti 250 km/h počítá s 325 kily, nyní se ale půjde za 340 kg.
Vrátit se pak ještě můžeme k redukční dietě a uhlíkovým vláknům, vyrobena z nich totiž budou i 20palcová kola. Zákazníci tedy mohou počítat s 40procentní úsporou neodpružené hmotnosti, což bezesporu napomůže jízdním vlastnostem. Za vícepaprskovými ráfky se navíc objeví karbon-keramické brzdy, v případě oken pak značka sáhla po tenčím skle a zároveň zredukovala také odhlučnění.
Všem těmto změnám byl přizpůsoben také podvozek, stejně jako může s novým softwarem počítat sedmistupňová automatická převodovka. Na konkrétní data ale bude třeba vyčkat do oficiální prezentace. To samé se týká i ceny, jenž ovšem v základu naroste někam k 7 milionům korun. Dá se ale předpokládat, že minimálně pro nejbližší měsíce je již novinka vyprodána...
Ferrari 488 Pista dostalo do vínku nejvýkonnější osmiválec, jaký kdy značka stvořila. A také poněkud podivný název
Zdroj: Just Supercars@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 5 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 6 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 8 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 9 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva