Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik předem odhalil vše důležité k novému VW Golf, interiér je vážně revoluční
24.10.2019 | Mirek Mazal
Ne jedna nebo dvě fotky, ale celá sada záběrů ukazující vnějšek i vnitřek nového Golfu v několika verzích unikla desítky hodin před oficiální premiérou. Tak se na vše důležité podívejme.
Odpočítávání hodin do odhalení Volkswagenu Golf osmé generace právě skončilo. Kompletní informace vám budeme moci nabídnout až ve večerních hodinách, španělský Motor El Pais ale zřejmě nechtěně zveřejnil celou sadu fotek nového Golfu skoro o den dříve. A tak vám to, co Španělé pustili do světa, ukážeme též.
Máme-li začít u vzhledu vozu, troufneme si nyní definitivně říci, že konečná podoba auta nepatří mezi nejpovedenější. V minulosti designéři odvedli i lepší práci, ovšem sladění křivek s celkovým pojetím bude souzeno každým individuálně.
Přední část je spolehlivě rozpoznatelná jako část Golfu, nové je ztvárnění štíhlých světlometů vybavených horizontální linkou nad dvěma segmenty ve tvaru písmene U. Alespoň trochu Inovativně vyvedené reflektory spojuje tenká linka přerušena výrazným logem VW. Pod kulatým emblémem rozevírá své nasávací otvory přepracovaná centrální mřížka chladiče a změny předních partií korunuje členitá kapota s několik prolisy.
Designová evoluce pokračuje dozadu pokusem o dynamicky vyhlížející prolis, který vede přes celý bok až k ostře řezaným koncovým světlometům. Dvojdílné svítilny zasahují do nově zpracovaného víka pátých dveří. Ani Golf VIII bohužel neodolal módě chromově orámovaných částí zadního nárazníku, kde kdysi bývaly skutečné výfuky místo laciných napodobenin - ty zřejmě dostanou jen výkonnější verze jako GTI nebo R.
Vnější stylizace je evoluční, uvnitř kabiny lze hovořit o revoluci. Řidič dostane do ruky nový volant a před soustavou digitálních displejů a vesměs dotykových ovladačů. Dosud nepoznaná přístrojová deska se vyznačuje stupňovitým rozvržením s osvětlenou linkou u spolujezdce. Štíhlé větrací otvory jsou uloženy poměrně nízko. Můžeme čekat dostatek prostoru, jelikož vůz měří na délku 428 centimetrů a do výšky narostl k 146 centimetrům. Rozvor podle zdroje narostl proti minulé generaci o podstatných 20 centimetrů, ale to je podle nás nesmysl. Dle našich informací má zůstat zachován na víceméně současných 2 636 mm.
Golf VIII bude poháněn řadou nejrůznějších motorů, zpočátku ale bude základem litrový tříválec následovaný čtyřválcem o objemu 1,5 nebo rovné dva litry. Můžeme očekávat také 1,5litrovou jednotku, která si bude rozumět s CNG a sortiment rozšíří různé varianty naftových dvoulitrů. Elektrické provedení nedorazí kvůli existenci nového modelu ID.3, přesto automobilka nabídne GTE plug-in hybrid kombinující benzín a elektrickou energii.
Později bude portfolio katalogové nabídky rozšířeno minimálně o GTI s plánem uvedení v příštím roce. Sportovnější Golf bude osazen dvoulitrovým turbobenzínem produkující 173 kW (235 koní). Vytříbenější Golf GTI Cup požene vpřed 213 kW (290 koní) a vrchol označený písmenem R zaujme minimálně výkonem 245 kW (329 koní).
VW Golf VIII je prakticky kompletně venku, večerní oficiální odhalení už jen upřesní některé detaily
Zdroj: Motor El Pais
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 2 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 3 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 5 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 6 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Politický koutek 11.21. 12:32 - M.Z.
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel