Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik předem odhalil vše důležité k novému VW Golf, interiér je vážně revoluční
24.10.2019 | Mirek Mazal
Ne jedna nebo dvě fotky, ale celá sada záběrů ukazující vnějšek i vnitřek nového Golfu v několika verzích unikla desítky hodin před oficiální premiérou. Tak se na vše důležité podívejme.
Odpočítávání hodin do odhalení Volkswagenu Golf osmé generace právě skončilo. Kompletní informace vám budeme moci nabídnout až ve večerních hodinách, španělský Motor El Pais ale zřejmě nechtěně zveřejnil celou sadu fotek nového Golfu skoro o den dříve. A tak vám to, co Španělé pustili do světa, ukážeme též.
Máme-li začít u vzhledu vozu, troufneme si nyní definitivně říci, že konečná podoba auta nepatří mezi nejpovedenější. V minulosti designéři odvedli i lepší práci, ovšem sladění křivek s celkovým pojetím bude souzeno každým individuálně.
Přední část je spolehlivě rozpoznatelná jako část Golfu, nové je ztvárnění štíhlých světlometů vybavených horizontální linkou nad dvěma segmenty ve tvaru písmene U. Alespoň trochu Inovativně vyvedené reflektory spojuje tenká linka přerušena výrazným logem VW. Pod kulatým emblémem rozevírá své nasávací otvory přepracovaná centrální mřížka chladiče a změny předních partií korunuje členitá kapota s několik prolisy.
Designová evoluce pokračuje dozadu pokusem o dynamicky vyhlížející prolis, který vede přes celý bok až k ostře řezaným koncovým světlometům. Dvojdílné svítilny zasahují do nově zpracovaného víka pátých dveří. Ani Golf VIII bohužel neodolal módě chromově orámovaných částí zadního nárazníku, kde kdysi bývaly skutečné výfuky místo laciných napodobenin - ty zřejmě dostanou jen výkonnější verze jako GTI nebo R.
Vnější stylizace je evoluční, uvnitř kabiny lze hovořit o revoluci. Řidič dostane do ruky nový volant a před soustavou digitálních displejů a vesměs dotykových ovladačů. Dosud nepoznaná přístrojová deska se vyznačuje stupňovitým rozvržením s osvětlenou linkou u spolujezdce. Štíhlé větrací otvory jsou uloženy poměrně nízko. Můžeme čekat dostatek prostoru, jelikož vůz měří na délku 428 centimetrů a do výšky narostl k 146 centimetrům. Rozvor podle zdroje narostl proti minulé generaci o podstatných 20 centimetrů, ale to je podle nás nesmysl. Dle našich informací má zůstat zachován na víceméně současných 2 636 mm.
Golf VIII bude poháněn řadou nejrůznějších motorů, zpočátku ale bude základem litrový tříválec následovaný čtyřválcem o objemu 1,5 nebo rovné dva litry. Můžeme očekávat také 1,5litrovou jednotku, která si bude rozumět s CNG a sortiment rozšíří různé varianty naftových dvoulitrů. Elektrické provedení nedorazí kvůli existenci nového modelu ID.3, přesto automobilka nabídne GTE plug-in hybrid kombinující benzín a elektrickou energii.
Později bude portfolio katalogové nabídky rozšířeno minimálně o GTI s plánem uvedení v příštím roce. Sportovnější Golf bude osazen dvoulitrovým turbobenzínem produkující 173 kW (235 koní). Vytříbenější Golf GTI Cup požene vpřed 213 kW (290 koní) a vrchol označený písmenem R zaujme minimálně výkonem 245 kW (329 koní).





























VW Golf VIII je prakticky kompletně venku, večerní oficiální odhalení už jen upřesní některé detaily
Zdroj: Motor El Pais
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 2 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 4 hodinamiMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 5 hodinamiČíňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
před 7 hodinamiLevně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 13:44 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.09. 13:06 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 04.09. 10:43 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.