Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik předem odhalil vše důležité k novému VW Golf, interiér je vážně revoluční
24.10.2019 | Mirek Mazal
Ne jedna nebo dvě fotky, ale celá sada záběrů ukazující vnějšek i vnitřek nového Golfu v několika verzích unikla desítky hodin před oficiální premiérou. Tak se na vše důležité podívejme.
Odpočítávání hodin do odhalení Volkswagenu Golf osmé generace právě skončilo. Kompletní informace vám budeme moci nabídnout až ve večerních hodinách, španělský Motor El Pais ale zřejmě nechtěně zveřejnil celou sadu fotek nového Golfu skoro o den dříve. A tak vám to, co Španělé pustili do světa, ukážeme též.
Máme-li začít u vzhledu vozu, troufneme si nyní definitivně říci, že konečná podoba auta nepatří mezi nejpovedenější. V minulosti designéři odvedli i lepší práci, ovšem sladění křivek s celkovým pojetím bude souzeno každým individuálně.
Přední část je spolehlivě rozpoznatelná jako část Golfu, nové je ztvárnění štíhlých světlometů vybavených horizontální linkou nad dvěma segmenty ve tvaru písmene U. Alespoň trochu Inovativně vyvedené reflektory spojuje tenká linka přerušena výrazným logem VW. Pod kulatým emblémem rozevírá své nasávací otvory přepracovaná centrální mřížka chladiče a změny předních partií korunuje členitá kapota s několik prolisy.
Designová evoluce pokračuje dozadu pokusem o dynamicky vyhlížející prolis, který vede přes celý bok až k ostře řezaným koncovým světlometům. Dvojdílné svítilny zasahují do nově zpracovaného víka pátých dveří. Ani Golf VIII bohužel neodolal módě chromově orámovaných částí zadního nárazníku, kde kdysi bývaly skutečné výfuky místo laciných napodobenin - ty zřejmě dostanou jen výkonnější verze jako GTI nebo R.
Vnější stylizace je evoluční, uvnitř kabiny lze hovořit o revoluci. Řidič dostane do ruky nový volant a před soustavou digitálních displejů a vesměs dotykových ovladačů. Dosud nepoznaná přístrojová deska se vyznačuje stupňovitým rozvržením s osvětlenou linkou u spolujezdce. Štíhlé větrací otvory jsou uloženy poměrně nízko. Můžeme čekat dostatek prostoru, jelikož vůz měří na délku 428 centimetrů a do výšky narostl k 146 centimetrům. Rozvor podle zdroje narostl proti minulé generaci o podstatných 20 centimetrů, ale to je podle nás nesmysl. Dle našich informací má zůstat zachován na víceméně současných 2 636 mm.
Golf VIII bude poháněn řadou nejrůznějších motorů, zpočátku ale bude základem litrový tříválec následovaný čtyřválcem o objemu 1,5 nebo rovné dva litry. Můžeme očekávat také 1,5litrovou jednotku, která si bude rozumět s CNG a sortiment rozšíří různé varianty naftových dvoulitrů. Elektrické provedení nedorazí kvůli existenci nového modelu ID.3, přesto automobilka nabídne GTE plug-in hybrid kombinující benzín a elektrickou energii.
Později bude portfolio katalogové nabídky rozšířeno minimálně o GTI s plánem uvedení v příštím roce. Sportovnější Golf bude osazen dvoulitrovým turbobenzínem produkující 173 kW (235 koní). Vytříbenější Golf GTI Cup požene vpřed 213 kW (290 koní) a vrchol označený písmenem R zaujme minimálně výkonem 245 kW (329 koní).
VW Golf VIII je prakticky kompletně venku, večerní oficiální odhalení už jen upřesní některé detaily
Zdroj: Motor El Pais
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před hodinou - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva