Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik pořádně odhalil nový design Hyundai. Z tohoto pohledu vypadá jako 20 let starý
11.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Hodně odvážným směrem se vydávají Korejci už pouhým faceliftem Elantry. Teď můžeme vidět celou novou příď zpříma a nejsme si jisti, jestli je nový designový směr úplně dobrý nápad.
Doplněno 11.7.: Korejská novinka se ukázala na dalších fotkách, které nám její design odhalují ještě lépe. Nedá se přitom říci, že by rozpaky zmizely, možná naopak jich pár přibylo. Zepředu totiž Elantra působí dojmem zcela jiného vozu než při pohledu z boku. A zatímco kapota motoru vypadá jak z minulého století, nárazník se snad až příliš snaží o moderní, poněkud překombinovanou sportovnost.
V případě zadních partií kontroverze mizí, i když si stále nejsme jisti tím, zda před faceliftem Elantra nevypadala lépe. Vybrání pro registrační značku totiž mnohem lépe „rozbíjelo“ víko zavazadelníku a navíc umocňovalo i šířku vozu. Takhle ovšem korejský sedan působí jako vyšší a užší, než ve skutečnosti je. Finální soudy ale budeme vynášet až po spatření oficiální sady, případně kvalitnějších „živých“ fotek.
Aktuálně tak jen dodáme, že na domácím trhu dostane inovovaná Elantra do vínku nový 1,6litrový benzinový motor Smart Stream G. Ten produkuje 123 koní, logicky se tedy obejde bez přeplňování. I to by pomalu mohlo naznačit, že se Hyundai vrací zpátky do minulosti - nicméně zrovna v tomto případě bychom se na značku rozhodně nezlobili. Spárování motoru s automatickou převodovkou CVT už ale tak dobře nezní...
Šestá generace Hyundai Elantra byla světu poprvé představena v září 2015. Za pár týdnů tedy bude slavit třetí výročí, což v asijských reáliích znamená nejvyšší čas na větší facelift. Ten byl před několika málo dny vůbec poprvé nafocen bez maskování, kdy se podařilo v detailu zachytit zejména příď. A snímky to byly docela překvapivé.
Právě přední partie se totiž oproti stávajícímu provedení radikálně liší. Nejsou to žádné drobné retuše, ale úplně nový designový jazyk, který má navíc postihnout všechny další novinky značky. Teď si jej můžeme prohlédnout v širším kontextu, než se ovšem k novince dostaneme, vrátíme se ještě na chvíli o ony tři roky zpátky.
Tehdy byla Elantra ztvárněna podle stylizace zvané Fluidic Sculpture (Tekutá socha). Ve srovnání s předchůdcem zamířila poněkud konzervativnějším směrem, což ale zákazníci oceňují dodnes - letošní prodeje podle všeho výrazně překonají ty loňské. Jakkoliv se americké prodeje teprve nyní dostávají pořádně do tempa, neboť Elantra šesté generace je ve Státech k mání až od února 2016 (úrovně výbavy Value Edition a Sport dorazily ještě později), v rytmu onoho designového jazyka Fluidic Sculpture jede Hyundai aktuálně již sedmým rokem. A proto vlastně není překvapivé, že Korejci chystají změnu a shodou okolností ji odstartují právě faceliftem tohoto sedanu.
Je ovšem třeba říci, že už ony špionážní fotografie opětovné vykročení správným směrem úplně nenaznačily. Ještě více to stvrzuje dvojice uniklých oficiálních snímků, které jsou sice horší kvality, na druhou stranu nám ale zejména příď ukazují v celém kontextu. A zrovna odvázaní z nich nejsme - čelní partie působí jako návrat do minulosti, kdy se Hyundai snaží místo nadčasové elegance spíše šokovat sportovností.
Máme tu tedy téma trojúhelníků, jež je spojeno se hlavními světlomety a mlhovkami (či chromovými dekory) pod nimi. Týká se i nárazníku, respektive jeho rohů. Vše přitom tak trochu působí jako modely Prius či Mirai od Toyoty, jen nikoliv tak futuristicky, ale jak jsme již zmínili, spíše zpátečnicky. Vůbec bychom se tak nedivili, kdy zákazníci před showroomem začali couvat.
Samozřejmě nemá smysl předpovídat budoucnost jen na základě pár fotek. Nicméně zatím nás modernizovaná Elantra zkrátka neoslovila, a to ani v zadních partiích, kde se snaha o zdramatizování grafiky koncových lamp rovněž jeví kontraproduktivně. Aktuálně vůz vypadá mnohem vyšší a užší, než byl a než ve skutečnosti je.
Je tu důvod, proč tak důkladně rozebíráme stylizaci vozu, který se již v evropské nabídce značky nevyskytuje. Jak jsme již uvedli, faceliftovaná Elantra je prvním modelem Hyundai, u kterého se nový designový jazyk objeví. Podobné rysy lze tedy čekat i u zbytku portfolia, možná už při faceiftu hatchbacku, liftbacku a kombíku i30, jenž s Elantrou sdílí mechanický základ.
Nové snímky zatím nejlépe kontroverzní čelní partie
Facelift Hyundai Elantra nás zatím k jásotu příliš nepřesvědčil
Na předchozích snímcích vypadal nový design aspoň odvážně
Pro srovnání Elantra ve svém současném, nutno dodat prodejně velmi úspěšném provedení
Zdroj: Autoweek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024 - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
31.12.2024 - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
31.12.2024 - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
31.12.2024 - Zapomenuté sportovní kupé Fordu u nás svého času ani nešlo koupit, dnes láká motorem V6, netradičním vzhledem i cenou
31.12.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch