Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik odhalil hezčí tvář nového VW Passat sedan, ani ten u nás nebude možné koupit
17.4.2024 | Petr Prokopec
První podoba nového Passatu sedan se od nás moc hezkého hodnocení nedočkala, označili jsme ji za ošklivou jakou noc. Tohle je hezčí písnička s přídomkem Pro, ani ta ale nebude pro nás.
Volkswagen byl po dlouhá léta absolutní čínskou jedničkou. Výrazně tomu pomohla i jeho spolupráce se dvěma místními automobilkami, přičemž partnerství s firmou SAIC bylo uzavřeno již v roce 1984. O sedm let později se pak Němci rozhodli, že svůj otisk na největším trhu světa zvětší a podepsali smlouvu také se společností FAW. S její pomocí na čínský trh posílají mimo jiné sedan Magotan, což je tamní obdoba nám dobře známého Passatu. Jeho devátá generace se v Evropě vrátila už jen ve formě kombíku, zrovna tuto karosářskou variantu však Číňané příliš nemusí, a tak se dočkali sedanu.
Passat se nicméně v Číně prodává i pod svým tradičním názvem, jde nicméně o produkt vzešlý ze spolupráce s SAIC. VW se nyní chystá na premiéru nové verze, jejíž vzhled nám předčasně prozradily snímky uniklé z databáze tamního ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT), u kterého musí všechny automobilky přihlásit design svých chystaných novinek ještě před začátkem prodejů. Na nich si můžeme povšimnout označení Pro, jímž koncern v Číně označuje prodloužené varianty (ostatně se jím honosí i Škoda Octavia). Zatímco tak nám známý Passat disponuje rozvorem 2 841 milimetrů, jeho čínská verze má mezi nápravami 2 871 mm.
V tomto ohledu se přitom Passat Pro shoduje s Magotanem, který jsme mohli vidět dříve a označili ho za mimořádně ošklivý. Nový Passat Pro vypadá citelně lépe, neboť ve srovnání se svým nevlastním sourozencem sází na konvenčněji pojatou příď. Vypadá v podstatě jako evropského provedení Passatu, nárazníky jsou ale více vyboulené, což protahuje délku na 5 006 mm. Máme zde tedy jeden z největších vozů VW postavených na modulární platformě MQB. Zákazníci přitom budou moci volit mezi standardní variantou a sportovním provedením, jenž dostalo do vínku mnohem výraznější nárazníky, hlavně pak ten přední.
Bez ohledu na vzhled bude možné motorový prostor osadit pouze dvěma jednotkami TSI, z nichž ani jedna neprošla sebemenší elektrifikací. To je s ohledem na směřování automobilky překvapivé stejně jako fakt, že Passat sedan nebude mimo Čínu nabízen. Nicméně Němci jsou si nejspíše vědomi toho, že i hybridní ústrojí by cenu poslalo do sfér, které je většině klientely zapovězená. Základní jedna-pětku se 160 koňmi si ale bude moci řada lidí dovolit, stejně jako se nezdá být nedostupným dvoulitr s 220 koňmi.
Pohled do interiéru zatím chybí, na překvapení ale u VW nelze až tak sázet. Nebude proto překvapením, když se za volantem objeví digitální přístrojový štít a střed palubky ozdobí 12,9palcový volně stojící displej multimédií. Prodej pak odstartuje ve třetím letošním čtvrtletí, přičemž Magotan by měl dorazit ve stejnou dobu. V jeho případě se pak sice se sportovní verzí zatím nepočítá, i tak si ale Němci mohou mnout ruce, že publiku nabídnou hned tři provedení vycházející ze stejného základu.
Nový Passat sedan zvaný v tomto případě Pro je určen pouze čínskému trhu, přičemž s více než pětimetrovou délkou a rozvorem 2 871 milimetrů překonává evropského příbuzného. Oproti němu bude navíc k mání pouze s čistě benzinovými motory. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroje: Autohome China, Volkswagen
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- IDM letos bez Michala Práška včera 17:23
- Sedmitýdenní přestávka je přerušena testy včera 10:00
- V pátek začíná na Sachsenringu šampionát IDM 1.5.2024
- Filip Salač si ze Španělska veze 5 bodů 1.5.2024
- König testoval 3 dny v Mostě 1.5.2024
Nejnovější články
- Nové Ferrari zaskočilo jménem i vzhledem, jeho motor ale stačí k tomu, aby se vyprodalo na léta dopředu
před hodinou - Stellantis si už naplno otevřel zadní vrátka, ke spalovacím autům se může vrátit kdykoli
před 2 hodinami - Facelift vrcholného Mercedesu postřehnou jen pozorní, ta největší novinka pro náročné majitele ale prosvítá až ven
před 3 hodinami - Další automobilka zrušila plán prodávat od roku 2030 jen elektromobily, bylo to prý jen „prohlášení o misi”
před 4 hodinami - Bizarní nová Lancia Ypsilon se začala prodávat. Oproti předchůdci má kontroverzní nejen vzhled, ale i ceny
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva