Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik odhalil hezčí tvář nového VW Passat sedan, ani ten u nás nebude možné koupit
17.4.2024 | Petr Prokopec
První podoba nového Passatu sedan se od nás moc hezkého hodnocení nedočkala, označili jsme ji za ošklivou jakou noc. Tohle je hezčí písnička s přídomkem Pro, ani ta ale nebude pro nás.
Volkswagen byl po dlouhá léta absolutní čínskou jedničkou. Výrazně tomu pomohla i jeho spolupráce se dvěma místními automobilkami, přičemž partnerství s firmou SAIC bylo uzavřeno již v roce 1984. O sedm let později se pak Němci rozhodli, že svůj otisk na největším trhu světa zvětší a podepsali smlouvu také se společností FAW. S její pomocí na čínský trh posílají mimo jiné sedan Magotan, což je tamní obdoba nám dobře známého Passatu. Jeho devátá generace se v Evropě vrátila už jen ve formě kombíku, zrovna tuto karosářskou variantu však Číňané příliš nemusí, a tak se dočkali sedanu.
Passat se nicméně v Číně prodává i pod svým tradičním názvem, jde nicméně o produkt vzešlý ze spolupráce s SAIC. VW se nyní chystá na premiéru nové verze, jejíž vzhled nám předčasně prozradily snímky uniklé z databáze tamního ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT), u kterého musí všechny automobilky přihlásit design svých chystaných novinek ještě před začátkem prodejů. Na nich si můžeme povšimnout označení Pro, jímž koncern v Číně označuje prodloužené varianty (ostatně se jím honosí i Škoda Octavia). Zatímco tak nám známý Passat disponuje rozvorem 2 841 milimetrů, jeho čínská verze má mezi nápravami 2 871 mm.
V tomto ohledu se přitom Passat Pro shoduje s Magotanem, který jsme mohli vidět dříve a označili ho za mimořádně ošklivý. Nový Passat Pro vypadá citelně lépe, neboť ve srovnání se svým nevlastním sourozencem sází na konvenčněji pojatou příď. Vypadá v podstatě jako evropského provedení Passatu, nárazníky jsou ale více vyboulené, což protahuje délku na 5 006 mm. Máme zde tedy jeden z největších vozů VW postavených na modulární platformě MQB. Zákazníci přitom budou moci volit mezi standardní variantou a sportovním provedením, jenž dostalo do vínku mnohem výraznější nárazníky, hlavně pak ten přední.
Bez ohledu na vzhled bude možné motorový prostor osadit pouze dvěma jednotkami TSI, z nichž ani jedna neprošla sebemenší elektrifikací. To je s ohledem na směřování automobilky překvapivé stejně jako fakt, že Passat sedan nebude mimo Čínu nabízen. Nicméně Němci jsou si nejspíše vědomi toho, že i hybridní ústrojí by cenu poslalo do sfér, které je většině klientely zapovězená. Základní jedna-pětku se 160 koňmi si ale bude moci řada lidí dovolit, stejně jako se nezdá být nedostupným dvoulitr s 220 koňmi.
Pohled do interiéru zatím chybí, na překvapení ale u VW nelze až tak sázet. Nebude proto překvapením, když se za volantem objeví digitální přístrojový štít a střed palubky ozdobí 12,9palcový volně stojící displej multimédií. Prodej pak odstartuje ve třetím letošním čtvrtletí, přičemž Magotan by měl dorazit ve stejnou dobu. V jeho případě se pak sice se sportovní verzí zatím nepočítá, i tak si ale Němci mohou mnout ruce, že publiku nabídnou hned tři provedení vycházející ze stejného základu.





Nový Passat sedan zvaný v tomto případě Pro je určen pouze čínskému trhu, přičemž s více než pětimetrovou délkou a rozvorem 2 871 milimetrů překonává evropského příbuzného. Oproti němu bude navíc k mání pouze s čistě benzinovými motory. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroje: Autohome China, Volkswagen
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Někdejší bestseller Nissanu strádá i v bazarech jako ojetina, stejně jako novému autu mu chybí klíčový motor i pohon
včeraNová generace nejprodávanějšího kombíku světa dostává na internetu těžkou nakládačku za svůj vzhled, opravdu je to tak zlé?
včeraTři slíbené nové Volkswageny působí jako špatný vtip, nenabízí vůbec nic, co by jiní už dávno neprodávali
včeraAlespoň jedna automobilka říká prosté: Spalovací motory budeme nabízet tak dlouho, dokud to bude možné
včeraNejnovější Mercedes nevypadá jako z pouti jen uvnitř, jeho příď i záď zvedají obočí ještě víc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva