Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Únik elektrického BMW pro IAA nebyl únik. Zde je skutečná novinka, vypadá jako bobr
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Měl to být koncept nové i5, nakonec je to úplně jiné auto. Studie i Vision Dynamics je ale asi ještě zajímavější, už kvůli bizarnosti svého vzhledu.
BMW mělo dle všech předpokladů přivézt na autosalon ve Frankfurtu nový elektromobil, jak naznačoval i nedávný zdánlivý únik. Elektrické BMW nakonec na IAA skutečně dorazilo, jenže trochu jiné. O model i5, který byl odhalen již loni obrázky z patentového úřadu, tu nejde, to ale neznamená, že by mnichovská automobilka své snahy na poli elektromobility vzdala. Přivezla jiný stroj, který nemá kontroverzní design, jaký dostalo do vínku BMW i3 a jímž se mělo chlubit také i5. Kontroverzně ale vyhlíží stejně.
Nově si tedy můžeme prohlédnout studii i Vision Dynamics, která se skutečně má podívat do produkce, jen zatím není znám přesný termín. Dříve se ovšem mluvilo o tom, že s dalším elektromobilem by BMW mělo vyrukovat zhruba na přelomu této a příští dekády. Rok 2020 však aktuálně vidíme jako nejzazší termín, pokud automobilka má už nyní pocit, že jí ujíždí vlak.
Jistou nápovědou by nám samozřejmě mohl být pohled na techniku, v tomto směru je však BMW tajuplnější než hrad v Karpatech. Víme totiž jen tolik, že koncept i Vision Dynamics by měl zvládnout akceleraci z klidu na stovku pod 4 sekundy, nejvyšší rychlost pak má překročit 200 km/h. Kromě toho by kapacita baterií měla vystačit na 600 km, nejspíše ale půjde o zkreslený odhad dle evropské metodiky.
Věnovat se tedy momentálně můžeme pouze designu, který v některých ohledech není tak nepřitažlivý, jako tomu mělo být v případě spekulovaného BMW i5, v jiných ale ještě bizarnější. Při zemi se držícímu Gran Coupe totiž vpředu dominují rozměrné pseudoledvinky. Pseudo proto, že jsou zde jen jako ozdobný prvek, s ohledem na elektrické ústrojí totiž koncept nepotřebuje klasickou masku chladiče. A vypadají spíše jako bobří chrup než interpretace ledvin.
Pár úzkých diodových světel již svou funkci má, a teď nemyslíme jen tu ozdobnou. Stejně tak nejsou falešné ani rozměrné vstupy vzduchu v dynamicky tvarovaném předním nárazníku, jenž slouží k chlazení brzd. Nahrazení klasických zpětných zrcátek kamerami je pak stejně jako kryty kol důkazem, že BMW lpělo na maximální aerodynamické efektivitě.
Pohled do interiéru aktuálně chybí, nicméně dle značky důraz tentokráte nebyl kladen pouze na řidiče, ale na celou posádku. Není tedy překvapením, že součástí technického balíčku je i autonomní řízení. Volant přitom velmi pravděpodobně bude možné zasunout do palubní desky, značka totiž dále zmiňuje maximalizaci prostoru pro nohy i hlavy cestujících v obou řadách sedadel.
Tím nám informace končí, pročež závěrem dodáme jen jistý časový rámec. Ten souvisí s rokem 2025, který je zjevně pro všechny automobilky a jejich elektrický program zásadním mezníkem. V případě BMW bychom se přitom do tohoto data měli dočkat 12 plně elektrických a 13 hybridních novinek. Sériová verze konceptu i Vision Dynamics pak samozřejmě bude mezi nimi.















BMW i Vision Dynamics je pohledným konceptem, který se pochlubí zajímavou dynamikou, dojezdem a do prodeje zamíří do roku 2025
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
před 3 hodinamiJakou ojetou Škodu Octavia zvolit podle detailních dat TÜV? Ta nejlepší se zjevně už pár let nedělá
před 5 hodinami„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
před 6 hodinamiItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
před 8 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... před 38 minutami - northwind
- Detektory policejních radarů před 3 hodinami - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... včera - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? včera - H357
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan