Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
U nás běžně dostupná verze nové Škody Octavia je jinde specialitou jen pro vybrané
25.5.2021 | Petr Prokopec
Zvláštní přístup zvolila Škoda v případě dostupnosti některých verzí Octavie IV na různých trzích. Zatímco u nás je kombinace zvýšeného podvozku, pohonu 4x4 a dvoulitrového dieselu k mání běžně, jinde je jen pro zdravotníky.
Britský trh pro Škodu byl a nadále je extrémně důležitý. Jakkoliv ještě před nějakými pětadvaceti léty byla mladoboleslavská automobilka tamním motoristům spíše pro smích, aktuálně je spíše předmětem obdivu. I díky tomu boduje v řadě anket, ať už jde o nejlepší fleetové nebo rodinné auto. Kromě toho ovšem boduje také u zákazníků, a to dokonce ještě více než před Brexitem. Letos v dubnu bylo totiž prodáno 5 834 nových vozů, zatímco ve stejném měsíci roku 2019 (ten loňský pochopitelně přeskakujeme záměrně) se jednalo o 5 680 aut.
Působivé přitom je, že Škoda na daný stav dosáhla i ve chvíli, kdy třeba nová Octavia je o poznání dražší než ta předchozí. A navíc není na britském trhu ani zastoupena takovým množstvím variant, jako dříve. Zatímco v Česku je k mání i Scout, Britové mohou na čtyřkolku se zvýšeným podvozkem zapomenout. Respektive mohli, neboť aktuálně bylo takové provedení s volantem napravo představeno. Je však nutné zdůraznit, že není určeno pro veřejnost.
Scout je totiž na britském trhu k dispozici pouze zdravotníkům, kteří stejně jako policisté, hasiči či správci vozových parků mohou využít pobídky „one-stop shop“. Tím je míněn ucelený balíček, který kromě vozu zahrnuje i kompletní konverzi, servis či případné vyproštění. Jakkoliv zapadnutí se právě novinka nemusí bát, neboť disponuje relativně velkorysými nájezdovými resp. sjezdovými úhly (vpředu 15,8 stupně, vzadu 13,9 stupně), za čímž stojí přizvednutí podvozku o 15 mm.
Světlá výška Octavie Scout tak činí 161 mm, přičemž dále došlo rovněž na instalaci ochranných plátů podvozku či příchod odlišných pružin. Unikátní jsou samozřejmě grafické polepy, jenž dále doplňují sirény a majáky. Dovnitř se pak nastěhovalo jejich ovládání, skrze které je možné kontrolovat i další funkce vozu. Na rozdíl třeba od takové Škody Kodiaq ale zadní sedadla zůstávají na svém místě a pro lékařské účely je využit zavazadelník.
Souběžně s vozem pak Škoda nabízí i školení řidičů, kteří kupříkladu neprojíždějí zatáčky ideální stopou, aby byli na místě incidentu co nejrychleji. Místo toho spíše vykružují větší oblouk, než je nutné, a to kvůli maximálnímu výhledu. Navíc utrácejí rychlost ještě před zatáčkou. Díky tomu se ovšem ve voze neudělá špatně doktorům či pacientům, zachována je silniční bezpečnost a samotný příjezd vozidla na místo neštěstí či do nemocnice je rychlejší.
Tím jsme se dostali prakticky na úplný závěr, dodat již můžeme jen data o pohonných jednotkách. Zde nás ovšem žádné překvapení nečeká, neboť stejně jako na českém trhu je Octavia Scout i na tom britském k mání pouze s dvoulitrovým turbodieselem. Zdravotníci si pak mohou vybrat, zda automatická převodovka DSG bude na všechna čtyři kola přenášet 150 nebo 200 koní. K dispozici je jim pak logicky jen onen kombík.
Škoda Octavia Scout míří na britský trh jen jako verze určená zdravotníkům. Ti přitom mají k dispozici stejnou kombinaci zvýšeného podvozku a dvoulitrového turbodieselu, po které v Česku mohou sáhnout i běžní zákazníci. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
- Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024 - Nový rekord okruhu Top Gearu uzmula švédská stíhačka s až 1 622 biokoňmi a brutálním křídlem
12.12.2024 - Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
11.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec včera 15:30
- Krize KTM se týká i MV Agusty včera 10:00
- V týmu Liqui Moly Dynavolt Intact GP pojede 2025 Guido Pini místo Suzukiho 14.12.2024
- V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025 13.12.2024
- MS sidecarů uvidíme opět v Mostě 13.12.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Audi a noční můra hrstky jeho majitelů potichu skončil. Chybět bude asi jen těm, kteří ho vyráběli
před 2 hodinami - Němci chtějí, aby auta starší 10 let jezdila na STK každý rok, argumentují účelově podle očekávání
včera - Lada Niva dostane po dekádách znovu nový motor, její už tak vysoké prodeje to nejspíš dál nakopne
včera - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
včera - BMW zařízlo z 95 procent hotového nástupce superportovní M1 ve prospěch otylé XM, dnes může jen litovat
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 12.15. 21:25 - HOUZJ5AJ
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 19:54 - PepaSFI
- Udělení pokuty za blokování auta mimo komunikaci 12.15. 16:28 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.14. 19:49 - řidičBOB
- Onboard videa 12.14. 18:52 - řidičBOB
- Politický koutek 12.14. 12:25 - Brus
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 20:27 - řidičBOB
- Nové čtyřmístné cabrio v manuálu 12.12. 18:26 - M.Z.