Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tushek Renovatio T500: 450 koní v kapesním supersportu
21.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Na autosalonu Top Marques se už příští měsíc představí staronový kapesní supersport Tushek Renovatio T500 s osmiválcem Audi.
Nesčetněkrát recyklovaný sportovní roadster K-1 Attack slovenského designéra Juraje Mitra a konstruktéra Dicka Kvetňanského se objevuje porůznu v Evropě i Spojených státech. Nově se pochlubila jeho výrazně přepracovanou verzí také slovinská společnost Maromi Car, která svůj výtvor nazvala Tushek Renovatio T500.
Základy velmi lehkého autíčka spočívají na trubkovém rámu a karoserii má Renovatio kompletně vyrobenou z karbonu. Hmotnost T500 je proto pouze 1 133 kg a suchá hmotnost bez kapalin, kterou se často chlubí třeba italské supersporty, činí dokonce jen 1 090 kg.
Výkon proudící na zadní kola pochází z uprostřed umístěného vidlicového osmiválce Audi o objemu 4,2 litru. Podle výkonu 450 koní by se mohlo zdát, že se jedná o agregát montovaný do špičkových verzí divize Quattro - modelů RS4 a RS5. Nominální otáčky 7 900 ot./min. a točivý moment 428 newtonmetrů při 3 200 ot./min. ovšem prozrazují, že se musí jednat o jinou pohonnou jednotku Audi. Originální V8 dosahuje maximální výkon při 8 250 otáčkách a 430 Nm produkuje v rozmezí od 4 000 do 6 000 otáček.
Ani „na koleně“ laděný motor dynamiku Renovatia T500 nijak nesnižuje. Při poměru 397 koní na tunu firma uvádí akceleraci na 100 km/h za 3,7 sekundy a čas na 400 metrů s pevným startem 11,5 s. Na dostatečně dlouhé rovince by se měl vůz rozjet až na 310 km/h a ze stovky zase zastavit na vzdálenost 29 m.
Cenovku slovinská firma nyní tají, Tushek Renovatio T500 se však 19. dubna objeví na výstavě Top Marques Monaco, pak budeme vědět více.
Za původním návrhem karoserie stojí designér Juraj Mitro ze slovenského Prešova
Zdroj: autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 4 minutami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 3 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva